Περίπου 10.982 διορισμένοι εκπαιδευτικοί δε διδάσκουν σε κανένα σχολείο της χώρας! Πού είναι εξαφανισμένοι; Βρίσκονται αποσπασμένοι εκτός των οργανικών τους θέσεων, σε περιφέρειες, μητροπόλεις και ιερούς ναούς, Γενικά Αρχεία του Κράτους, βιβλιοθήκες και οργανισμούς του υπουργείου Παιδείας. Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες είναι οι κενές θέσεις στα σχολεία της χώρας και οι διδακτικές χώρες που χάνονται......
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, συνολικά 10.982 εκπαιδευτικοί είναι σήμερα αποσπασμένοι εκτός των οργανικών τους θέσεων, ενώ την ίδια στιγμή στη μέση εκπαίδευση τα κενά ξεπερνούν τα 200 και στην πρωτοβάθμια είναι άνω των 120. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι σε κάποια σχολεία να μη γίνεται μάθημα, ενώ σε άλλα να είναι προβληματική η διδασκαλία από τις συμπτύξεις τάξεων.
Ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, η ΟΛΜΕ υπολογίζει ότι πάνω από 1.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών ταλαιπωρούν ακόμα τους μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διαφόρων περιοχών της χώρας. Η νέα υπουργός Παιδείας, κα.Διαμαντοπούλου, προσπαθώντας να εντοπίσει πού βρίσκονται όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ζήτησε έναν πλήρη και αναλυτικό πίνακα με τα ονόματα όλων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, τη θέση στην οποία υπηρετούν και τον συνολικό χρόνο που βρίσκονται αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου και το γραφείο στο οποίο εργάζονται, αφού κάποιοι ήταν... αγνοούμενοι.
Εν τέλει η κα.Διαμαντοπούλου «ανακάλυψε» 1.013 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς μέσα στο ίδιο της το υπουργείο, ενώ οι υπόλοιποι είναι διασκορπισμένοι σε περιφερειακές διευθύνσεις έως και τις ιερές μητροπόλεις. Μάλιστα, έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι 300 αποσπάσεις από αυτές, πραγματοποιήθηκαν μόλις το καλοκαίρι που πέρασε – με απόφαση του πρώην υπουργού παιδείας – μέσα σε μία ημέρα και με ισχύ τριετίας. Οι εν λόγω αποσπάσεις αναμένεται ότι θα ακυρωθούν άμεσα.
Εικονικές «πρωτιές» της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ
Το πιο παράδοξο στοιχείο, ωστόσο, αποτελεί το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στον ΟΟΣΑ σε ό,τι αφορά τον αριθμό καθηγητών που αντιστοιχεί σε 1.000 μαθητές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη φετινή έκθεση του Οργανισμού η οποία δημοσιεύθηκε το Σεπτέμβριο του 2009, στη χώρα μας, σε 1.000 μαθητές στην υποχρεωτική εκπαίδευση αντιστοιχούν 117,4 εκπαιδευτικοί, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 76,4. Τα εικονικά αυτά στοιχεία προφανώς οφείλονται στις αποσπάσεις που «φορτώνουν» το εκπαιδευτικό σύστημα με εκατοντάδες κενά στις διδακτικές θέσεις.
Άλλωστε, η κατανομή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα αποδεικνύει πως δεν υπήρξε κανένα κριτήριο παραγωγικής χρησιμότητας, αλλά υιοθετήθηκαν κριτήρια πελατειακής εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα, χωρίς καμία λογική εξήγηση, στο Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται αποσπασμένοι 167 καθηγητές Αγγλικής Φιλολογίας, 151 Γαλλικής, 15 θεολόγοι, 109 φιλόλογοι, 63 μαθηματικοί, 49 φυσικοί, 19 χημικοί, 7 βιολόγοι, 40 δάσκαλοι, 52 νηπιαγωγοί, 2 γεωπόνοι, 7 Οικιακής Οικονομίας, 18 Μουσικής.
Όπως έχει ήδη εξαγγείλει η κ.Διαμαντοπούλου, για την αντιμετώπιση του προβλήματος σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα «ορθολογικής διαχείρισης και κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού» – που θα αφορά προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις κ.ά. – αρχής γενομένης από τις αποσπάσεις που, όπως δήλωσε, «έχουν προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις με διαλυτικές συνέπειες για τον εκπαιδευτικό ιστό του συστήματος». Την ίδια στιγμή οι αντιδράσεις κατά του φαινομένου των αποσπάσεων κλιμακώνονται: περισσότερα από 30 γυμνάσια, λύκεια και δημοτικά σχολεία έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις το τελευταίο διάστημα, πραγματοποιώντας καταλήψεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, συνολικά 10.982 εκπαιδευτικοί είναι σήμερα αποσπασμένοι εκτός των οργανικών τους θέσεων, ενώ την ίδια στιγμή στη μέση εκπαίδευση τα κενά ξεπερνούν τα 200 και στην πρωτοβάθμια είναι άνω των 120. Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι σε κάποια σχολεία να μη γίνεται μάθημα, ενώ σε άλλα να είναι προβληματική η διδασκαλία από τις συμπτύξεις τάξεων.
Ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, η ΟΛΜΕ υπολογίζει ότι πάνω από 1.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών ταλαιπωρούν ακόμα τους μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διαφόρων περιοχών της χώρας. Η νέα υπουργός Παιδείας, κα.Διαμαντοπούλου, προσπαθώντας να εντοπίσει πού βρίσκονται όλοι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί ζήτησε έναν πλήρη και αναλυτικό πίνακα με τα ονόματα όλων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, τη θέση στην οποία υπηρετούν και τον συνολικό χρόνο που βρίσκονται αποσπασμένοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου και το γραφείο στο οποίο εργάζονται, αφού κάποιοι ήταν... αγνοούμενοι.
Εν τέλει η κα.Διαμαντοπούλου «ανακάλυψε» 1.013 αποσπασμένους εκπαιδευτικούς μέσα στο ίδιο της το υπουργείο, ενώ οι υπόλοιποι είναι διασκορπισμένοι σε περιφερειακές διευθύνσεις έως και τις ιερές μητροπόλεις. Μάλιστα, έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι οι 300 αποσπάσεις από αυτές, πραγματοποιήθηκαν μόλις το καλοκαίρι που πέρασε – με απόφαση του πρώην υπουργού παιδείας – μέσα σε μία ημέρα και με ισχύ τριετίας. Οι εν λόγω αποσπάσεις αναμένεται ότι θα ακυρωθούν άμεσα.
Εικονικές «πρωτιές» της Ελλάδας στον ΟΟΣΑ
Το πιο παράδοξο στοιχείο, ωστόσο, αποτελεί το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στον ΟΟΣΑ σε ό,τι αφορά τον αριθμό καθηγητών που αντιστοιχεί σε 1.000 μαθητές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη φετινή έκθεση του Οργανισμού η οποία δημοσιεύθηκε το Σεπτέμβριο του 2009, στη χώρα μας, σε 1.000 μαθητές στην υποχρεωτική εκπαίδευση αντιστοιχούν 117,4 εκπαιδευτικοί, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 76,4. Τα εικονικά αυτά στοιχεία προφανώς οφείλονται στις αποσπάσεις που «φορτώνουν» το εκπαιδευτικό σύστημα με εκατοντάδες κενά στις διδακτικές θέσεις.
Άλλωστε, η κατανομή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα αποδεικνύει πως δεν υπήρξε κανένα κριτήριο παραγωγικής χρησιμότητας, αλλά υιοθετήθηκαν κριτήρια πελατειακής εξυπηρέτησης. Συγκεκριμένα, χωρίς καμία λογική εξήγηση, στο Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται αποσπασμένοι 167 καθηγητές Αγγλικής Φιλολογίας, 151 Γαλλικής, 15 θεολόγοι, 109 φιλόλογοι, 63 μαθηματικοί, 49 φυσικοί, 19 χημικοί, 7 βιολόγοι, 40 δάσκαλοι, 52 νηπιαγωγοί, 2 γεωπόνοι, 7 Οικιακής Οικονομίας, 18 Μουσικής.
Όπως έχει ήδη εξαγγείλει η κ.Διαμαντοπούλου, για την αντιμετώπιση του προβλήματος σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα «ορθολογικής διαχείρισης και κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού» – που θα αφορά προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, διαθέσεις κ.ά. – αρχής γενομένης από τις αποσπάσεις που, όπως δήλωσε, «έχουν προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις με διαλυτικές συνέπειες για τον εκπαιδευτικό ιστό του συστήματος». Την ίδια στιγμή οι αντιδράσεις κατά του φαινομένου των αποσπάσεων κλιμακώνονται: περισσότερα από 30 γυμνάσια, λύκεια και δημοτικά σχολεία έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις το τελευταίο διάστημα, πραγματοποιώντας καταλήψεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.
Δημοσίευση σχολίου