Ξεκάθαρος ως το ποιος θα πρέπει να έχει τη διαχείριση του εναέριου χώρου της Κύπρου σε περίπτωση λύσης του Κυπριακού, εμφανίζεται ο Διευθυντής του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, Λεωνίδας Λεωνίδου.
Σε συνέντευξή του στη «Σ», ο κ. Λεωνίδου τονίζει πως αυτός ο χώρος δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να διαχωριστεί στις δυο ομόσπονδες μονάδες, που τυχόν θα προκύψουν μέσα από μια λύση, και σημειώνει πως είναι πάντα το ομόσπονδο κράτος εκείνο το οποίο μπορεί να διαχειρίζεται κρατικό πόρο, ο οποίος ονομάζεται εναέριος χώρος και FIR....Ο Διευθυντής του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρεται επίσης στην προσπάθεια που καταβάλλει η Κύπρος για δημιουργία ενιαίου FIR με την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Μάλτα, καθώς και στα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας των παρεμβολών που προκαλούνται από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.
Κύριε Λεωνίδου, η Τουρκία κατά καιρούς επιδιώκει να επιτύχει επικυριαρχία στο FIR Λευκωσίας με τη λύση του Κυπριακού και να αποκτήσει μέσω του «τ/κ συνιστώντος κράτους» κυριαρχικά δικαιώματα που ανήκουν σήμερα στην Κυπριακή Δημοκρατία. Πώς αντιμετωπίζετε το όλο θέμα;
Είναι ξεκάθαρο ότι το κάθε κράτος έχει το δικό του εναέριο χώρο. Επίσης, διαχειρίζεται και μια περιοχή εναέριου χώρου, κάτι που έχει συμφωνηθεί στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας. Η Κύπρος μέσα σε αυτό το πλαίσιο διαθέτει ένα FIR 175 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, που είναι πολλαπλάσιο των δέκα χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων που είναι το έδαφός της. Και αν θεωρήσουμε ότι ο εναέριος χώρος της Κύπρου είναι μόνο πάνω από το έδαφός της και τα δώδεκα ναυτικά μιλιά γύρω της, σημαίνει ότι το FIR το οποίο διαθέτουμε είναι πολλαπλάσιο του εθνικού εναερίου χώρου. Είναι κάτι το οποίο μας έχει προικοδοτήσει και ίσως λίγα από τα θετικά που προέκυψαν μέσα από την αποικιοκρατία. Διότι τότε ήταν μια μεγάλη δύναμη, η Βρετανία, και παρέμεινε αυτός ο χώρος να τον διαχειρίζεται η Κυπριακή Δημοκρατία.
Τι θα γίνει σε περίπτωση λύσης;
Σε περίπτωση λύσης αυτός ο χώρος πρέπει να παραμείνει στο ομόσπονδο κράτος χωρίς συζήτηση. Δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να διαχωριστεί στις δυο ομόσπονδες μονάδες, που τυχόν θα προκύψουν μέσα από μια λύση. Είναι πάντα το ομόσπονδο κράτος εκείνο το οποίο μπορεί να διαχειρίζεται κρατικό πόρο, ο οποίος ονομάζεται εναέριος χώρος και FIR. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις ομόσπονδες χώρες που περιλαμβάνουν, τόσο την Ελβετία στην Ευρώπη όσο και τις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες, που σαν μια τεραστία χώρα, μισή ήπειρος που είναι, εξακολουθεί να έχει μόνο ένα FIR. Διότι η διαχείριση του εναέριου χώρου δεν είναι απλό πράγμα. Είναι για να προσθέτει και να προσφέρει ασφάλεια στην αεροναυτιλία, και αυτό επιτυγχάνεται με μια καθολική επίβλεψη. Επίσης, στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο η ύπαρξη πολλών FIR, λόγω των πολλών χωρών που υπάρχουν στην Ευρώπη, έχει κάνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει το θέμα. Βλέποντας την ανάγκη για να δημιουργηθεί ένας ενιαίος ευρωπαϊκός εναέριος χώρος, έχει την τάση αυτή τη στιγμή να συνοψίσει FIR διάφορων χωρών σε ομάδες, ώστε να μειωθούν τα υπάρχοντα: Σε αυτά που ονομάζονται λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου, τα οποία να συναποτελούνται από ομάδες εναέριων χωρών κρατών FIR, τα οποία να εμφανίζονται ως ενιαία ως προς τη διαχείρισή τους, και να ξεκινήσει το 2012, αν είναι δυνατό, να εμφανίζονται γύρω στα εννέα FIR για όλο τον ευρωπαϊκό χώρο. Σήμερα ο εναέριος χώρος είναι χωρισμένος σε περισσότερα από 30 FIR. Στόχος είναι να μειωθούν σε δυο-τρία ή στο ένα, που θα είναι ο τελικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για την ώρα, πάντως, όλες οι ενέργειες της Τουρκίας φαίνεται να πέφτουν στο κενό…
Βέβαια και, μάλιστα, η Κύπρος έχει συνασπιστεί μαζί με την Ιταλία, τη Μάλτα και την Ελλάδα από τον ευρωπαϊκό χώρο, για να κάνει το δικό της FIR.
Και ο απώτερος στόχος;
Να γίνει ένα ενιαίο FIR, το οποίο θα καλύπτει τα FIR αυτών των χωρών, να τυγχάνει κοινής διαχείρισης με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στην ασφάλεια, μείωση στο κόστος διακίνησης των αεροσκαφών και, επίσης, βελτίωση στη χωρητικότητα του εναέριου χώρου και μείωση και των ρύπων που δημιουργούν τ’ αεροσκάφη. Αυτοί είναι και στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και είμαι περήφανος να σας πω ότι είμαι ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού του FIR, μετά από εκλογή που έγινε μεταξύ των Γενικών Διευθυντών των Πολιτικών Αεροποριών αυτών των χωρών.
Προβλήματα λόγω Τύμπου
Ποια προβλήματα μάς δημιουργεί το παράνομο κέντρου ελέγχου της Τύμπου;
Παράνομα έχει δημιουργηθεί η τεχνική υποδομή και παράνομα γίνεται η διαχείριση. Υπάρχει προσπάθεια διαχείρισης κάθε κομματιού του εναέριου χώρου της Κύπρου και μέρος του FIR της προς το βορρά μέσα από παράνομες παρεμβάσεις της Τουρκίας, χρησιμοποιώντας τους Τουρκοκυπρίους. Η Τουρκία το έχει παίξει πολύ πονηρά. Έχει εκχωρήσει μέρος του νοτίου εναέριου χώρου της παράνομα και προσθέτοντας το κατεχόμενο κομμάτι του εναερίου χώρου της Κύπρου και του FIR, έχει δημιουργήσει ένα πλασματικό FIR, μια ζώνη εναέριου χώρου, την οποία προσπαθεί να διαχειριστεί παράνομα το παράνομο κέντρο στην Τύμπου. Αυτό το έχουμε καταγγείλει στο εξωτερικό και παντού θεωρείται και είναι παράνομο.
Αντιμετωπίζουν προβλήματα οι πιλότοι που χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Κύπρου από τις παράνομες παρεμβολές;
Οι πιλότοι, οι οποίοι ερχόμενοι από τη Βόρεια Ευρώπη προς την Κύπρο και περνώντας, είτε μέσω Τουρκίας ή και απευθείας μέσα από το βόρειο κομμάτι της Κύπρου, εντοπίζουν συχνότητες και κέντρο ελέγχου, το οποίο είναι ανύπαρκτο να τους καλεί να κάνουν διάφορες μανούβρες και να ακολουθήσουν εντολές, τις οποίες δίνουν ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που χρησιμοποιεί το παράνομο, με αποτέλεσμα κάποιοι, οι οποίοι δεν γνωρίζουν το περιβάλλον της Κύπρου ν’ ανταποκρίνονται και σ’ εκείνες τις παραινέσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται μια διπλή οδηγία, που να προέρχεται από το νόμιμο κέντρο ελέγχου της Λευκωσίας και μια παράνομη οδηγία που να προέρχεται απ’ εκεί και να δημιουργείται σύγχυση. Φυσικά, όταν κάποιος πετά επαναληπτικά στον εναέριο χώρο της Κύπρου αυτή η σύγχυση σταματά, πλέον, να υπάρχει διότι γνωρίζουν ποιου τις οδηγίες ν’ ακολουθούν.
Πτήσεις τέθηκαν σε κίνδυνο
Αυτές οι παρεμβολές προκαλούν προβλήματα ασφάλειας;
Δυνητικά θα μπορούσαν να προκαλέσουν τεραστία προβλήματα. Αλλά με τη συνεχή παρακολούθηση με τα δικά μας ραντάρ από το κέντρο ελέγχου και τις παρεμβάσεις που κάνουν οι δικοί μας οι ελεγκτές, και εδώ θα ήθελα να τονίσω τον σωστό επαγγελματισμό τον οποίο επιδεικνύουν οι δικοί μας ελεγκτές, έχουμε αποφύγει τα χειρότερα ως τώρα.
Υπήρξαν περιπτώσεις που πτήσεις τέθηκαν σε κίνδυνο;
Βέβαια, και έχουν εντοπιστεί τέτοια συμβάντα από την ΙΑΤΑ και έχουν γίνει καταγγελίες από πιλότους. Προς τούτο, ζητήσαμε από το Eurocontrol, από την ΙΑΤΑ, από το ICAO και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και έγιναν συναντήσεις στο εξωτερικό και στις Βρυξέλλες, στις οποίες συμμετείχα. Είχαμε τοποθετηθεί ότι είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε οποιαδήποτε τεχνική λύση, η οποία θα διασφάλιζε καλύτερα την ασφάλεια της αεροναυτιλίας και να έχουμε τακτική επικοινωνία μέσω ενός Hot line, μεταξύ του κέντρου ελέγχου του δικού μας και της Άγκυρας. Παρόλο που έγινε πλήρως αποδεκτό από τους διεθνείς οργανισμούς, δυστυχώς, η Τουρκία μέχρι σήμερα δεν έχει συμφωνήσει προς τούτο.
Από τα καλύτερα Τμήματα Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη
Σε ποιο επίπεδο βρίσκονται σήμερα οι υπηρεσίες που προσφέρει η Πολιτική Αεροπορία με δεδομένες τις ελλείψεις και παραλείψεις που είχαν εντοπιστεί μετά την αεροπορική τραγωδία της «Ήλιος»;
Όσον αφορά τη μονάδα ασφαλείας πτήσεων, που είχε κατηγορηθεί ότι υπολειτουργούσε και δεν έκανε σωστά το έργο της, έχει αλλάξει η εικόνα.
Αυτή τη στιγμή έχουμε μια μονάδα, η οποία είναι πλήρως επανδρωμένη με αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό, η οποία ικανοποιεί πλήρως όλες τις διεθνείς απαιτήσεις και η οποία, όχι απλώς ικανοποίησε το δικό μου στόχο να είμαστε, τουλάχιστον, στους όρους της Ευρώπης, αλλά είμαστε από τις καλύτερες μονάδες στην Ευρώπη, συγκρινόμενοι με παρόμοιες μονάδες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Αγγλίας.
Δυστυχώς, όμως, και στην περίπτωση της Κύπρου έπρεπε να πάθουμε για να μάθουμε και να λάβουμε τα μέτρα μας…
Δεν ξέρω πώς λειτουργήσαμε, ξέρω τι έκανα εγώ από το 2005 και μετά. Δυστυχώς, στην Κύπρο έχουμε την τάση να επικεντρωνόμαστε σε ό,τι εμφανιστεί ν’ αποτελεί είδηση και πολλές φορές κοιτάζουμε τα αρνητικά που μπορούν να προκύψουν. Εκείνο το οποίο θέλω να πω σίγουρα με καθαρότητα είναι ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας έχει βελτιωθεί τα μέγιστα και συνάδει σε μεγάλο βαθμό, αν όχι απόλυτα, με όλες τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών, συνάδει σε μεγάλο βαθμό, αν όχι απόλυτα, με όλες τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών και είναι ένα από τα καλύτερα Τμήματα Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη. Διότι, πράγματα τα οποία βλέπουν το φως της δημοσιότητας στην Κύπρο σε άλλες χώρες θεωρούνται τεχνοκρατικά και δεν καταλήγουν στις εφημερίδες. Συγκρινόμενοι με πραγματικά τεχνοκρατικά κριτήρια με άλλες χώρες της Ευρώπης, βρισκόμαστε σε πολύ καλή κατάσταση. Φυσικά, έχουμε χώρο για βελτίωση και ειδικά αυτό που θα ήθελα να βελτιώσω άμεσα μέσα από σωστές τεχνοκρατικές παρεμβάσεις είναι τις καθυστερήσεις στον εναέριο χώρο της Κύπρου, που συμφωνώ ότι σε μεγάλο βαθμό είναι πολλές και θα πρέπει να βρεθούν λύσεις. Δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε συνέντευξή του στη «Σ», ο κ. Λεωνίδου τονίζει πως αυτός ο χώρος δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να διαχωριστεί στις δυο ομόσπονδες μονάδες, που τυχόν θα προκύψουν μέσα από μια λύση, και σημειώνει πως είναι πάντα το ομόσπονδο κράτος εκείνο το οποίο μπορεί να διαχειρίζεται κρατικό πόρο, ο οποίος ονομάζεται εναέριος χώρος και FIR....Ο Διευθυντής του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρεται επίσης στην προσπάθεια που καταβάλλει η Κύπρος για δημιουργία ενιαίου FIR με την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Μάλτα, καθώς και στα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας των παρεμβολών που προκαλούνται από το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου.
Κύριε Λεωνίδου, η Τουρκία κατά καιρούς επιδιώκει να επιτύχει επικυριαρχία στο FIR Λευκωσίας με τη λύση του Κυπριακού και να αποκτήσει μέσω του «τ/κ συνιστώντος κράτους» κυριαρχικά δικαιώματα που ανήκουν σήμερα στην Κυπριακή Δημοκρατία. Πώς αντιμετωπίζετε το όλο θέμα;
Είναι ξεκάθαρο ότι το κάθε κράτος έχει το δικό του εναέριο χώρο. Επίσης, διαχειρίζεται και μια περιοχή εναέριου χώρου, κάτι που έχει συμφωνηθεί στο Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας. Η Κύπρος μέσα σε αυτό το πλαίσιο διαθέτει ένα FIR 175 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, που είναι πολλαπλάσιο των δέκα χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων που είναι το έδαφός της. Και αν θεωρήσουμε ότι ο εναέριος χώρος της Κύπρου είναι μόνο πάνω από το έδαφός της και τα δώδεκα ναυτικά μιλιά γύρω της, σημαίνει ότι το FIR το οποίο διαθέτουμε είναι πολλαπλάσιο του εθνικού εναερίου χώρου. Είναι κάτι το οποίο μας έχει προικοδοτήσει και ίσως λίγα από τα θετικά που προέκυψαν μέσα από την αποικιοκρατία. Διότι τότε ήταν μια μεγάλη δύναμη, η Βρετανία, και παρέμεινε αυτός ο χώρος να τον διαχειρίζεται η Κυπριακή Δημοκρατία.
Τι θα γίνει σε περίπτωση λύσης;
Σε περίπτωση λύσης αυτός ο χώρος πρέπει να παραμείνει στο ομόσπονδο κράτος χωρίς συζήτηση. Δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί να διαχωριστεί στις δυο ομόσπονδες μονάδες, που τυχόν θα προκύψουν μέσα από μια λύση. Είναι πάντα το ομόσπονδο κράτος εκείνο το οποίο μπορεί να διαχειρίζεται κρατικό πόρο, ο οποίος ονομάζεται εναέριος χώρος και FIR. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις ομόσπονδες χώρες που περιλαμβάνουν, τόσο την Ελβετία στην Ευρώπη όσο και τις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες, που σαν μια τεραστία χώρα, μισή ήπειρος που είναι, εξακολουθεί να έχει μόνο ένα FIR. Διότι η διαχείριση του εναέριου χώρου δεν είναι απλό πράγμα. Είναι για να προσθέτει και να προσφέρει ασφάλεια στην αεροναυτιλία, και αυτό επιτυγχάνεται με μια καθολική επίβλεψη. Επίσης, στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο η ύπαρξη πολλών FIR, λόγω των πολλών χωρών που υπάρχουν στην Ευρώπη, έχει κάνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει το θέμα. Βλέποντας την ανάγκη για να δημιουργηθεί ένας ενιαίος ευρωπαϊκός εναέριος χώρος, έχει την τάση αυτή τη στιγμή να συνοψίσει FIR διάφορων χωρών σε ομάδες, ώστε να μειωθούν τα υπάρχοντα: Σε αυτά που ονομάζονται λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου, τα οποία να συναποτελούνται από ομάδες εναέριων χωρών κρατών FIR, τα οποία να εμφανίζονται ως ενιαία ως προς τη διαχείρισή τους, και να ξεκινήσει το 2012, αν είναι δυνατό, να εμφανίζονται γύρω στα εννέα FIR για όλο τον ευρωπαϊκό χώρο. Σήμερα ο εναέριος χώρος είναι χωρισμένος σε περισσότερα από 30 FIR. Στόχος είναι να μειωθούν σε δυο-τρία ή στο ένα, που θα είναι ο τελικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για την ώρα, πάντως, όλες οι ενέργειες της Τουρκίας φαίνεται να πέφτουν στο κενό…
Βέβαια και, μάλιστα, η Κύπρος έχει συνασπιστεί μαζί με την Ιταλία, τη Μάλτα και την Ελλάδα από τον ευρωπαϊκό χώρο, για να κάνει το δικό της FIR.
Και ο απώτερος στόχος;
Να γίνει ένα ενιαίο FIR, το οποίο θα καλύπτει τα FIR αυτών των χωρών, να τυγχάνει κοινής διαχείρισης με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στην ασφάλεια, μείωση στο κόστος διακίνησης των αεροσκαφών και, επίσης, βελτίωση στη χωρητικότητα του εναέριου χώρου και μείωση και των ρύπων που δημιουργούν τ’ αεροσκάφη. Αυτοί είναι και στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και είμαι περήφανος να σας πω ότι είμαι ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού του FIR, μετά από εκλογή που έγινε μεταξύ των Γενικών Διευθυντών των Πολιτικών Αεροποριών αυτών των χωρών.
Προβλήματα λόγω Τύμπου
Ποια προβλήματα μάς δημιουργεί το παράνομο κέντρου ελέγχου της Τύμπου;
Παράνομα έχει δημιουργηθεί η τεχνική υποδομή και παράνομα γίνεται η διαχείριση. Υπάρχει προσπάθεια διαχείρισης κάθε κομματιού του εναέριου χώρου της Κύπρου και μέρος του FIR της προς το βορρά μέσα από παράνομες παρεμβάσεις της Τουρκίας, χρησιμοποιώντας τους Τουρκοκυπρίους. Η Τουρκία το έχει παίξει πολύ πονηρά. Έχει εκχωρήσει μέρος του νοτίου εναέριου χώρου της παράνομα και προσθέτοντας το κατεχόμενο κομμάτι του εναερίου χώρου της Κύπρου και του FIR, έχει δημιουργήσει ένα πλασματικό FIR, μια ζώνη εναέριου χώρου, την οποία προσπαθεί να διαχειριστεί παράνομα το παράνομο κέντρο στην Τύμπου. Αυτό το έχουμε καταγγείλει στο εξωτερικό και παντού θεωρείται και είναι παράνομο.
Αντιμετωπίζουν προβλήματα οι πιλότοι που χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της Κύπρου από τις παράνομες παρεμβολές;
Οι πιλότοι, οι οποίοι ερχόμενοι από τη Βόρεια Ευρώπη προς την Κύπρο και περνώντας, είτε μέσω Τουρκίας ή και απευθείας μέσα από το βόρειο κομμάτι της Κύπρου, εντοπίζουν συχνότητες και κέντρο ελέγχου, το οποίο είναι ανύπαρκτο να τους καλεί να κάνουν διάφορες μανούβρες και να ακολουθήσουν εντολές, τις οποίες δίνουν ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που χρησιμοποιεί το παράνομο, με αποτέλεσμα κάποιοι, οι οποίοι δεν γνωρίζουν το περιβάλλον της Κύπρου ν’ ανταποκρίνονται και σ’ εκείνες τις παραινέσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται μια διπλή οδηγία, που να προέρχεται από το νόμιμο κέντρο ελέγχου της Λευκωσίας και μια παράνομη οδηγία που να προέρχεται απ’ εκεί και να δημιουργείται σύγχυση. Φυσικά, όταν κάποιος πετά επαναληπτικά στον εναέριο χώρο της Κύπρου αυτή η σύγχυση σταματά, πλέον, να υπάρχει διότι γνωρίζουν ποιου τις οδηγίες ν’ ακολουθούν.
Πτήσεις τέθηκαν σε κίνδυνο
Αυτές οι παρεμβολές προκαλούν προβλήματα ασφάλειας;
Δυνητικά θα μπορούσαν να προκαλέσουν τεραστία προβλήματα. Αλλά με τη συνεχή παρακολούθηση με τα δικά μας ραντάρ από το κέντρο ελέγχου και τις παρεμβάσεις που κάνουν οι δικοί μας οι ελεγκτές, και εδώ θα ήθελα να τονίσω τον σωστό επαγγελματισμό τον οποίο επιδεικνύουν οι δικοί μας ελεγκτές, έχουμε αποφύγει τα χειρότερα ως τώρα.
Υπήρξαν περιπτώσεις που πτήσεις τέθηκαν σε κίνδυνο;
Βέβαια, και έχουν εντοπιστεί τέτοια συμβάντα από την ΙΑΤΑ και έχουν γίνει καταγγελίες από πιλότους. Προς τούτο, ζητήσαμε από το Eurocontrol, από την ΙΑΤΑ, από το ICAO και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και έγιναν συναντήσεις στο εξωτερικό και στις Βρυξέλλες, στις οποίες συμμετείχα. Είχαμε τοποθετηθεί ότι είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε οποιαδήποτε τεχνική λύση, η οποία θα διασφάλιζε καλύτερα την ασφάλεια της αεροναυτιλίας και να έχουμε τακτική επικοινωνία μέσω ενός Hot line, μεταξύ του κέντρου ελέγχου του δικού μας και της Άγκυρας. Παρόλο που έγινε πλήρως αποδεκτό από τους διεθνείς οργανισμούς, δυστυχώς, η Τουρκία μέχρι σήμερα δεν έχει συμφωνήσει προς τούτο.
Από τα καλύτερα Τμήματα Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη
Σε ποιο επίπεδο βρίσκονται σήμερα οι υπηρεσίες που προσφέρει η Πολιτική Αεροπορία με δεδομένες τις ελλείψεις και παραλείψεις που είχαν εντοπιστεί μετά την αεροπορική τραγωδία της «Ήλιος»;
Όσον αφορά τη μονάδα ασφαλείας πτήσεων, που είχε κατηγορηθεί ότι υπολειτουργούσε και δεν έκανε σωστά το έργο της, έχει αλλάξει η εικόνα.
Αυτή τη στιγμή έχουμε μια μονάδα, η οποία είναι πλήρως επανδρωμένη με αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό, η οποία ικανοποιεί πλήρως όλες τις διεθνείς απαιτήσεις και η οποία, όχι απλώς ικανοποίησε το δικό μου στόχο να είμαστε, τουλάχιστον, στους όρους της Ευρώπης, αλλά είμαστε από τις καλύτερες μονάδες στην Ευρώπη, συγκρινόμενοι με παρόμοιες μονάδες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Αγγλίας.
Δυστυχώς, όμως, και στην περίπτωση της Κύπρου έπρεπε να πάθουμε για να μάθουμε και να λάβουμε τα μέτρα μας…
Δεν ξέρω πώς λειτουργήσαμε, ξέρω τι έκανα εγώ από το 2005 και μετά. Δυστυχώς, στην Κύπρο έχουμε την τάση να επικεντρωνόμαστε σε ό,τι εμφανιστεί ν’ αποτελεί είδηση και πολλές φορές κοιτάζουμε τα αρνητικά που μπορούν να προκύψουν. Εκείνο το οποίο θέλω να πω σίγουρα με καθαρότητα είναι ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας έχει βελτιωθεί τα μέγιστα και συνάδει σε μεγάλο βαθμό, αν όχι απόλυτα, με όλες τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών, συνάδει σε μεγάλο βαθμό, αν όχι απόλυτα, με όλες τις απαιτήσεις των διεθνών οργανισμών και είναι ένα από τα καλύτερα Τμήματα Πολιτικής Αεροπορίας στην Ευρώπη. Διότι, πράγματα τα οποία βλέπουν το φως της δημοσιότητας στην Κύπρο σε άλλες χώρες θεωρούνται τεχνοκρατικά και δεν καταλήγουν στις εφημερίδες. Συγκρινόμενοι με πραγματικά τεχνοκρατικά κριτήρια με άλλες χώρες της Ευρώπης, βρισκόμαστε σε πολύ καλή κατάσταση. Φυσικά, έχουμε χώρο για βελτίωση και ειδικά αυτό που θα ήθελα να βελτιώσω άμεσα μέσα από σωστές τεχνοκρατικές παρεμβάσεις είναι τις καθυστερήσεις στον εναέριο χώρο της Κύπρου, που συμφωνώ ότι σε μεγάλο βαθμό είναι πολλές και θα πρέπει να βρεθούν λύσεις. Δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ
Δημοσίευση σχολίου