Η παράδοση του πρώτου μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35 από την γραμμή παραγωγής της Lockheed Martin στην αμερικανική Αεροπορία, όπως έγραψε πρώτο χθες το defencenet.gr, φαίνεται ότι έχει καθοριστικές επιπτώσεις και στην πολιτική της εταιρείας για την προώθηση του αεροσκάφους εκτός ΗΠΑ και ειδικότερα στην Ελλάδα. Η παράδοση του πρώτου F-35 παραγωγής είναι ένα μεγάλο ορόσημο για το πρόγραμμα που έχει επανειλημμένα γίνει αντικείμενο κριτική για τις καθυστερήσεις και τις εκτός χρονοδιαγράμματος παραγωγικές διαδικασίες. Αυτό βέβαια είναι κάτι παραπάνω από αναμενόμενο για ένα αεροσκάφος προηγμένης και όχι συμβατικής τεχνολογίας.
Τα ίδια και χειρότερα έχουν γίνει με αεροσκάφη συμβατικής αεροπορικής τεχνολογίας, όπως είναι το Eurofighter, το Rafale κλπ.Η έναρξη των παραδόσεων εντός του 2011 (πρόκειται για το πρώτο από τα 1763 μαχητικά F-35 Lightning II τα οποία θα κατασκευαστούν για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις) τροποποιεί και το πλάνο της εν Ελλάδι προσπάθειας προώθησης του αεροσκάφους στην ελληνική αξιολόγηση. H LM πλέον προωθεί το αεροσκάφος ότι ένα «μελλοντικό πρόγραμμα» αλλά ως ένα διαθέσιμο αεροσκάφος στην γραμμή παραγωγής. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην επόμενη καμπάνια προβολής του F-35 στην Ελλάδα, το αεροσκάφος θα εικονίζεται δίπλα-δίπλα μαζί με το F-16 Αdv. Θέλοντας με αυτό το τρόπο η εταιρεία να δείξει ότι «είναι εμπορικά διαθέσιμο πλέον».
Το ζήτημα είναι ότι για τα πρώτα χρόνια οι γραμμές παραγωγής είναι κλειστές από τις παραγγελίες της USAF που πρέπει να ικανοποιηθούν και από το 2015 και μετά υπάρχει επίσης «μπλοκάρισμα» της γραμμής παραγωγής από τις παραδόσεις στους εταίρους του προγράμματος.
Όμως τα παραπάνω είναι σχετικά για όσους γνωρίζουν διαδικασίες παραγωγής.
Όταν ένα σύστημα μπαίνει στην παραγωγική διαδικασία στον κύκλο της γραμμής παραγωγής μπορεί να «ανοίγει» και να «κλείνει», ανάλογα με τις ανάγκες πωλήσεων. Δηλαδή οι της LM θεωρούν ότι μπορούν να «σφηνώσουν» μια ελληνική παραγγελία με έναρξη χρόνου παράδοσης περί το 2016. Έτσι ή αλλιώς δεν περιμένουν παραγγελία νέου μαχητικού αεροσκάφους πριν από το τέλος του 2012 σε καμία περίπτωση και υπό την αίρεση ότι θα έχει δρομολογηθεί λύση στο πρόβλημα του ελληνικού χρέους και θα έχει μπει η χώρα. σε αναπτυξιακή τροχιά.
Επίσης η καθυστέρηση αυτή θα τους δώσει την δυνατότητα να πιστοποιήσουν το F-35 και με το βλήμα αερομαχίες Meteor της MBDA το οποίο απαλείφει το πιθανό μειονέκτημα που θα έχει το αεροσκάφος σε αποστολές αέρος-αέρος και περιβάλλον κλειστών αερομαχιών όπως είναι το αεροπορικό μέτωπο του αιγαίου, λόγω αεροδυναμικών περιορισμών από το stealth σχήμα του.
Όσο για το κόστος, εξαρτάται από το τι θα ζητήσει ο πελάτης και σε πιο χρονικό σημείο θα γίνει η παραγγελία και οι παραδόσεις στα άλλα κράτη.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τα ίδια και χειρότερα έχουν γίνει με αεροσκάφη συμβατικής αεροπορικής τεχνολογίας, όπως είναι το Eurofighter, το Rafale κλπ.Η έναρξη των παραδόσεων εντός του 2011 (πρόκειται για το πρώτο από τα 1763 μαχητικά F-35 Lightning II τα οποία θα κατασκευαστούν για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις) τροποποιεί και το πλάνο της εν Ελλάδι προσπάθειας προώθησης του αεροσκάφους στην ελληνική αξιολόγηση. H LM πλέον προωθεί το αεροσκάφος ότι ένα «μελλοντικό πρόγραμμα» αλλά ως ένα διαθέσιμο αεροσκάφος στην γραμμή παραγωγής. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην επόμενη καμπάνια προβολής του F-35 στην Ελλάδα, το αεροσκάφος θα εικονίζεται δίπλα-δίπλα μαζί με το F-16 Αdv. Θέλοντας με αυτό το τρόπο η εταιρεία να δείξει ότι «είναι εμπορικά διαθέσιμο πλέον».
Το ζήτημα είναι ότι για τα πρώτα χρόνια οι γραμμές παραγωγής είναι κλειστές από τις παραγγελίες της USAF που πρέπει να ικανοποιηθούν και από το 2015 και μετά υπάρχει επίσης «μπλοκάρισμα» της γραμμής παραγωγής από τις παραδόσεις στους εταίρους του προγράμματος.
Όμως τα παραπάνω είναι σχετικά για όσους γνωρίζουν διαδικασίες παραγωγής.
Όταν ένα σύστημα μπαίνει στην παραγωγική διαδικασία στον κύκλο της γραμμής παραγωγής μπορεί να «ανοίγει» και να «κλείνει», ανάλογα με τις ανάγκες πωλήσεων. Δηλαδή οι της LM θεωρούν ότι μπορούν να «σφηνώσουν» μια ελληνική παραγγελία με έναρξη χρόνου παράδοσης περί το 2016. Έτσι ή αλλιώς δεν περιμένουν παραγγελία νέου μαχητικού αεροσκάφους πριν από το τέλος του 2012 σε καμία περίπτωση και υπό την αίρεση ότι θα έχει δρομολογηθεί λύση στο πρόβλημα του ελληνικού χρέους και θα έχει μπει η χώρα. σε αναπτυξιακή τροχιά.
Επίσης η καθυστέρηση αυτή θα τους δώσει την δυνατότητα να πιστοποιήσουν το F-35 και με το βλήμα αερομαχίες Meteor της MBDA το οποίο απαλείφει το πιθανό μειονέκτημα που θα έχει το αεροσκάφος σε αποστολές αέρος-αέρος και περιβάλλον κλειστών αερομαχιών όπως είναι το αεροπορικό μέτωπο του αιγαίου, λόγω αεροδυναμικών περιορισμών από το stealth σχήμα του.
Όσο για το κόστος, εξαρτάται από το τι θα ζητήσει ο πελάτης και σε πιο χρονικό σημείο θα γίνει η παραγγελία και οι παραδόσεις στα άλλα κράτη.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσίευση σχολίου