GuidePedia

0

Επιβεβαιώνει το αυστραλιανό υπουργείο Άμυνας την επίσημη έκφραση ενδιαφέροντος της Ελλάδας για την απόκτηση των δυο τελευταίων φρεγατών κλάσης “Αδελαΐδα” (Adelaide-class) του βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας (RAN: Royal Australian Navy), “Melbourne” (Μελβούρνη) και “Newcastle” (Νιουκάσλ). Η πρώτη επίσημη αναφορά, πέραν της σχετικής φημολογίας που είχε αναπτυχθεί, είχε γίνει από τον σημερινό υπουργό Εθνικής Άμυνας, ναύαρχο εν αποστρατεία, Ευάγγελο Αποστολάκη, στα τέλη Δεκεμβρίου, με την προηγούμενή του ιδιότητα, αυτή του αρχηγού ΓΕΕΘΑ.

Όπως είχε αναφερθεί τότε, οι φρεγάτες τύπου “Αδελαΐδα” αποτελούν τροποποιημένη έκδοση των αμερικανικών φρεγατών τύπου Oliver Hazard Perry. Το Πολεμικό Ναυτικό είναι μία από τις τρεις επιλογές του Πολεμικού Ναυτικού για την ταχεία ενίσχυση του στόλου σε μεγάλες μονάδες επιφανείας, μέχρι να καταστεί εφικτή η ναυπήγηση νέων πολεμικών πλοίων.

Οι άλλες δυο επιλογές που έχουν αναφερθεί, αφορούν την αμερικανική σχεδίαση (αυτή της Lockheed Martin) για τα αποκαλούμενα “πλοία παρακτίων επιχειρήσεων” LCS (Littoral Combat Ship) και η δεύτερη αφορούν στην παραχώρηση ή δανεισμό γαλλικών φρεγατών τύπου La Fayette, με το βλέμμα στραμμένο στην προοπτική ναυπήγησης φρεγατών τύπου Belh@rra.

Ο εκπρόσωπος του αυστραλιανού υπουργείου Άμυνας που επιβεβαίωσε το ελληνικό ενδιαφέρον, διευκρίνισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες χώρες για την απόκτηση των πλοίων (π.χ. από το 2017 η Πολωνία όμως οι διμερείς διαπραγματεύσεις δεν πήγαν καλά) που διαθέτουν λόγω της τροποποίησης σημαντικές δυνατότητες στον τομέα “αεράμυνας περιοχής”, έναν τομέα απόλυτης προτεραιότητας για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Οι Έλληνες ναύαρχοι ευελπιστούν ότι με την απόκτηση τέτοιας δυνατότητας, θα βελτιωθούν οι όροι προστασίας της ελληνικής ΑΟΖ (Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη), αλλά και η δυνατότητα συνδρομής συμμαχικών χωρών που συνεργάζονται με την Κυπριακή Δημοκρατία στην αξιοποίηση των κοιτασμάτων που βρίσκονται στη δική τους ΑΟΖ.

Όπως διευκρινίζεται σε σχετικό με το θέμα δημοσίευμα αυστραλιανού μέσου, οι εντάσεις με την Τουρκία αυξάνονται, ενώ υπενθυμίζεται και το περιστατικό της παρεμπόδισης πραγματοποίησης γεώτρησης από την ιταλική εταιρία ENI. Η εμπλοκή της αμερικανικής ExxonMobil και της γαλλικής Total κάνει τα πράγματα αρκετά διαφορετικά, καθώς πέραν των στρατιωτικών δυνατοτήτων (δεν διαθέτει λίγες πλέον η Ιταλία στον αεροναυτικό τομέα), φαίνεται να υπάρχει και η απαραίτητη πολιτική βούληση.



Η αυστραλιανή λύση μοιάζει η πλέον κατάλληλη για την Ελλάδα, εξαιτίας του προγράμματος αναβάθμισης “Sea 1390” που υλοποιήθηκε. Σε αυτό προστέθηκαν στον οπλισμό των πλοίων οι μέσου βεληνεκούς πύραυλοι επιφανείας-αέρος Evolved Sea Sparrow Missiles (ESSMs), οι μακρού βεληνεκούς πύραυλοι αεράμυνας περιοχής SM-2 Block IIIA, καθώς επίσης και το “πακέτο” αισθητήρων και βελτιώσεων στο σύστημα μάχης

Η ελληνική πλευρά έχει αιτηθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου για να επιχειρήσει λάβει από τις Ηνωμένες Πολιτείες το αποκαλούμενο ως “πιστοποιητικό τελικού χρήστη” (end-to-end user certificate) εξαιτίας των πυραύλων SM-2. Στην Αυστραλία αναμένεται η άφιξη κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού με αρμοδιότητα την επιθεώρηση της κατάστασης των δυο πλοίων ενδιαφέροντος.

Η Αυστραλία έχει αποφασίσει την αντικατάσταση των φρεγατών τύπου “Αδελαΐδα” με τα τύπου Hobart αντιτορπιλικά κατευθυνομένων βλημά. Δύο πλοία του τύπου ήδη υπηρετούν, ενώ αναμένεται η ένταξη σε υπηρεσία ακόμα ενός, εντός του τρέχοντος έτους.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top