Ιωάννης Χάρχαρης
Η παροχή αυτής της ικανότητας σε ένα αεροσκάφος που έχει ήδη δοκιμαστεί προσθέτει ένα άλλο επίπεδο στις δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου
Είναι γνωστό ότι, η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, σε συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) αναβαθμίζουν από κοινού για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, τα μαχητικά F-16 σε Viper. Τα αεροσκάφη επιτρέπουν στην Πολεμική Αεροπορία, να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις αναδυόμενες απειλές στην περιοχή και να επιχειρεί ως μέρος συμμαχικών αποστολών παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, τα κύρια συστήματα που αναβαθμίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος περιλαμβάνουν τα εξής:
– Ραντάρ AESA APG-83
– Νέος Modular υπολογιστής Αποστολών (MMC-7000AH), ADT
– Νέες οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης ανάμεσα στα ποδωστήρια
– Νέο APX-126 AIFF με δυνατότητα mod 5
– Ενσωμάτωση SNIPER POD, βλημάτων SASSM και PaveWay II
– Δυνατότητα Link-16
Σύμφωνα με αμερικανικό μέσο ενημέρωσης, μια νέα παρτίδα αναβαθμίσεων ηλεκτρονικού πολέμου που κατασκευάζονται από τη Northrop Grumman για το μαχητικό F-16, πέρασε από δοκιμή προσομοίωσης σε εξομοιωτή της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Η εταιρεία είπε ότι οι αναβαθμίσεις - που ονομάστηκαν AN/ALQ-257 Integrated Viper Electronic Warfare Suite ή IVEWS - απέδωσαν καλύτερα από τα σημεία αναφοράς που ορίστηκαν στη δοκιμή προσομοίωσης.
Η Northrop είπε ότι το νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου θα επιτρέψει στο F-16, να αντιμετωπίσει τις απειλές χρησιμοποιώντας σύγχρονες ραδιοσυχνότητες και να βρει και να νικήσει νεότερους, πιο προηγμένους αισθητήρες και όπλα από τα παλαιότερα συστήματα του μαχητικού.
Η εταιρεία είπε ότι, το IVEWS διαθέτει πιο αποτελεσματικούς ευρυζωνικούς ενισχυτές ισχύος και προσαρμοστικές διαμορφώσεις αντίμετρων και θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα, καλύπτοντας εκτεταμένες συχνότητες και ανιχνεύοντας απειλές προς όλες τις κατευθύνσεις. «Το IVEWS χρησιμοποιεί ένα αρθρωτό σχεδιασμό ανοιχτών συστημάτων», πρόσθεσε η εταιρεία.
Η Πολεμική Αεροπορία επέλεξε την Northrop Grumman, μεταξύ άλλων, για να ξεκινήσει την κατασκευή πρωτοτύπων για το νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου του F-16 το 2019.
Η Northrop είπε τότε ότι, το νέο της σύστημα θα ήταν συμβατό με το AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar του τζετ, το οποίο κατασκευάζει επίσης η εταιρεία και με αυτό, όπως προαναφέραμε, αναβαθμίζονται και τα Ελληνικά μαχητικά.
Η δοκιμή, η οποία έχει πλέον ολοκληρωθεί, έλαβε χώρα στον Εξομοιωτή Εργαστηριακής Νοημοσύνης της Πολεμικής Αεροπορίας, δήλωσε η Northrop, η οποία επιτρέπει τη δοκιμή της τεχνολογίας ηλεκτρονικού πολέμου σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα.
Η Northrop είπε ότι το νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου θα επιτρέψει στο F-16, να αντιμετωπίσει τις απειλές χρησιμοποιώντας σύγχρονες ραδιοσυχνότητες και να βρει και να νικήσει νεότερους, πιο προηγμένους αισθητήρες και όπλα από τα παλαιότερα συστήματα του μαχητικού.
Η εταιρεία είπε ότι, το IVEWS διαθέτει πιο αποτελεσματικούς ευρυζωνικούς ενισχυτές ισχύος και προσαρμοστικές διαμορφώσεις αντίμετρων και θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να ανταποκρίνεται πιο γρήγορα, καλύπτοντας εκτεταμένες συχνότητες και ανιχνεύοντας απειλές προς όλες τις κατευθύνσεις. «Το IVEWS χρησιμοποιεί ένα αρθρωτό σχεδιασμό ανοιχτών συστημάτων», πρόσθεσε η εταιρεία.
Η Πολεμική Αεροπορία επέλεξε την Northrop Grumman, μεταξύ άλλων, για να ξεκινήσει την κατασκευή πρωτοτύπων για το νέο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου του F-16 το 2019.
Η Northrop είπε τότε ότι, το νέο της σύστημα θα ήταν συμβατό με το AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar του τζετ, το οποίο κατασκευάζει επίσης η εταιρεία και με αυτό, όπως προαναφέραμε, αναβαθμίζονται και τα Ελληνικά μαχητικά.
Η δοκιμή, η οποία έχει πλέον ολοκληρωθεί, έλαβε χώρα στον Εξομοιωτή Εργαστηριακής Νοημοσύνης της Πολεμικής Αεροπορίας, δήλωσε η Northrop, η οποία επιτρέπει τη δοκιμή της τεχνολογίας ηλεκτρονικού πολέμου σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα.
Ραντάρ AESA APG-83
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, τα αναβαθμισμένα συστήματα της AESA διαθέτουν περισσότερους πομπούς, οι οποίοι επιτρέπουν πιο ακριβή, μεγαλύτερης εμβέλειας και πιο ανθεκτική σε εμπλοκές σάρωση του εναέριου χώρου.
Τα παλαιού τύπου συστήματα ραντάρ έχουν λάβει πολλές ενημερώσεις και αναβαθμίσεις λογισμικού από τότε που εγκαταστάθηκαν για πρώτη φορά στο αεροσκάφος, αλλά αυτό το έργο παρέχει ένα εντελώς νέο σύνολο υλικού, με ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Επιπλέον, αυτό το έργο λειτουργεί για να βελτιώσει την ορατότητα των πιλότων στον χώρο της μάχης, θέτοντας τα θεμέλια για την υποδοχή στόχευσης του αεροσκάφους για ροή βίντεο υψηλής ευκρίνειας στο πιλοτήριο, μια βελτίωση από τις μικρότερες και χαμηλότερης ανάλυσης οθόνες από πριν.
Το AN/APG-83 διαθέτει χαρτογράφηση ραντάρ με συνθετικό διάφραγμα παντός καιρού, υψηλής ανάλυσης, για να παρουσιάσει στον πιλότο μια μεγάλη εικόνα επιφάνειας για πιο ακριβή αναγνώριση στόχων και χτυπήματα, σε σύγκριση με παλαιού τύπου συστήματα.
Ο σχεδιασμός του ενσωματώνει δοκιμασμένο υλικό και προηγμένους τρόπους λειτουργίας, από τα ραντάρ F-35 και F-22 AESA πέμπτης γενιάς της Northrop Grumman. Ο υψηλός βαθμός κοινότητας και κοινών διαδικασιών παραγωγής και υποδομής, οδηγεί σε βελτιώσεις αποτελεσματικότητας και προσιτότητας σε όλα τα προγράμματα ραντάρ AESA της Northrop Grumman.
Το επόμενης γενιάς μαχητικό F-16 θα αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές που δεν φανταζόμασταν προηγουμένως. Για να ανταποκριθεί στην πρόκληση, η σουίτα ψηφιακών ηλεκτρονικών πολέμου (EW) Viper Shield είναι προσαρμοσμένη και σχεδιασμένη για να είναι γραμμή βάσης σε προηγμένα αεροσκάφη F-16 Block 70/72 και να μεγιστοποιήσει την επιβίωσή τους και την επιτυχία της αποστολής τους.
Κλείνοντας θα πρέπει να πούμε πως το APG-83, όπως και όλα τα AESA, είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε παρεμβολές, καθώς χρειάζονται πολύ ισχυρά ECM για να τα παρεμβάλουν. Τέλος, αεροσκάφη με ραντάρ AESA έχουν πολύ μικρότερο ίχνος ραντάρ από αεροσκάφη του ίδιου τύπου με συμβατικό ραντάρ. Δηλαδή, τα F-16V θα έχουν πολύ μικρότερο ίχνος από τα F-16C/D.
Κλείνοντας θα πρέπει να πούμε πως το APG-83, όπως και όλα τα AESA, είναι εξαιρετικά ανθεκτικά σε παρεμβολές, καθώς χρειάζονται πολύ ισχυρά ECM για να τα παρεμβάλουν. Τέλος, αεροσκάφη με ραντάρ AESA έχουν πολύ μικρότερο ίχνος ραντάρ από αεροσκάφη του ίδιου τύπου με συμβατικό ραντάρ. Δηλαδή, τα F-16V θα έχουν πολύ μικρότερο ίχνος από τα F-16C/D.
Δημοσίευση σχολίου