GuidePedia

0

του καθ. δρ. Γ.Ζουγανέλη
 Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, μιας εταιρείας στην οποία μεταβιβάστηκε το σύνολο της περιουσίας του Ελληνικού δημοσίου είναι να πωληθούν και να αξιοποιηθούν τμήματα της δημόσιας περιουσίας, ώστε ο Ελληνικός λαός να ελαφρυνθεί από το υπέρογκο χρέος το οποίο δεν είναι βιώσιμο. Σημειώστε ότι το χρέος δεν έχει ελεγχθεί.
Σε μια χώρα που ανθεί η διαπλοκή με όλα τα συναφή, εγχώριοι και μη επιχειρηματίες αλλά και εταιρείες, είναι λογικό να αναζητούν τρόπους ώστε να πληρώσουν το ελάχιστο ή ακόμη και μηδενικό τίμημα για να αγοράσουν δημόσια περιουσία. Ακόμη και τα 50 δισ. ευρώ που τέθηκαν ως αρχικός στόχος για το ΤΑΙΠΕΔ,  έχουν πια ξεχαστεί, και γιατί όχι, αφού δεν υπάρχει λόγος για τους “αγοραστές” να πληρώσουν κάτι, όταν μπορούν να το αποκτήσουν δωρεάν με ίδια ή με άλλη προμετωπίδα απο τον άμεσα ενδιαφερόμενο, με νομοθετική ή άλλη “βοήθεια”, με “συνεργασία”  και με “πληροφόρηση” εκ των έσω. 
Μια παράνομα δρώσα κυβέρνηση δεν έχει νόμιμες αποφάσεις. Απο τη στιγμή που στη κυβέρνηση γνωρίζουν αυτά τα “θέματα” είτε απο επερωτήσεις βουλευτών είτε απο διάφορες αναφορές πολιτών στη δικαιοσύνη. Ο νόμος περί ευθύνης υπουργών χάνει το νόημά του και οι υπουργοί παύουν να εξαιρούνται λόγω “βλακείας”.
Τo κάψιμο ενός “πιονιού” της πολιτικής σκακιέρας δεν διασώζει το ποινικό των πράξεων μιας ολόκληρης συμμορίας που έδρασε και δρά επι δεκαετίες. Η διάσωσή του σε θέση εκτός Ελλάδας ή  σε μια φυλακή για VIP δεν αποτρέπει τίποτα μια δεδομένη στιγμή.
Η ΕΑΒ θα ακολουθήσει όπως φαίνεται τη τύχη των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, που αφού απαξιώθηκαν και κατάντησαν άχρηστα, με συμφωνίες που προκάλεσαν το ενδιαφέρον ακόμη και της Ελληνικής δικαιοοσύνης που είναι επι δεκαετίες σε χειμερία νάρκη, έφεραν σαν αποτέλεσμα τη μείωση της αμυντικής αυτάρκειας της χώρας, τη περαιτέρω αποβιομηχανοποίηση της και τη περαιτέρω αποσταθεροποίηση της οικονομίας της.
Οι εφοπλιστές παρότι δεν φορολογούνται (να φορολογηθούν ή να φύγουν να πάνε στην Αφρική), δεν κατασκευάζουν κανένα πλοίο στην Ελλάδα ενώ η Ελλάδα έχει ΜΟΝΟ ένα εύκολα ανιχνεύσιμο υποβρύχιο τον ελαττωματικό Παπανικολή και τα άλλα να συνεχίζουν να σαπίζουν στο Σκαραμαγκά θυμίζοντας όσους πέρασαν απο το υπ. Άμυνας, τα σχετικά γραφεία και τα αντίστοιχα ΚΥΣΕΑ.
Λύσεις υπήρχαν πάντα για όλα. Δεν ήθελαν. Δεν ήθελαν. και ακόμη δεν θέλουν. Συνεχώς τραινάρουν τις λύσεις.
Η ΕΑΒ όπως λέγεται έχει ανεκτέλεστες συμφωνίες αξίας 950 εκ. ευρώ. Χρωστάει 2,5 δίς ευρώ, κάτι που κατάφεραν οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις με τις αλλεπάλληλες γκάφες, τις κακές επιλογές διοικήσεων, με τα ρουσφέτια  και τους αχρείαστους διορισμούς.
Η ΕΑΒ έχει μείνει τεχνολογικά πίσω και υστερεί υπερβολικά στον κατασκευαστικό τομέα (εμένα να πιστεύετε, εγώ δεν τα παίρνω). Το τεχνικό της προσωπικό όμως έχει αποκτήσει εμπειρία στο service πολεμικών αεροσκαφών. Αν αξιοποιηθεί και προστεθούν σε αυτό και άλλα στελέχη με καλύτερες περγαμηνές τότε η εταιρεία θα πήγαινε πολύ καλά. Φυσικά χρειάζεται να γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα στο προσωπικό που υπάρχει, να γίνει ένα νέο οργανόγραμμα και να σχεδιασθούν στόχοι και παραγωγή νέων προιόντων ή υπηρεσιών.
Η αξία μιας εταιρείας δεν εξαρτάται απο το πόσα χρωστάει ή την τεχνολογική της επάρκεια αλλά απο το τί μπορεί να παράγει και απο την αγορά που έχει. Η ΕΑΒ έχει ένα μονοπωλιακό χαρακτήρα στα Ελληνικά δρώμενα και η πραγματική αξία της εταιρείας αυτή τη στιγμή κατά τη γνώμη μου είναι τουλάχιστον 1 δις ευρώ. Η ΕΑΒ έχει πολύ “αέρα”.
Σαν πολίτης αυτής της χώρας έχω κάθε δικαίωμα να ασχολούμαι με επενδυτές που θέλουν να αγοράσουν τις πολεμικές βιομαχανίες μας, όπως και εσείς αφού είναι δημόσιες. Έχοντας όμως τεχνολογικές και τεχνοκρατικές γνώσεις κατά τεκμήριο περισσότερες απο εσάς οι απόψεις μου θα έχουν μεγαλύτερο βάρος απο τις δικές σας. Αν διερωτηθείτε, για ποιό λόγο εγώ θα είμαι ακέραιος στη κρίση μου, θα σας απαντούσα ότι αυτό θα το κρίνετε οι ίδιοι αφού με τη σειρά σας κρίνετε τη τεκμηρίωση και την επαλήθευση όσων έχω παρουσιάσει στα άρθρα που έχω μέχρι τώρα αναρτήσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες απο το διαδίκτυο μια μικρή Ελληνική εταιρεία   με όνομα Onex Hellenic που εμφανίστηκε πρόσφατα στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και η οποία είχε ενδιαφερθεί και το 2009 για τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά επιθυμεί να αγοράσει την ΕΑΒ με 100 εκ. δολλάρια! Πολύ λίγα για μια τόσο μεγάλη εταιρεία.
Η Onex Hellenic δραστηριοποιείται σήμερα ως βασική υπεργολάβος της ΕΑΒ, εκτελώντας σημαντικού προϋπολογισμού συμβάσεις (κάτι σαν προμήθειες βλέπω).
Η αλήθεια - κατά τη γνώμη μου πάντα - είναι  ότι τελικά δεν φαίνεται ότι η εταιρεία αυτή θα “παίξει” στην ΕΑΒ πάνω απο 15 εκ. δολλάρια, τα υπόλοιπα θα τα βάλει απο τα κέρδη αν υπάρξουν τα επόμενα χρόνια και άν κάποιος την ελέγξει.
Κάτι ακόμη ενδιαφέρον είναι ότι ο CEO της εταιρείας αυτής ήταν πρώην πιλότος και ότι η εταιρεία ONEX Hellenic έχει ασχοληθεί με κάποια projects νανοτεχνολογίας με τη στήριξη του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”.
Για σας που δεν καταλαβαίνετε τι σας λένε μπορεί να το θεωρήσετε κάτι σπουδαίο. Πρόκειται για τρίχες κατσαρές. Tί σχέση έχει η νανοτεχνολογία που γνωρίζει αυτή η εταιρεία με την ΕΑΒ; Καμμία. Στα όνειρά σας μόνο…
Ποιά είναι η φοβερά καλή και πολυδιαφημιζόμενη επένδυση (βλέπετε και εδώ);
  • Ίδρυση κοινής εταιρείας, όπου το ελληνικό Δημόσιο θα έχει το 25-30% των μετοχών, κρατώντας τη «χρυσή μετοχή» για θέματα εθνικού συμφέροντος (τρίχες, ασήμαντο).
  • ελάχιστη επένδυση για την πρώτη χρονιά τα $ 15,000,000
  • πωλήσεις που στην πενταετία θα αγγίξουν τα $1,100,000,000
  • εξαγωγές πλέον του 52%, δηλαδή $ 671,000,000
  • θέσεις εργασίας που θα ξεκινήσουν από 900 και στην πενταετία θα φθάσουν τις 1.500.
Με τη φτώχεια τη χώρας και την ενδοτικότητα στις επενδύσεις fast track της κυβέρνησης διερωτάται κανείς αν η κυβέρνηση βρεί και κάποιο άλλο τρόπο για να κάνει συμψηφισμό στο 25-30% των κεφαλάιων της επένδυσης που η χώρα θα πρέπει να καταβάλλει αφού δεν διαθέτει ρευστό.
Κατά τη γνώμη μου, η εταιρεία Οnex Hellenic δεν διαθέτει τις προυποθέσεις που απαιτούνται για την αγορά της ΕΑΒ, πέραν του ότι τα κεφάλαια που τελικά θα διαθέσει δεν φαίνεται να ξεπερνούν τα 15 εκ. δολλάρια.
Αν έχω δίκιο η όχι θα φανεί στο μέλλον. Θα ζητήσει άραγε το ΣΥΡΙΖΑ εξεταστική; Eίναι ένα ερώτημα…
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top