GuidePedia

0


Το τοπίο στα ζητήματα της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας ξεκαθάρισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Παναγιώτης Μπεγλίτης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκου. Επειδή όμως φαίνεται ότι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που άπτονται του βιομηχανικού και οικονομικού μέλλοντος της χώρας έχει γίνει αντικείμενο πολιτικής σπέκουλας, η ανάγνωση όσων αναφέρθηκαν μας «γέννησε» την ακόλουθη ιδέα:
Οι εταίροι μας στη Ευρώπη, με τους Γερμανούς προεξάρχοντες πιέζουν να προσημειώσουμε ως εγγύηση για τα δάνεια που μας παραχωρούν περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου. Κατά συνέπεια, ίσως τα ναυπηγεία να μπορούσαν να μας φανούν χρήσιμα!
Οι Γερμανοί θεωρούσαν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ως «διαμάντι», και έτσι ήταν, αφού και πολλά χρήματα έβγαλαν και κατόρθωσαν να διαφθείρουν σχεδόν όλο το ελληνικό πολιτικό σύστημα. Κατά συνέπεια, ίσως θα πρέπει ο νέος υπουργός Άμυνας να… παρακαλέσει τον Ισκάνταρ Σάφα να προβεί σε μια επίδειξη μεγαλοψυχίας και φιλελληνισμού, παραχωρώντας τα στο ελληνικό Δημόσιο!
Στη συνέχεια, η κυβέρνηση θα ενημερώσει την Άγκελα Μέρκελ ότι θα ξεκινήσουμε τις προσημειώσεις, υποθηκεύοντας πρώτο και καλύτερο το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά! Τι θα κάνουν άραγε οι Γερμανοί; Αν το δεχτούν όντως σημαίνει ότι λυπήθηκαν που έφυγαν και επιθυμούν να επιστρέψουν για να… συνεχίσουν να βγάζουν λεφτά από το «διαμάντι». Αν το αρνηθούν, τότε μάλλον θα πρέπει να οδηγηθούμε στην εξαγωγή διαφορετικών συμπερασμάτων αναφορικά με έναν τομέα της ελληνικής βιομηχανίας τον οποίον έχουν ορισμένοι περί πολλού, έχοντάς τον όμως καταντήσει να είναι ανίκανος να προσελκύσει έστω μικρό τμήμα των χιλιάδων ελληνόκτητων εμπορικών πλοίων…
Διότι όλοι ξέρουν από μεγάλα λόγια, τίποτε όμως για την ουσία του προβλήματος, το πώς θα προσελκύσουμε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, αφού με τις ιδεοληψίες ορισμένων το νέμονται και το αξιοποιούν άλλοι πιο έξυπνοι από εμάς. Διότι οι λαοπλάνοι, λαϊκιστές και εργατοπατέρες που εμφανίζονται να κόπτονται για τα συμφέροντα των εργαζομένων στην ουσία τους έχουν καταδικάσει στην ανεργία. Όταν κάποια στιγμή ανοίξει ο «φάκελος» του γιατί τα ελληνικά καράβια δεν περνούν ούτε απ’ έξω από τα ναυπηγεία της χώρας μας, ο κόσμος που σταδιακά αφυπνίζεται θα πρέπει να απαιτήσει την παραδειγματική τιμωρία όσων έχουν χειραγωγήσει με αναίσχυντο τρόπο τους εργαζόμενους αυτού του βιομηχανικού κλάδου, με αποτέλεσμα να βασιλεύει η ανεργία και η δυστυχία.

Όσον αφορά την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία και τη δευτερολογία του Παναγιώτη Μπεγλίτη στο Κοινοβούλιο, όσα είπε είναι χαρακτηριστικά των προθέσεων της νέας ηγεσίας. Ευχόμαστε από καρδιάς καλή δύναμη, διότι το έργο εξορθολογισμού της εξωφρενικής (όχι δηλαδή απλά στρεβλής) κατάστασης που επικρατεί σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, δείχνει να είναι τιτάνιο, παρά το γεγονός ότι ως χώρα βρισκόμαστε στο χείλος της αβύσσου…
«Έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά σύνθετο πρόβλημα, το οποίο δεν είναι σημερινό, χρονίζει. Πάνω από δέκα χρόνια βρισκόμαστε μπροστά σε δομικά και διαρθρωτικά προβλήματα σε σχέση με το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Και κληθήκαμε, τον Οκτώβρη του 2009, να διαχειριστούμε ένα σύνολο παθογενών καταστάσεων του παρελθόντος», ανέφερε ο υπουργός.
Η καταγγελία της υποκατασκευαστικής σύμβασης από τη HDW ασφαλώς επηρεάζει τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΕΝΑΕ), συνέχισε ο κ. Μπεγλίτης «και είμαστε έτοιμοι, να παρέμβουμε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αν χρειαστεί, προκειμένου με το βάρος της χώρας, με το ειδικό διαπραγματευτικό βάρος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Οικονομικών, να λύσουμε προβλήματα».
Εάν δεν υπήρχε «ο λογικός συμβιβασμός» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, συνέχισε, τα Ναυπηγεία θα είχαν ήδη κλείσει, γιατί θα έπρεπε να επιστρέψουν στο δημόσιο παράνομες κρατικές ενισχύσεις που, προσαυξημένες με τους τόκους, ξεπερνούσαν τα 500.000.000 ευρώ. Από το τέλος του 2009, το Ναυπηγείο θα έπαυε να λειτουργεί. Θα είχαμε απώλεια των θέσεων εργασίας και βεβαίως θα ήταν καταστροφική αυτή η προοπτική για τα συμφέροντα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Κατά τη δευτερολογία του ο Π. Μπεγλίτης ανέφερε, ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει μόνο ένα μικρό κομμάτι της αρμοδιότητας για τα ναυπηγεία και δεν θα πρέπει να πέσει «στις πλάτες της εθνικής μας άμυνας το θέμα της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης, είτε των αμυντικών βιομηχανιών, είτε των ναυπηγείων. Γιατί σε εκείνη την περίπτωση, θα έπρεπε να αυξήσουμε κατακόρυφα τις αμυντικές δαπάνες, προκειμένου, να συντηρήσουμε αυτές τις βιομηχανίες».
Αναφορά όμως έκανε και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου «συμβαίνει ακριβώς το ίδιο που συμβαίνει και με τον Σκαραμαγκά», τη σύγκρουση της BAE Systems με τη διοίκηση του ναυπηγείου. Ζήτησε μάλιστα να τεθούν τα ερωτήματα του ΚΚΕ για το τι συμβαίνει «στην εργοδοσία του Ναυπηγείου Ελευσίνας μέσω του συνδικαλιστικού κινήματος».

Ο υπουργός ανέφερε ότι η Ελλάδα δεν κατέβαλε τη δόση του Μαΐου, ύψους 50 εκατομμυρίων, λόγω της καταγγελίας της HDW προς το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά. Ειτέθηκε στους Γερμανούς ότι δεν τήρησαν τους όρους διαφάνειας «αντίθετα με την αραβική πλευρά που σέβεται απολύτως, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τους όρους και τις προϋποθέσεις που έχουμε θέσει και στη σύμβαση αλλά και στο νόμο 3885/2010».
Και ο υπουργός κατέληξε με μηνύματα προς όλες τις πλευρές: «Θα συμβάλλουμε στο να επιλυθεί το μεγάλο, το δύσκολο, το σύνθετο νομικό πρόβλημα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Δεν σας λέω ότι είναι εύκολο. Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Θα χρειαστούν σκληρές διαπραγματεύσεις. Όμως και η συμβαλλόμενη πλευρά οφείλει να λύσει τα εσωτερικά, ενδοεπιχειρηματικά της προβλήματα».



ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top