Η εικόνα του ατρόμητου Στρατηγού που δεν διστάζει να κρεμαστεί στο κενό από το συρματόσχοινο πάνω από τα ορμητικά νερά στα Καλά Νερά Μαγνησίας προκειμένου να προχωρήσει σε επιτόπια αυτοψία στα στηρίγματα της κατεστραμμένης γέφυρας κόβει τη ανάσα.
Πρόκειται για τον Διευθυντή του Μηχανικού Υποστράτηγο Μιχάλη Κλούβα ο οποίος βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στις πληγείσες περιοχές της Μαγνησίας, της Καρδίτσας και της Λάρισας ώστε να συντονίσει τη γιγαντιαία προσπάθεια των Ενόπλων Δυνάμεων και του Μηχανικού στη «μάχη» απέναντι στις καταστροφικές συνέπειες της πρωτόγνωρης κακοκαιρίας.
Ήταν από τους πρώτους Ανώτατους αξιωματικούς που έσπευσε στην περιοχή έπειτα από εντολή του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου μαζί με Στελέχη του Μηχανικού και όλα τα διαθέσιμα μέσα.
Η τρομακτική νεροποντή μετέτρεψε τη Μαγνησία σε έναν τεράστιο χείμαρρο που παρέσυρε τα πάντα στο πέρασμα του. Το οδικό δίκτυο καταστράφηκε και ο δρόμος που οδηγεί προς τα χωριά του Πηλίου μετατράπηκε σε αδιάβατο πέρασμα.
Η γέφυρα στα Καλά Νερά κατέρρευσε με αποτέλεσμα το Πήλιο και τουλάχιστον 22 χωριά να αποκοπούν από τον Βόλο και την υπόλοιπη Μαγνησία. Το Μηχανικό ήταν εκεί για να κάνει ακόμη μια φορά το χρέος του.
Ο ίδιος ο Υποστράτηγος Κλούβας επικεφαλής κλιμακίου έφτασε στα Καλά Νερά για να συντονίσει την επιχείρηση κατασκευής γέφυρας Bailey το συντομότερο δυνατό. Φόρεσε τον απαραίτητο εξοπλισμό αναρριχητή και δεν δίστασε όπως ακριβώς οι κομάντος των Ειδικών Δυνάμεων να κρεμαστεί στο κενό από το απλωμένο συρματόσχοινο προκειμένου να ελέγξει το έδαφος και τα θεμέλια της τσακισμένης γέφυρας για να δώσει το τελικό «πράσινο φως» ώστε να στηθεί η πτυσσόμενη μεταλλική Bailey.
Οι εργασίες άρχισαν άμεσα από τη ΜΟΜΚΑ και συνεχίστηκαν χωρίς σταματημό ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας ενώ σποραδικά η βροχόπτωση συνεχιζόταν έντονη. Υπό το φως των προβολέων τα εξειδικευμένα Στελέχη του Μηχανικού έδωσαν μάχη με το χρόνο και υπό την καθοδήγηση του Υποστράτηγου έστησαν κομμάτι-κομμάτι τη γέφυρα υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Κανένας δεν κοίταξε ποτέ το ρολόι του παρά μόνο όταν η κατασκευή ολοκληρώθηκε. Είχαν περάσει μόλις 30 ώρες από τη στιγμή που στήθηκε το πρώτο κομμάτι της Bailey.
Χρόνος εντυπωσιακός. Ένα ακόμα ρεκόρ ταχύτητας και αξιοπιστίας για το Μηχανικό το οποίο άλλωστε έχει κατ’ επανάληψη δώσει δείγματα γραφής. Ενώ ταυτόχρονα άλλα Στελέχη του Μηχανικού είχαν ήδη προχωρήσει σε αναγνωρίσεις για την κατασκευή Bailey και σε άλλες περιοχές με την πρώτη στον κομμένο δρόμο που συνδέει την Καλαμπάκα με τις Καστανιές Τρικάλων. Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται αυτοψίες σε τεχνικά έργα που χτυπήθηκαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Οι μεταλλικές γέφυρες Βailey αποτελούν την ιδανική λύση για άμεση αντίδραση σε περιπτώσεις κατεστραμμένων γεφυρών σε ανοίγματα από 20 έως και 60 μέτρα ενώ έχουν δυνατότητα να αντέξουν φορτία έως και 40 τόνους. Μεταφέρονται σε κομμάτια με φορτηγά και συναρμολογούνται από εξειδικευμένο προσωπικό με το Μηχανικό να έχει τεράστια τεχνογνωσία και υψηλή εκπαίδευση στις συγκεκριμένες γέφυρες.
Την ίδια ώρα που η ΜΟΜΚΑ έστηνε στα Καλά Νερά τη Bailey κάποιες άλλες ομάδες του Μηχανικού είχαν αναλάβει αποστολή στα πλημμυρισμένα χωριά του Παλαμά και της ευρύτερης περιοχής σε Καρδίτσα και Λάρισα.
Με το ειδικό Τμήμα Αντιμετώπισης Καταστροφών του 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Είτε με μεγάλες βάρκες οι οποίες μπορούν να προωθήσουν ακόμα και γέφυρες είτε με μικρότερες λέμβους κατάφεραν να φτάσουν στα χωριά Βλοχός, Κεραμίδι, Κόρδα, Μεταμόρφωση και Πηνειάδα.
Τα Στελέχη του 747 ΕΤΜ μάλιστα με μικρές πλαστικές βάρκες από την πρώτη στιγμή μετέφεραν κατοίκους σε ασφαλή σημεία προκειμένου να τους παραλάβουν με μεγαλύτερες λέμβους οι κομάντος των Ειδικών Δυνάμεων που έσπευσαν επίσης στην περιοχή.
Το Μηχανικό άλλωστε διαθέτει βάρκες και λέμβους οι οποίες κινούνται είτε με κινητήρες 212 και 300+ ίππων είτε ακόμα και με κουπιά και έχουν τη δυνατότητα να επιχειρούν σε ποτάμια αλλά και σε πλημμυρισμένες περιοχές με βάθος ακόμη και 60 εκ.
Δημοσίευση σχολίου