Δώστε λύση: Χρησιμοποιήστε το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο για την κοινωνία ή φορολογήστε το.
Παρόλο που το θερμόμετρο αρχίζει να παίρνει την κατιούσα κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, οι πολίτες παραμένουν σε άγνοια σχετικά με το τι θα ισχύσει φέτος για το πετρέλαιο θέρμανσης.
Το μέτρο της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης με εισοδηματικά κριτήρια την περσινή χρονιά κατέληξε κατά πολλούς σε «φιάσκο», καθώς ούτε τα αναμενόμενα από την κυβέρνηση έσοδα ήρθαν και οι πολίτες αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν τις χαμηλές θερμοκρασίες με όποιον τρόπο μπορούσαν, από ηλεκτρικές σόμπες μέχρι καύση ακατάλληλων ξύλων, με τις γνωστές συνέπειες της αιθαλομίχλης στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Κι ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη διαβουλεύσεις στο υπουργείο Οικονομικών με την τρόικα για το τελικό καθεστώς, παραμένουν εκτός συζήτησης δύο προτάσεις που θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα, όμως, θα «αγγίξουν» τα συμφέροντα Ελλήνων εφοπλιστών.
Ως γνωστόν, το πετρέλαιο ναυτιλίας δε φορολογείται, στο πλαίσιο των ειδικών προνομίων που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Παρόλο που δεν υπόκειται στη διαδικασία της αποθείωσης, όπως και το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι πολύ φθηνότερο λόγω ακριβώς της μη φορολόγησής του. Υπάρχει, ωστόσο, διαφορά στο γεγονός ότι είναι πιο δύσκαυστο.
Αν υπήρχε η πρόθεση να συμβάλουν οι Έλληνες εφοπλιστές στο πρόβλημα της θέρμανσης του ελληνικού λαού θα μπορούσε:
Είτε να φορολογηθεί το πετρέλαιο ναυτιλίας, ώστε να γίνει δυνατή η αισθητή μείωση στη φορολογία του πετρελαίου θέρμανσης των νοικοκυριών.
Είτε να χρησιμοποιηθεί το ναυτιλιακό πετρέλαιο, μετά από επεξεργασία, ως πετρέλαιο θέρμανσης, ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις σχολείων και νοσοκομείων.
Τη μικρή διαφορά των δύο ειδών πετρελαίου συχνά εκμεταλλεύονται κυκλώματα λαθρεμπορίου καυσίμων, για να διοχετεύσουν νοθευμένο πετρέλαιο θέρμανσης στην αγορά. Έτσι κάνουν «χρυσές δουλειές» και με τη βοήθεια κάποιων εφοπλιστών, οι οποίοι τους προμηθεύουν με αφορολόγητο πετρέλαιο ναυτιλίας.
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ έχουν προειδοποιήσει στο παρελθόν για το πρόβλημα, ζητώντας μεγαλύτερη ενίσχυση στους ελέγχους σε στεριά και θάλασσα, αφού τα μη ποντοπόρα πλοία δεν έχουν περιορισμό στην ποσότητα καυσίμων που μπορούν να πάρουν. Έτσι παραγγέλνουν έως και πέντε φορές πάνω από το όριο του πλοίου και στη συνέχεια το μεταφέρουν σε αποθήκες στη στεριά. Από εκεί, πολλές φορές καταλήγει μέσω χημικής διεργασίας στα πρατήρια βενζίνης, τόνιζε ανώτερος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας.
Αντί λοιπόν να εξεταστούν τέτοιου είδους προτάσεις που θα ελαφρύνουν τα ελληνικά νοικοκυριά, παραμένει σε ισχύ η εξίσωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, τα σχολεία μένουν χωρίς θέρμανση, οι ηλικιωμένοι κρυώνουν και οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επενδύουν ανενόχλητοι. Όμως, το πρόβλημα του ψύχους θα μας χτυπήσει την πόρτα πολύ σύντομα.
πηγή
Δημοσίευση σχολίου