GuidePedia

0


Μέ άσχημο τίτλο ξεκινάω αυτό το άρθρο, γιατί αφενός η κοσμοαντίληψη του ΥΠΕΚΑ Ελλάδας είναι περιορισμένη και αφετέρου γιατί η Ελλάδα υπογράφει χωρίς να σκέφτεται. Ο νόμος περί ευθύνης υπουργών  δεν αθωώνει υπουργούς για ποινικές ή αστικές ευθύνες…
Μετά την παρουσία Σαμαλά στις ΗΠΑ για λόγους που κανένας δεν κατάλαβε, το “σας στηρίζομε” του “Αμώ το κεφάλι μου” στον Ομπάμα, που την πάτησε στη Συρία, στην Αίγυπτο, στο Λίβανο, στη Ρωσία κλπ προωθεί τη συνεργασία Ιστραήλ – Kύπρου και Ελλάδας υπέρ των συμφερόντων του Ισραήλ και της Τουρκίας.
Δέν είναι άσχετο στην υπόθεση αυτή το τηλεφώνημα Ερντογάν και Ομπάμα που προηγήθηκε της συνάντησης του “Aμώ το κεφάλι μου” με τον Ομπάμα.
Νέες προοπτικές “λέει” για τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου και τον ρόλο τους όσον αφορά στην ενεργειακή τροφοδοσία της Ευρώπης ανοίγει το άγνωστο προσέτι Μνημόνιο (Αμοιβαίας;) Κατανόησης μεταξύ Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ που υπογράφηκε χθες στη Λευκωσία και καλύπτει τους τομείς της ενέργειας, του περιβάλλοντος και της διαχείρισης των υδάτινων πόρων.
Επί της ουσίας, υπογράφηκε ένα μνημόνιο μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου και Ισραήλ, στο οποίο τα “λάχανα” εξέφρασαν  την υποστήριξή τους στο σχέδιο «Eurasia Interconnector», που αφορά σε υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση των τριών χωρών, μεταφορικής ισχύος 2.000 ΜW.
To πρώτο της τμήμα, το καλώδιο Κύπρου-Ισραήλ μπορεί να ολοκληρωθεί “λένε” σε 36 μήνες, μετά την έναρξη των εργασιών. Θα υπάρξει δηλαδή όπως “λένε” ένα καλώδιο που θα μεταφέρει ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη στο Ισραήλ απο το φυσικό αέριο της Κύπρου και του Ισραήλ στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Σε αυτό το σημείο, σας υπενθυμίζω τις μεγάλες απώλειες που θα υπάρχουν στην ηλεκτρική ενέργεια απο τη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος μέσω αγωγών στην Κύπρο και στην Ελλάδα, που αυξάνει με την απόσταση. Αυτή την απώλεια θα επιβαρύνεται ο καταναλωτής και όχι ο παραγωγός, δηλαδή ο Έλληνας και ο Κύπριος. Δηλαδή, θα μειώνεται το κέρδος του παραγωγού του φυσικού αερίου (όπως γίνεται με τη παραγωγή αλουμινίου που πάει στη Γαλλία και που μεταπωλείται στην Ελλάδα με μορφή άλλου προιόντος).
Γενικά ισχύουν οι εξής κανόνες όσον αφορά τη χάραξη ενός σωστού ενεργειακού χάρτη.

Κανόνας 1ος: Μεταφορά φυσικού αερίου απο τις πλατφόρμες άντλησης στον ευρύτερο χώρο εκμετάλλευσης για καθαρισμό και διανομή (π.χ. Κύπρο, Κρήτη)

Κανόνας 2ος: Κατασκευή κεντρικού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας απο φυσικό αέριο στο χώρο εκμετάλλευσης (π.χ. Κύπρος, Κρήτη) και διανομή του σε αποστάσεις όσον αφορά τη χρήση υποθαλάσσιων καλωδίων μέχρι 500 χιλιόμετρα, ώστε να υπάρχουν μικρότερες απώλειες της ενέργειας.

Κανόνας 3ος: Kατασκευή εργοστασίου LNG (υγροποίησης φυσικού αερίου) στην πλατφόρμα άντλησης ή σε κεντρικό γεωγραφικό σημείο (π.χ. Κύπρο ή Κρήτη), ΑΝ η διανομή του στα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας απο φυσικό αέριο κοστίζει φτηνότερα όταν γίνεται με πλοία μεταφοράς LNG.
Κατά τη γνώμη μου, το συμφέρον της Ελλάδας και της Κύπρου είναι η μεταφορά του αερίου στην Κύπρο και στην Κρήτη και στη συνέχεια η δημιουργία εκεί δύο κεντρικών ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων για διανομή. Απο εκεί και πέρα μπορούν να μπούν τα υποθαλάσσια καλώδια. Έτσι, υπάρχει μια λογική.
Το συμφέρον του Ισραήλ είναι η δημιουργία ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων στο Ισραήλ και η μεταφορά του φυσικού αερίου μέσω Τουρκίας. Το συμφέρον του Ισραήλ είναι το ίδιο με αυτό της Τουρκίας.
Είναι δικαιολογημένο ότι η Τουρκία δεν αφήνει την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της Ελλάδας και είναι δικαιολογημένο ότι ο Μανιάτης (Ελληνικό όνομα όπως το Βενιζέλος) δεν επέτρεψε την εξόρυξη ζεόλιθου στη Θράκη. Δεν τους αφήνουν. Η Τουρκία παίζει μπάλα στη Θράκη και οι άλλοι κάτι άλλο με το κεφάλι τους…
Ακολουθούν δύο ενδιαφέροντα video, που δείχνουν πως γίνεται η καταβύθιση αγωγών φυσικού αερίου για τους οποίους δήθεν υπάρχουν δυσκολίες. Τϊς ανακάλυψαν ξαφνικά στο Ισραήλ και τις αποδέχτηκαν τις απόψεις αυτές σε Ελλάδα και Κύπρο, μετά το ταξείδι του “Αμώ το κεφάλι μου” στον Ομπάμα, τη συμπαράσταση του παπαδαριού των ΗΠΑ κλπ.
Στη συνέχεια, σας παραθέτω εν συντομία τις μεθόδους πόντισης αγωγών ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου στη θάλασσα. Μελετείστε τες.
Σκεφτείτε επίσης και απαντείστε στα εξής ερωτήματα:
  1. “Αν εξορυχθεί φυσικό αέριο νότια της Κρήτης σε λίγα χρόνια ποιοί χάνουν;”
  2. “Ποιούς συμφέρει η καθυστέρηση της άντλησης;”

Μέθοδος πόντισης υποβρύχιου ηλεκτρικού καλωδίου υψηλής ενέργειας



Η πόντιση ηλεκτροφόρων καλωδίων στο βυθό της θάλασσας είναι μια συλλογική υπόθεση και γίνεται μετά από μελέτη για την επιλογή της περιοχής απο την οποία θα περάσει το καλώδιο αλλά και το είδος του καλωδίου που θα χρησιμοποιηθεί.
Χρειάζεται ένα πλοίο ειδικών  προδιαγραφών (φωτ.1) το οποίο μεταφέρει το καλώδιο κουλουριασμένο σε μια “κουβαρίστρα”, στο οποίο μέσα μπορούν να γίνουν και διασυνδέσεις καλωδίων αν χρειασθούν απο εξειδικευμένους μηχανικούς και το οποίο καταβυθίζει με συγκεκριμένο τρόπο το καλώδιο στη θάλασσα, παρουσία συνήθως ειδικών υποβρυχίων που ελέγχουν το χώρο εναπόθεσης του καλωδίου στο βυθό.
Τα καλώδια που χρησιμοποιούνται δεν είναι κοινά καλώδια αλλά καλώδια που μπορούν να αντέξουν για πολλά χρόνια στις συνθήκες πίεσης, θερμοκρασίας και θερμοκρασιών του βυθού (φωτ.2). Η συντήρηση και η διόρθωση βλαβών που εμφανίζονται με το χρόνο στα καλώδια αυτά είναι μια επίσης σημαντική παράμετρος που επηρρεάζει το κόστος κατασκευής του έργου και το συνολικό κόστος  μεταφοράς της ενέργειας.
Πρίν ξεκινήσει οτιδήποτε είναι απαραίτητο να υπάρχει τρισδιάστατη χαρτογράφηση του βυθού και αυτό γίνεται με ένα πλοίο παρόμοιο με αυτά που κάνουν έλεγχο για φυσικό αέριο (φωτ.3).
Παρατηρείστε στη φωτ.4 τον τρόπο που διασχίζει το καλώδιο το βυθό μέσα απο τις πεδιάδες του βυθού.

Μέθοδος πόντισης αγωγού φυσικού αερίου από πλοίο και μέθοδος διασύνδεσης αγωγών






Ανάλογος τρόπος - με τον τρόπο που γίνεται η πόντιση καλωδίων στο βυθό της θάλασσας - ακολουθείται για τη περίπτωση πόντισης αγωγών φυσικού αερίου, που όμως είναι “βαρύτερης” και ανθεκτικότερης κατασκευής. Δηλαδή προηγείται πάντα χαρτογράφηση του βυθού και ακολουθεί η εμβύθιση του αγωγού στη θάλασσα με τη βοήθεια ειδικού πλοίου (φωτ.5), πάνω στο οποίο γίνεται η διασύνδεση των αγωγών τους οποίους μεταφέρει σε κομμάτια. Αυτός ο τρόπος θα εφαρμοστεί στη κατασκευή του αγωγού ΤΑP που θα περάσει απο την Ελλάδα για να πάει στην Ιταλία.
Τα δύο video που έχω επιλέξει είναι πολύ διαφωτιστικά για το τρόπο που γίνεται το κόλλημα των αγωγών (welding) και η τελική επίστρωση (coating) πάνω απο το κόλλημα ώστε να μη θίγεται η αναγκαία ομοιογένεια της κατασκευής του. Σας συνιστώ να τα δείτε για να καταλάβετε τί κάνουν οι άλλοι και τί δεν γίνεται στην Ελλάδα.
Aυτοί οι σωλήνες δεν θα μπορούσαν να κατασκευάζονται στην Ελλάδα; Θα μπορούσαν. Πολλά θα μπορούσαν αλλά στην Ελλάδα ψηφίζονται αυτοί που δεν πρέπει και στα περίπτερα - γωνία βάζουν τους πλέον άχρηστους για να ελέγχεται η ροή χρήματος, δημιουργικού ανθρώπινου δυναμικού και ανάπτυξης. Η χρόνια συσσώρευση αχρήστων υλικών και ανακυκλωμένων πολιτικών πτωμάτων επέφερε το μοιραίο, τη χρεοκοπία της χώρας.

Αντί επιλόγου

Aυτό που έχει σημασία πάντα, είναι τί υπογράφει η Ελληνική κυβέρνηση και όχι τί σχέδια έχει για το μέλλον. διότι αυτά που αποφασίζει είναι πάντα όσα της λένε άλλοι να κάνει.
Είναι κοινή τακτική στα ΜΜΕ που ασκούν προπαγάνδα να ταυτίζουν όσα σκέφτεται μια κυβέρνηση να κάνει με όσα ήδη έχει υπογράψει να κάνει, για να καλυφθούν τα ανομολόγητα κενά που υπάρχουν σε λάθος αποφάσεις τους. Με εννοείτε;

πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top