Σε μια κίνηση καθοριστική για το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας και συνολικά για την ελληνική αποτρεπτική ισχύ προχώρησε η κυβέρνηση, με καθοριστικό τον ρόλο του Έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας, άνου Καμμένου. Ανακοίνωσε, μέσω Twitter, μιμούμενος τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, την έγκριση του προγράμματος για την αναβάθμιση των 84+1 μαχητικών F-16.
Η απόφαση ελήφθη με αιφνιδιαστική συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ), με τη σχετική φημολογία να οργιάζει από το πρωί. Τελικά συνεδρίασε και έλαβε μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις τις νεοελληνικής Ιστορίας, κάτι το οποίο θα γίνει αντιληπτό προσεχώς…
Η κυβέρνηση, με την ενέργειά της αυτή, απέδειξε στο ανώτατό της επίπεδο ότι αντιλαμβάνεται όσα διακυβεύονται και δεν πρόκειται να υποχωρήσει μπροστά στους όποιους εκβιασμούς άλλων που ως απόλυτη προτεραιότητα έχουν το εσωτερικό ελληνικό παιχνίδι.
Πλέον, άπαντες οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα, αντιπολίτευση οπωσδήποτε και άλλοι. Θα πρέπει να κατανοήσουν ότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί δεν έχουν το περιθώριο να μην εξαιρούν από τη θεμιτή σύγκρουση για την κατάληψη της εξουσίας, όσα άπτονται της εθνικής ασφάλειας και ευρύτερα του μέλλοντος αυτού του τόπου.
Η τεράστιας γεωστρατηγικής σημασίας – όπως έχουμε τεκμηριώσει στο παρελθόν επαρκώς – απόφαση αυτή, ενισχύει κατακόρυφα τη διαπραγματευτική δυνατότητα της Ελλάδας απέναντι στις Ηνωμένες Πολιτείες και η κυβέρνηση, ιδίως δε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας…
Έχοντας συμβάλει καθοριστικά, κάτι το οποίο είτε τον συμπαθεί κανείς είτε όχι, το πιστώνεται και πολιτικά, οφείλει να οργανώσει τον τρόπο αξιοποίησής της και να επιδιώξει να εκμεταλλευτεί τη θετική συγκυρία για την επίλυση πολλών περισσοτέρων προβλημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η Ελλάδα έδωσε το στίγμα της τη στιγμή που αμφισβητούνται ή και ανατρέπονται σταθερές δεκαετιών στην ευαίσθητη νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Το «παιχνίδι» είναι τεράστιο και για πολύ «ώριμους παίκτες». Η κίνηση αυτή μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για πολλά.
Αυτά περιλαμβάνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16C/D “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ”
Μετά από πολλούς μήνες διαπραγματεύσεων, αναβολών, αμφιβολιών, αντιπαραθέσεων εγκρίθηκε τελικά από το ΚΥΣΕΑ το πρόγραμμα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ” για τον εκσυγχρονισμό 84 αεροσκαφών F-16C/D Block52+ (54 μονάδες) και F-16C/D Block52+ Adv (30 μονάδες) στο επίπεδο F-16 Viper.
Παρά το γεγονός ότι πολλά έχουν γραφτεί για το “σήριαλ” των ελληνοαμερικανικών διαπραγματεύσεων για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος, λίγα έχουν ειπωθεί για το τι πραγματικά περιλαμβάνει αυτό το σημαντικό για την Πολεμική Αεροπορία πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Το πακέτο αναβάθμισης F-16V Viper της εταιρείας Lockheed Martin Aero, που ουσιαστικά πρόκειται για την ριζική αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους, και το οποίο έχει ήδη προταθεί στην Πολεμική Αεροπορία στο πλαίσιο του προγράμματος «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ» όπως έχει ονομαστεί, περιλαμβάνει :
- Την αντικατάσταση του υπάρχοντος radar AN/APG-68 των F-16 με το νέο radar τεχνολογίας AESA τύπου AN/APG-83 SABR της εταιρείας Northrop Grumman, το οποίο τεχνολογικά βασίζεται στο radar APG-81 τεχνολογίας AESA του F-35 Lightning II.
- Την εγκατάσταση του νέου Τμηματικού Υπολογιστή Αποστολής (MMC) 7000AH με διασύνδεση αυτού με την νέα αρτηρία δεδομένων υψηλής ταχύτητας 1Gigabit Ethernet, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του radar τεχνολογίας AESA.
- Την εγκατάσταση προηγμένης έγχρωμης οθόνης 6X8 ιντσών της εταιρείας Elbit στο κέντρο του πιλοτηρίου (CPD, Center Pedestal Display), μαζί με δύο νέες έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης πολλαπλών λειτουργιών (MFD, Multi-Function Display) 4×4 ιντσών τοποθετημένες εκατέρωθεν της κεντρικής οθόνης.
- Βελτιωμένη Προγραμματιζόμενη Γεννήτρια Απεικόνισης (iPDG, improved Programmable Display Generator)
- Κοινή Μονάδα Ηλεκτρονικών Εισαγωγής Δεδομένων (CDEEU, Common Data Entry Electronics Unit)
- Προηγμένο Εξοπλισμό Μεταβίβασης Δεδομένων (ADTE, Advanced Data Transfer Equipment) με αποθηκευμένους ψηφιακούς χάρτες αναγλύφου
- Σύστημα ναυτιλίας LN-260 EGI (Embedded GPS/INS) της εταιρείας Northrop Grumman
- Ζεύξη δεδομένων Link-16 με τερματικό περιορισμένου όγκου του Συστήματος Διανομής Πληροφοριών Πολλαπλών Λειτουργιών (MIDS, Multifunctional Information Distribution System)
- Τον Ψηφιακό Υπολογιστή Ελέγχου Πτήσης (DFLCC, Digital Flight Control Computer)
- Το σύστημα IFF APX-126 της εταιρείας BAE Systems
- Το Αερομεταφερόμενο Σύστημα Καταγραφής Δεδομένων (ADRS, Airborne Data Record System)
- Το Αυτόματο Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης με το Έδαφος (AGCAS, Automatic Ground Collision Avoidance System)
- Ψηφιακό Σκοπευτικό επί Κράνους JHMCS
- Ολοκλήρωση του προηγμένου Ατρακτιδίου Σκόπευσης AAQ-23 Sniper
Το σύνολο των εργασιών αναβάθμισης των αεροσκαφών θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ εκτός των πρωτοτύπων τα οποία θα πρέπει να πετάξουν στις ΗΠΑ όπου και θα υλοποιηθούν οι απαραίτητες δοκιμές ώστε να βιομηχανοποιηθεί η πρόταση και για τα υπόλοιπα αεροσκάφη.
Δημοσίευση σχολίου