GuidePedia

0

Η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να κλείσει τον εναέριο χώρο της προς τη Λιβύη – Τι πραγματικά ισχύει. Τα δημοσιεύματα των τελευταίων ωρών σχετικά με τις πτήσεις ναυλωμένων πολιτικών αεροσκαφών τα οποία μετέφεραν πολεμικό υλικό ή/και τζιχαντιστές από την Τουρκία και συγκεκριμένα από την Κωνσταντινούπολη στη Λιβύη, πετώντας πάνω από ελληνικό εναέριο χώρο και εντός του FIR Αθηνών, αν και δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν με απόλυτη ασφάλεια, μας υποχρεώνουν να παρέχουμε στους αναγνώστες μας μέσα από το DP κάποιες διευκρινίσεις. Οι οποίες κατά την άποψή μας είναι βαρύνουσας σημασίας…

Η Τουρκία είναι χώρα – μέλος του Eurocontrol. Πράγμα που σημαίνει ότι η Ελλάδα για κάθε πτήση της Aegean ή της Ολυμπιακής, η οποιασδήποτε άλλης εταιρίας που έχει προορισμό στην Τουρκία, δεν χρειάζεται να ζητά να λάβει άδεια για προσγείωση (Landing Permit).

Επίσης δεν χρειάζεται να πάρει άδεια υπέρπτησης (Οverflight Permit) πάνω από την Τουρκία (από το FIR Kωνσταντινούπολης δηλαδή, ή από το FIR Άγκυρας), προκειμένου να ταξιδέψει σε προορισμούς όπως η Τεχεράνη (παλαιότερα), η Αρμενία (Γιερεβάν) ή η Γεωργία (Τιφλίδα). Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις τουρκικές αεροπορικές εταιρίες που έρχονται σε ελληνικούς προορισμούς, ή που διέρχονται από το FIR Αθηνών.

Τι ισχύει στην περίπτωση της Λιβύης τώρα, πάντα σχετικά με τις πτήσεις πολιτικών αεροπλάνων

Θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι για τη Λιβύη ισχύουν ειδικές οδηγίες – προειδοποιήσεις που έχουν εκδοθεί τόσο από την Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας FAA όσο και από την ευρωπαϊκή EASA.

Αυτές οι ενέργειες καλούν/προειδοποιούν τις αεροπορικές εταιρείες να μην χρησιμοποιούν τον λιβυκό εναέριο χώρο και φυσικά να μην επιχειρούν προς και από αεροδρόμια στη χώρα αυτή, δεδομένου ότι βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Τη σχετική οδηγία της ευρωπαϊκής ΕASA μπορείτε να διαβάσετε εδώ, ενώ τη ΝΟΤΑΜ που έχει εκδώσει η αμερικανική FAA μπορείτε να διαβάσετε εδώ.




Άλλο όμως οι προειδοποιήσεις και άλλο οι απαγορεύσεις…

Η Ελλάδα, όπως και κάθε χώρα – μέλος του Eurocontrol διατηρεί το δικαίωμα να απαγορεύσει οποιαδήποτε πτήση διέρχεται από τον εναέριο χώρο ευθύνης της (FIR: Flight Information Region) με προορισμό κάποιο αεροδρόμιο στη Λιβύη, για λόγους εθνικής ασφάλειας. Διατηρεί επίσης το δικαίωμα να απαγορεύσει τη διέλευση (overflight) ακόμη και πτήσεων που έχουν άλλους προορισμούς αλλά καταθέτουν σχέδια πτήσης με εναλλακτικά αεροδρόμια στη Λιβύη.

Αν για παράδειγμα κατατεθεί από μία (οποιαδήποτε) αεροπορική εταιρεία σχέδιο πτήσης από το Κίεβο για την Τύνιδα με εναλλακτικό την Τρίπολη της Λιβύης ας πούμε, ή τη Μισράτα (MRA με βάση την κωδικοποίηση της IATA, ΗLMS με την κωδικοποίηση του ICAO), η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να μην το δεχθεί.

Η Ελλάδα μπορεί να εκδώσει ακόμη και σχετική ΝΟΤΑΜ, η οποία θα κλείνει τα εναέρια σύνορά της με την Λιβύη. Το γιατί δεν το έχει ήδη κάνει ενώ έχει ήδη απελάσει τον Λίβυο πρέσβη στην Αθήνα, είναι ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί…

Τα δημοσιεύματα στα οποία αναφερόμαστε απεικονίζουν μέσω της εφαρμογής FlightRadar 24 τη διαδρομή τουρκικού αεροσκάφους μέσω Ελλάδας, Ιταλίας και Μάλτας. Και πάλι όμως εφόσον τελικός προορισμός ήταν η Μισράτα, η Ελλάδα μπορούσε να απορρίψει το εν λόγω σχέδιο πτήσης.

Θα πρέπει φυσικά να δοθεί σχετική κυβερνητική εντολή για να γίνει κάτι τέτοιο. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν αποφασίζουν από μόνοι τους… Η σχετική ΝΟΤΑΜ που θα εκδοθεί (αν εκδοθεί…) θα συνταχθεί από την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top