Περιπλέκεται το γεωπολιτικό παιχνίδι στην Ανατολική Μεσόγειο, μετά την απόφαση της Αγκυρας να πλήξει με βαρύτατο τρόπο την κυπριακή κυριαρχία, αναθέτοντας στο «Γιαβούζ» γεωτρήσεις στο οικόπεδο 7, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί στη γαλλοϊταλική κοινοπραξία Total/ENI.
Η κίνηση των Τούρκων να προσβάλουν την κυπριακή κυριαρχία στο οικόπεδο 7 και, παραλλήλως, να αδιαφορήσουν πλήρως για τα γαλλικά και ιταλικά συμφέροντα στο συγκεκριμένο σημείο αναμενόταν μεν ως πιθανή εξέλιξη και από την Αθήνα, ωστόσο το τελευταίο χρονικό διάστημα κατέφθαναν συγκεχυμένες πληροφορίες, κάποιες από τις οποίες υποδήλωναν ότι αναμένεται ανάπτυξη του «Γιαβούζ» στο οικόπεδο 1. Ο πλους του «Γιαβούζ» στο οικόπεδο 7 άρχισε να γίνεται ευκρινής για την Αθήνα στις αρχές της εβδομάδας.
Στην περιοχή πλέει η γαλλική φρεγάτα «Auvergne», ωστόσο εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το επίσημο αίτημα που κατατέθηκε από τους Γάλλους για σύνδεση (points of contact) με τον κλάδο επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι Γάλλοι ζητούν τη βοήθεια της Αθήνας στην αποτύπωση της επιχειρησιακής κατάστασης στον χώρο ευθύνης των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Αθήνα και η Λευκωσία είναι σε διαρκή επαφή, μέσω των τακτικών διπλωματικών διαύλων, αλλά και σε υψηλότατο πολιτικό επίπεδο,αναφέρει η kathimerini.gr.
ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ
Σε λίγες ώρες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος θα βρίσκεται στην Γαλλική πρωτεύουσα και το πρωί της Πέμπτης έχει το τετ α τετ με την Γαλλίδα ομόλογό του Φλορανς Παρλί, παρουσία και του Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας Αλέξανδρου Διακόπουλου, ο οποίος αναφέρεται απευθείας στον πρωθυπουργό.
Εκεί, όπως λένε οι πληροφορίες θα φανεί αν και κατά πόσο έχει προχωρήσει η «έρευνα αγοράς» από την Γαλλική πλευρά στα τοπικά πιστωτικά ιδρύματα για την Ελληνική χρηματοδότηση, αναφέρει το hellasjournal.com.
Καπνός αποφάσεων αναμένεται να βγει, αλλά αν θα είναι απολύτως λευκός στο χρηματοδοτικό θα φανεί σε λιγότερο από 48 ώρες.
Πάντως ο Νίκος Παναγιωτόπουλος με την κα. Παρλί θα προχωρήσουν στην υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας. Να θυμίσουμε ότι μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού στο Παρίσι, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είχε υπογράψει ΜΗ δεσμευτικό «LOI» (Letter of Intent), δηλώνοντας μ’ εκείνον τον τρόπο, ότι ναι μεν η Ελλάδα ενδιαφέρεται για τις «Belhara», όμως δεν δεσμεύεται ότι θα τις αγοράσει, αν κάτι δεν προχωρήσει σωστά.
Πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό που είναι σε θέση να γνωρίζουν το τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον σ’ ότι αφορά την επικείμενη πρόσκτηση, έλεγαν πως η απόκτηση των δυο «Belhara» θ’ ανακοινωθεί σε επίπεδο κορυφής. Πολύ πιθανό, με την ανακοίνωση της νέας εποχής για το Πολεμικό Ναυτικό, ν’ ακουστούν κι άλλα δεδομένα που έχουν αποφασιστεί σ’ ένα τετραμερές σχήμα ανάμεσα σε Ελλάδα, Γαλλία, Κύπρο, Αίγυπτο και αφορούν την περιοχή της Αν. Μεσογείου.
Το κατάλληλο timing είναι γεγονός και είναι εμφανές από τις παράλογες και παράνομες κινήσεις που κάνει η Τουρκία εντός της Κυπριακής ΑΟΖ στην οποία υπάρχουν Γαλλικά συμφέροντα.
Από την άλλη πλευρά το τριμερές σχήμα Ελλάδας Κύπρου, Αιγύπτου πιθανότατα έχει λάβει αποφάσεις οι οποίες θα φέρουν εξελίξεις στην περιοχή με στόχο να λάβει σαφές μήνυμα ο κος. Ερντογάν για τα όσα έκνομα πράττει ο ίδιος και οι αποφάσεις της κυβέρνησής του, που θέλει να εμφανίζεται ως ο απόλυτος παίκτης της Αν. Μεσογείου.
Κόβουν τον πρώτο χάλυβα για τις Belhara
Εν τω μεταξύ στα ναυπηγεία της Λοριάν, στα τέλη του Οκτωβρίου σε επίσημη τελετή η Γαλλική εταιρία που σχεδίασε τη νέα φρεγάτα που μας απασχολεί τόσα χρόνια, αναμένεται να κόψει το πρώτο κομμάτι χάλυβα, σε μια συμβολική κίνηση που αυτομάτως θα σημάνει την έναρξη του νέου ναυπηγικού εγχειρήματος.
Την ίδια στιγμή που προσκαλούνται επίσημα πρόσωπα της Γαλλίας, σύμφωνα με πληροφορίες , οι Γάλλοι αναζητούν εναγωνίως ένα σημαίνων πρόσωπο από την Ελλάδα να παραβρεθεί σ’ αυτή την τελετή. Ποιο θα είναι αυτό το σημαίνων πρόσωπο, μέχρι τώρα αποτελεί τον άγνωστο “Χ” και ταυτόχρονα από την πλευρά της Γαλλίας δεν ανοίγουν τα χαρτιά τους με τον κατάλογο των καλεσμένων από άλλες χώρες.
Οι λόγοι που θέλουν στην Γαλλία μια Ελληνική ηχηρή παρουσία είναι καθαρά για εμπορικούς λόγους management. Δεν υπάρχει χώρα στην υφήλιο που να μην έχει υποκλιθεί στην Ελληνική ναυτοσύνη, είτε σε εμπορικό είτε σ’ επίπεδο Πολεμικού Ναυτικού.
Η Ελλάδα μπορεί να είναι μια μικρή χώρα, ωστόσο εκείνο που την διακρίνει είναι η γεωστρατηγική της θέση κι αυτό πάντα υποχρέωνε σε ναυτικό στρατιωτικό επίπεδο τα πλοία του πολεμικού στόλου να είναι, αν όχι τα καλύτερα, από τα καλύτερα, με πολλές δυνατότητες που τις αυξάνουν οι δεξιότητες των πληρωμάτων τους. Πάντα η Ελλάδα είχε πολεμικά πλοία που ξεχώριζαν, με βαριά όπλα, ευέλικτα και σταθερά στις καιρικές συνθήκες, τα οποία πρωτοπορούσαν μονίμως απέναντι στα πλοία του Τουρκικού Ναυτικού.
Κι από την στιγμή που οι Έλληνες Αξιωματικοί ήταν πάντα αυστηροί στις επιλογές τους, εφόσον προκριθεί η φρεγάτα «Belhara» από την χώρα μας, δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση για την Γαλλική εταιρία, γεγονός που ήδη παρουσιάζουν οι Γάλλοι προς τη διεθνή αγορά, δείχνοντας την υποψήφια Ελλάδα για την πρόσκτηση της νέας φρεγάτας.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου