GuidePedia

0
Πριν από λίγες ημέρες η - εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα - εταιρεία κινητής τηλερωνίας και όχι μόνο, Vodafone, προέβαλε ένα διαφημιστικό το οποίο προέβαλε τα προϊόντα της εταιρείας. Στη διαφήμιση η οποία εξελίσσεται εντός ταξιδιωτικού γραφείου πίσω από τον υπάλληλο βρίσκονται δύο σημαίες. Και ώ του θαύματος: Η μια εκ των δύο σημαιών είναι η σημαία του θρυλούμενου κινήματος της "Ανεξάρτητης Κρήτης" (!)και η άλλη των νησιών Μάρσαλ του Ειρηνικού που ανεξαρτητοποιήθηκαν πριν μερικά χρόνια!
Η πρώτη σημαία είναι η σημαία της Κρητικής Πολιτείας που την περίοδο 1896 – 1913 ήταν αυτόνομο κράτος που δημιουργήθηκε μετά την Κρητική επανάσταση του 1896 και αποκόπηκε από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά τελούσε υπό την υψηλή επικυριαρχία του Σουλτάνου, υπό την προστασία των Μεγάλων Δυνάμεων (Αγγλίας, Αυστροουγγαρίας, Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας και Ρωσίας).

Η σύνθεση της σημαίας βασίζεται στην ελληνική σημαία με τον Σταυρό, όπου στο πρώτο τεταρτημόριο υπάρχει εντός κόκκινου φόντου ένα λευκό αστέρι το οποίο συμβόλιζε την επικυριαρχία του Σουλτάνου επί του ελληνικού πληθυσμού του νησιού.  Δυστυχώς εδώ και αρκετά χρόνια κάποιοι κύκλοι εντός και εκτός Ελλάδας προωθούσαν και ακόμα προωθούν την ιδέα διενέργειας δημοψηφίσματος στο νησί το 2012 με βάση το οποίο θα αποφασιστεί αν τελικά η Κρήτη θα παραμείνει εντός της ελληνικής επικράτειας ή αν θα ανακηρύξει την ανεξαρτησία της.
Η θέση αυτή βασίζεται σε ένα φημολογούμενο όρο που ποτέ δεν έχει κάπου επίσημα παρουσιαστεί ότι η συνθήκη του Βουκουρεστίου (1912) που καθόριζε την ένωση της Κρήτης με την υπόλοιπη Ελλάδα περιλαμβάνει ένα τέτοιο όρο ο οποίος ενεργοποιείται όταν συμπληρωθούν 100 χρόνια από την υπογραφή της Συνθήκης, δηλαδή το 2012. Δυστυχώς εδώ και αρκετά χρόνια κύκλοι προωθούν αυτή τη σημαία της Κρητικής Πολιτείας προσπαθώντας να δημιουργήσουν μία τουλάχιστον περίεργη κατάσταση χωρίς να υπάρχει λόγος.
Στο επίκεντρο αυτής της θύελλας που προκλήθηκε από το διαφημιστικό σπότ βρέθηκε η εταιρεία  Vodafone η οποία αφαίρεσε τελικά σε νεότερη έκδοση του διαφημιστικού την επίμαχη σκηνή μετά από μηνύματα διαμαρτυρίας που έλαβε.
Για την αποκατάσταση της αλήθεια η εταιρεία και πιο συγκεκριμένα ο art director Μιχάλης Σαμιώτης έστειλε μια ανακοίνωση όπου εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο συνέβη το γεγονός.
Ακολουθεί η ανακοίνωση : 
«Σχετικά με τη διαφήμιση της Vodafone σας γνωστοποιώ, ως art director του εν λόγω διαφημιστικού σποτ, ότι δεν υπάρχει κανένα σκάνδαλο.
Η επιλογή της…επίμαχης σημαίας έγινε…εντελώς τυχαία, στη προσπάθεια να επιλέξουμε κάποια όχι τόσο γνωστή, με αποτέλεσμα ο φροντιστής (ο υπεύθυνος αντικειμένων- set dresser-) να επιλέξει αστόχως τη συγκεκριμένη σημαία.
Πρόκειται περί ατυχούς συμπτώσεως, χωρίς να κρύβεται πίσω από αυτό η παραμικρή σκοπιμότητα. Είναι γεγονός ότι σε μια διαφήμιση όλα είναι ελεγχόμενα και μελετημένα. Παρόλα αυτά, το ανθρώπινο λάθος συνέβαλε στο να δημιουργηθεί αυτή η παρεξήγηση.»
Aκριβώς επειδή περιμέναμε την απάντηση της εταιρείας δεν θελήσαμε να σχολιάσουμε το όλο θέμα. αλλά εδώ ανακύπτουν πλέον ζητήματα αξιοπιστίας της απάντησης αφού η σύμπτωση είναι κάτι παραπάνω από ... σύμπτωση. Και από μία εταιρεία η οποία ελέγχεται για το μεγαλύτερο μεταπολιτευτικό σκάνδαλο της παρακολούθησης του τηλεφώνου ακόμα και του πρωθυπουργού...
Λεπτομέρεια: Παρά το γεγονός ότι αποδείχθηκε πως παρακολουθούσε όλα τα τηλέφωνα των κορυφαίων στελεχών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας κατά τα έτη 2003-2005, το ΥΠΕΘΑ εξακολουθεί και προμηθεύεται υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας από την εν λόγω εταιρεία...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δημοσίευση σχολίου

 
Top