Και για να γίνει αυτό - αγοράζουν το Ελληνικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Ίδρυμα Στρατηγικού Πολιτισμού Vladimir MalyshevΟι Ηνωμένες Πολιτείες σχεδιάζουν να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση του στρατηγικά σημαντικού Ελληνικού λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στην Βόρεια Ελλάδα. Η δήλωση έγινε την περασμένη εβδομάδα από τον Πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Jeoffrey Paytt. "Η Αλεξανδρούπολη αποτελεί βασικό κρίκο στην Ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια, την περιφερειακή σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη, έτσι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα συνεργάζονται εδώ για την πρόοδο των κοινών μας συμφερόντων στον τομέα της ασφάλειας και της οικονομίας», ανέφερε ο Pyatt από το γραφείο τύπου της Πρεσβείας των ΗΠΑ.
Η δήλωση του Pyaette έγινε με την ευκαιρία της τελετουργικής ανέλκυσης της βυθοκόρου Ολγα, η οποία βυθίστηκε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το 2010 και εμπόδισε το λιμάνι να αξιοποιηθεί πλήρως. Οι ΗΠΑ πλήρωσαν $2.300.000 για την ανέλκυση της βυθοκόρου. Μαζί με τον πρεσβευτή, ο Έλληνας Υπουργός Αμύνης Νικόλαος Παναγιωτόπουλος ήλθε στις εορταστικές εκδηλώσεις, αναφέροντας ότι η ανάπτυξη Αμερικανικών στρατευμάτων στο έδαφος του λιμένα θα ενισχύσει τη στρατηγική σταθερότητα στην περιοχή.
Και λίγοι άνθρωποι είχαν προσέξει το όνομα της βυθοκόρου. Το γεγονός είναι ότι φέρει το όνομα της πρώην βασίλισσας της Ελλάδας Όλγα, με το πατρικό της όνομα-Όλγα Κωνσταντίνοβα Ρομάνοβα, η μεγάλη πριγκίπισσα, η οποία έγινε σύζυγος του Έλληνα Βασιλιά Γεωργίου Ι και κάποιος είδε σε αυτό ένα σύμβολο-ένα πλοίο που φέρει το όνομα της Ρωσίδας "Βασίλισσας όλων των Ελλήνων", Γεννημένη στο χωριό του Τσάρου (Tsarskoye Selo) , που ανελκύστηκε με Αμερικάνικα χρήματα... Αλλά ήταν κάποτε η Ρωσία που βοήθησε την Ελλάδα να αποκτήσει ελευθερία μετά αιώνες Οθωμανικού ζυγού.
Οι Έλληνες πρόκειται να «ιδιωτικοποιήσουν» (στην πραγματικότητα πωλούν) το στρατηγικό λιμάνι όχι από την καλή ζωή. Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα έχει περάσει από καιρό στα χρέη. Γίνεται μεγάλη ιδιωτικοποίηση των κρατικών περιουσιακών στοιχείων για το κλείσιμο των τρυπών στον προυπολογισμό. Σε αντάλλαγμα για οικονομική βοήθεια από διεθνείς πιστωτές, οι Έλληνες συμπεριέλαβαν μεγάλες κρατικές επιχειρήσεις, θαλάσσιους λιμένες και αερολιμένες στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης. Έτσι, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στη Θεσσαλονίκη δόθηκε σε παραχώρηση σε μια ομάδα Δυτικών εταιρειών μέχρι το 2051 για 232.000.000 ευρώ. Και το κύριο λιμάνι της Ελλάδας-ο Πειραιάς-διοικείται από τους Κινέζους, το 51% των μετοχών του ανήκει στην κινεζική εταιρεία COSCO. Η Ελλάδα, η οποία έχει ακόμα τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, παραμένει χωρίς τα μεγαλύτερα λιμάνια της...
Το πολιτικό υπόβαθρο του Αμερικανικού ενδιαφέροντος στην Αλεξανδρούπολη εξήγησε ο παρατηρητής Παύλος Αντωνόπουλος, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να αγοράσουν αυτό το λιμάνι. Ενώ η Τουρκία, γράφει ο συγγραφέας, ενισχύει τους δεσμούς με τη Ρωσία, οι ΗΠΑ συνδέονται στενότερα με τον παραδοσιακό αντίπαλό της - την Ελλάδα. Αφού εξαγόρασε την Αλεξανδρούπολη, οι ΗΠΑ θέλουν να ελέγξουν τα Δαρδανέλια για να κλειδώσουν τη Ρωσία στη Μαύρη Θάλασσα.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ιδιαίτερη σημασία για την πολιτική των ΗΠΑ στα Βαλκάνια και σε σχέση με τη Ρωσία. Αυτό είναι ένας από τους κόμβους των αγωγών της Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) και του αγωγού Trans Adriatic (TAP). Κοντά στο τουρκικό στενό των Δαρδανελιών, η Αλεξανδρούπολη συνδέει το Αιγαίο και τη Μεσόγειο με τη Μαύρη θάλασσα.
"Με την απόκτηση αυτού του λιμανιού, το ΝΑΤΟ και οι αμερικανικές ενόπλες δυνάμεις," γράφει ο Παύλος Αντωνόπουλος, "μπορεί να διεισδύσει στα Βαλκάνια μέσα σε λίγες ώρες και να σταματήσει εύκολα το εμπόριο της Ρωσίας σε όλη τη Μαύρη θάλασσα με τον υπόλοιπο κόσμο εμποδίζοντας τα Δαρδανέλια".
"Με την απόκτηση αυτού του λιμανιού, το ΝΑΤΟ και οι αμερικανικές ενόπλες δυνάμεις," γράφει ο Παύλος Αντωνόπουλος, "μπορεί να διεισδύσει στα Βαλκάνια μέσα σε λίγες ώρες και να σταματήσει εύκολα το εμπόριο της Ρωσίας σε όλη τη Μαύρη θάλασσα με τον υπόλοιπο κόσμο εμποδίζοντας τα Δαρδανέλια".
Τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τα αεροπορικά και θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας κάθε μέρα. Ο Ερντογάν απειλεί να αδράξει το Ελληνικό τμήμα της Κύπρου. Πριν από λίγες εβδομάδες, έδωσε μια ομιλία σε ένα χάρτη που απεικονίζει τα νησιά της Ανατολικής Μεσογείου που αιχμαλωτίστηκαν από την Τουρκία, και πριν από λίγες ημέρες η Τουρκία αφαίρεσε το ελληνικό νησί Καστελόριζο από τον διαδικτυακό χάρτη της για να κηρύξει την κυριαρχία του πάνω στα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, απειλώντας να γεμίσει την Ελλάδα με πλήθη παράνομων μεταναστών. "Εάν η Ελληνική ηγεσία αποφασίσει να αποδεχθεί την πρόταση των ΗΠΑ για αγορά της Αλεξανδρούπολης, θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα για την ασφάλεια της Ρωσίας", καταλήγει ο Αντωνόπουλος. Η Ρωσία, κατά την άποψή του, "είναι σε μοναδική θέση να μπορεί να διαπραγματεύεται και να βρίσκει τρόπους για να βρει διαρκή ειρήνη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, εμποδίζοντας τις Ηνωμένες Πολιτείες να αγοράσουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης".
Πέρυσι, υπό την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Αμύνης Πάνος Καμμένος απευθύνθηκε στον υπουργό Αμύνης των ΗΠΑ Τζέιμς Μάττις, προτείνοντας την αύξηση της στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ στην Ελλάδα. Σε αντάλλαγμα για την παροχή εδαφών για στρατιωτικές βάσεις, οι Ηνωμένες Πολιτείες υπόσχονται στην Ελλάδα μεγάλης κλίμακας οικονομικές εισφορές Τα στρατηγικά σχέδια των ΗΠΑ είναι να εδραιώσουν τον πλήρη έλεγχο της Βαλκανικής χερσονήσου και της Ανατολικής Μεσογείου, εξαλείφοντας κάθε δυνατότητα ενίσχυσης της θέσης της Ρωσίας στα Βαλκάνια. Και η Ελλάδα διαδραματίζει ειδικό ρόλο σε αυτά τα σχέδια.
Η Ουάσιγκτον θα ανοίξει τρεις νέες στρατιωτικές βάσεις στην Ελλάδα, εκτός από τις υπάρχουσες. Ήδη από το 1951, μια ναυτική βάση δημιουργήθηκε στον κόλπο της Σούδας στη βορειοδυτική ακτή της Κρήτης, η οποία χρησιμοποιείται ενεργά από το Ναυτικό των ΗΠΑ. Ο κόλπος έχει ένα λιμάνι για υποβρύχια και μια περιοχή πυραύλων του ΝΑΤΟ δίπλα. Το αεροδρόμιο του Άραξου στην Πελοπόννησο χρησιμοποιείται από αεροσκάφη του ΝΑΤΟ. Πέρυσι συζητήσαν για την ανάπτυξη Αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στο Βόλο, τη Λάρισα και την Αλεξανδρούπολη.
Τώρα, μέσω της Αλεξανδρούπολης, οι Αμερικανοί μεταφέρουν ήδη ελικόπτερα στις βάσεις τους στην Ανατολική Ευρώπη. Το Αεροδρόμιο Λάρισας, όπου εδρεύει η 110 η πολεμική πτέρυγα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, έχει ληφθεί για να φιλοξενήσει Αμερικανικούς κηφήνες , το M-9 Reaper. Αμερικάνικα μαχητικά F-22 έχουν επίσης μεταφερθεί στη Λάρισα. Τα αεροσκάφη ανεφοδιασμού θα σταθμεύουν εκεί, και τα F-35 μαχητικά βομβαρδιστικά θα σταθμεύουν στο Βόλο. Η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες διαπραγματεύονται επίσης την ίδρυση μιας αεροπορικής βάσης στο νησί της Καρπάθου, όπου οι Ηνωμένες Πολιτείες θέλουν να αναπτύξουν τα αεροσκάφη F-22 Raptor και να αναπτύξουν αμυντικά συστήματα πυραυλικής άμυνας.
Προς το παρόν, το ερώτημα αν όλες αυτές οι νέες αμερικανικές βάσεις θα εμφανιστούν στην Ελλάδα και αν θα υπάρξει συμφωνία για την αγορά των Αμερικανών της Αλεξανδρούπολης παραμένει ανοικτό ερώτημα. Η κυβέρνηση είναι, καταρχήν, έτοιμη για μια συμφωνία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα παραδοσιακά φιλικά συναισθήματα του Eλληνικού λαού προς τη Ρωσία έχουν αλλάξει.
Ο συγγραφέας αυτών των γραμμών πριν από δύο χρόνια, μαζί με την αντιπροσωπεία της κυβέρνησης της Αγίας Πετρούπολης επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη, η οποία, όπως η Θεσσαλονίκη, είναι η δίδυμη με μια πόλη στο Νέβα. Η αντιπροσωπεία της Αγίας Πετρούπολης, μαζί με Έλληνες και Ρώσους διπλωμάτες, κατέθεσαν στεφάνια στο νεοιδρυθέν μνημείο, μια πλακέτα αφιερωμένη στον άθλο των Ρώσων στρατιωτών του 9ου Συντάγματος Staro-Ingermanladsky που συμμετείχε στον Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο 1877-1878 και πέθαναν στις μάχες για την απελευθέρωση της Αλεξανδρούπολης.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου