GuidePedia

0


Αμέσως μετά από το έγκλημα στα Τέμπη το θέμα της ασφάλειας στις μεταφορές , όχι μόνο στις σιδηροδρομικές, τέθηκε προς συζήτηση από κλάδους εργαζομένων που έχουν σχέση με αυτό το αντικείμενο. Ουδείς θέλησε να τους ακούσει και πρώτα απ΄ όλους η κυβέρνηση .
Με τη συμπλήρωση ενός χρόνου , το militaire.gr παρουσιάζει τις ανησυχίες όσων γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα που υπάρχουν στις αερομεταφορές. Αυτές οι ανησυχίες που είναι ταυτόχρονα και ένα καμπανάκι κινδύνου, συνοψίζονται στο κείμενο που ακολουθεί:

Παρά την συμπλήρωση ενός έτους από την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, η ασφάλεια στις δημόσιες μεταφορές της χώρας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Κι αυτό γιατί, εν όψει της τουριστικής σεζόν, το μεγάλο βάρος πέφτει τώρα στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας και στις αερομεταφορές.

Η εξυπηρέτηση των αερομεταφορών στην χώρα παρέχεται από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, εν συντομία ΕΕΚ, του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης (στρατιωτικοί ΕΕΚ) και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (πολίτες ΕΕΚ). Το πρώτο Υπουργείο, μάλιστα, επιμερίζει αυτό το έργο στα τρία σώματά του, την Πολεμική Αεροπορία, τον Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό με την Πολεμική Αεροπορία να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των αεροσκαφών. Σημειωτέον, όταν αναφερόμαστε στις αερομεταφορές εννοούμε είτε στρατιωτικές είτε πολιτικές. Το δεύτερο Υπουργείο έχει αναθέσει την εξυπηρέτηση των αερομεταφορών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία έχει μεριμνήσει να γίνεται αυτό μέσω ενός συστήματος διαχείρισης ασφάλειας στο οποίο δεν χωρούν ούτε οι επικίνδυνες περικοπές προσωπικού, ούτε ο υποβαθμισμένος εξοπλισμός, ούτε η καταπάτηση των ωραρίων εργασίας, αλλά ούτε και οι περικοπές των μεγάλων μπόνους αποδοτικότητας που απολαμβάνουν στους μισθούς τους.

Πώς, όμως, καταφέρνουν να φέρουν εις πέρας το έργο αυτό οι στρατιωτικοί Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας και τί ενέργειες έχει κάνει το αρμόδιο Υπουργείο για να τους βοηθήσει; Η απάντηση είναι καμία!

Συγκεκριμένα, το βασικότερο πρόβλημα είναι αυτό της υποστελέχωσης, το οποίο εκτιμάται ότι ανέρχεται περίπου στο 50%. Εδώ και χρόνια η υπηρεσία Ελέγχου Αεροδρομίου και Ελέγχου Προσέγγισης στα στρατιωτικά αεροδρόμια είναι υποστελεχωμένη, με τους στρατιωτικούς ΕΕΚ να ασκούν παράλληλα περισσότερες από μία θέσεις εργασίας. Τί σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι την ώρα που μιλάς με ένα στρατιωτικό αεροπλάνο στο έδαφος, μιλάς και με ένα αεροπλάνο στον αέρα, μιλάς και με ένα όχημα στο έδαφος, μιλάς και στο τηλέφωνο για να πάρεις τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις, μιλάς και με τον δεύτερο Ελεγκτή, εάν υπάρχει βέβαια, για να κάνετε τις μεταξύ σας συνεννοήσεις καθώς αυτός έχει να διαχειριστεί ταυτόχρονα και την δική του κυκλοφορία και ούτω καθεξής, μιλάς, μιλάς, μιλάς…Πόσο ασφαλές είναι άραγε αυτό και γιατί οι στρατιωτικοί ΕΕΚ αναγκάζονται να δουλεύουν ως πολυθεσίτες και όχι σε μια πλήρως στελεχωμένη κυλιόμενη βάρδια, όπως συμβαίνει στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους πολίτες ΕΕΚ ή ακόμα και στα στρατιωτικά ραντάρ του ίδιου του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης.

Οι λόγοι, οι οποίοι οδηγούν στην υποστελέχωση, είναι ποικίλοι και θα πρέπει να τους λάβουν σοβαρά υπόψη οι αρμόδιες διευθύνσεις των Επιτελείων, αφού αφορούν σε βασικές αρχές διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού. Στην ουσία μιλάμε για φαινόμενα, όπως είναι το talent scarcity, το triple bottom effect και αρχές όπως το job analysis, το recruiting plan κ.α. Ένας από τους πιο βασικούς λόγους της υποστελέχωσης είναι η έλλειψη οικονομικού κινήτρου για ένα τόσο υπεύθυνο επάγγελμα με αποτέλεσμα αρκετοί νέοι ελεγκτές να φεύγουν από την ειδικότητα. Επίσης, η συνταξιοδότηση ελεγκτών χωρίς την προβλεπόμενη αντικατάσταση του προσωπικού με νέο. Από την άλλη, οι μακροχρόνιες κωλυσιεργίες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στο να αναλάβει την εκπαίδευση των ελεγκτών, αλλά και η αδυναμία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης να οργανώσει το ίδιο την εκπαίδευσή τους, δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα.

Η υποστελέχωση των στρατιωτικών ΕΕΚ αποτελεί το πλέον βασικό ζήτημα που αντιμετωπίζουν και πρέπει άμεσα να λυθεί. Διαφορετικά οι ελεγκτές θα συνεχίσουν να εργάζονται ξεπερνώντας το 40ωρο, δεν θα μπορούν να παίρνουν τις απαλλαγές τους για να ξεκουραστούν, θα αναγκάζονται κάθε δύο χρόνια το λιγότερο να μετατίθενται σε άλλο αεροδρόμιο για να καλύψουν τα κενά της υποστελέχωσης, αφήνοντας, όμως, κενά στο προηγούμενο αεροδρόμιο. Ακόμα, θα αποσπώνται για μήνες σε μονάδες, οι οποίες αναλαμβάνουν μεγάλες διεθνείς ασκήσεις, αλλά και μονάδες, των οποίων το έργο εκτοξεύεται λόγω του τουρισμού με την έναρξη της σεζόν. Ποια πρότυπα ασφάλειας πληρούνται, όμως, κάθε φορά που αποσπάται ένας στρατιωτικός ΕΕΚ από ένα αεροδρόμιο, όπως της Καλαμάτας, με εντελώς διαφορετικό έργο, για να συμμετάσχει σε μια διεθνής άσκηση με μαχητικά στην Ανδραβίδα, όταν εκπαιδεύεται και αξιολογείται εκεί με διαδικασίες εξπρές;

Επίσης, είναι ανήκουστο το γεγονός ότι εν έτει 2024 οι άνθρωποι αυτοί εργάζονται κατά μόνας μέχρι και 24 ώρες υπηρεσίας, μην μπορώντας να ικανοποιήσουν ούτε τις βασικές τους ανάγκες. Πώς είναι δυνατόν αυτοί οι άνθρωποι να εργάζονται τόσες ώρες και να απαιτείται από αυτούς να παρέχουν ασφαλή, ομαλή και ταχεία εξυπηρέτηση στις αερομεταφορές! Πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο οποίο εμπιστευόμαστε τόσες ζωές να μην έχει μεριμνήσει για ένα υγιές σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας!

Κι όμως από ό,τι φαίνεται, γίνεται! Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τους στρατιωτικούς ελεγκτές, που κάνουν τα αδύνατα δυνατά για εμάς, παρέχοντας τις υπηρεσίες τους στα αεροδρόμια των Χανίων, της Ανδραβίδας, της Καλαμάτας, του Ακτίου, του Αράξου, του Βόλου, της Τανάγρας, της Λάρισας, της Ελευσίνας, του Τατοΐου, της Λήμνου, της Σκύρου, του Καστελλίου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, και πραγματικά ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό αν συμπεριλάβει κανείς τα αεροδρόμια του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top