Δύο διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν για συμβόλαια ύψους 1,3 δισ. δολαρίων που συνδεόνται με τον αγωγό East Med.
Σύμφωνα με το Upstream, οι ανάδοχοι θα αναλάβουν την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού στην ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη και την Κύπρο.
Αυτό το μήνα θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τα σχετικά έγγραφα στην κοινοπραξία IGI Poseidon, ενώ η τελική επενδυτική απόφαση προβλέπεται να ληφθεί φέτος με στόχο να ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού το 2027.
Από τους δύο διαγωνισμούς, o ένας ύψους 1 δισ. δολαρίων, αφορά τμήμα 555χμ. στην ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω της νότιας Πελοποννήσου, της Αχαΐας και της Θεσπρωτίας. Περιλαμβάνεται και αγωγός 10χμ. που θα τον ενώσει με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου.
Οι πληροφορίες του Upstream κάνουν λόγο ότι δύο ιταλικές εταιρείες, οι Bonatti και Sicim, όπως και η γαλλική Spiecapag θα λάβουν μέρος σε αυτό το διαγωνισμό.
Επίσης, υπάρχει και ο δεύτερος διαγωνισμός ύψους 250 εκατ. δολαρίων που αφορά τους συμπιεστές και τους μετρητικούς σταθμούς, όπως και το κέντρο ελέγχου. Συγκεκριμένα, θα εγκατασταθούν μετρητικοί σταθμοί στην Κύπρο και τη Μεγαλόπολη, όπως και συμπειστής και μετρητικός σταθμός στην Κρήτη, ενώ το κέντρο ελέγχου θα βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Όσον αφορά το δεύτερο διαγωνισμό πηγές του Upstream αναφέρουν ότι θα ενδιαφερθούν οι εταιρείες Saipem, Bonatti, Terna, Renco και η Max Streicher.
Σημειώνεται ότι οι εν λόγω εγκαταστάσεις του East Med θα πρέπει να είναι έτοιμες να μεταφέρουν και υδρογόνο μελλοντικά στα πλαίσια των νεώτερων κατευθύνσεων της Ε.Ε. Αυτό τόνισε και σήμερα μιλώντας στο συνέδριο του Economist ο CEO του IGI Poseidon, Fabrizio Mattana. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι πλέον η Ευρώπη δίνει περισσότερη έμφαση στην ενεργειακή της ασφάλεια, πράγμα που ενισχύει το έργο του East Med.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι η 29η Ιουλίου.
Τέλος, οι Saipem και Allseas βρίσκονται κοντά στην κατάληξη διαγωνισμού για τη μελέτη του θαλάσσιου τμήματος του αγωγού, όπου τα συμβόλαια αναμένεται να φτάσουν τα 2,7 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με το Upstream, οι ανάδοχοι θα αναλάβουν την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού στην ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη και την Κύπρο.
Αυτό το μήνα θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τα σχετικά έγγραφα στην κοινοπραξία IGI Poseidon, ενώ η τελική επενδυτική απόφαση προβλέπεται να ληφθεί φέτος με στόχο να ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού το 2027.
Από τους δύο διαγωνισμούς, o ένας ύψους 1 δισ. δολαρίων, αφορά τμήμα 555χμ. στην ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω της νότιας Πελοποννήσου, της Αχαΐας και της Θεσπρωτίας. Περιλαμβάνεται και αγωγός 10χμ. που θα τον ενώσει με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου.
Οι πληροφορίες του Upstream κάνουν λόγο ότι δύο ιταλικές εταιρείες, οι Bonatti και Sicim, όπως και η γαλλική Spiecapag θα λάβουν μέρος σε αυτό το διαγωνισμό.
Επίσης, υπάρχει και ο δεύτερος διαγωνισμός ύψους 250 εκατ. δολαρίων που αφορά τους συμπιεστές και τους μετρητικούς σταθμούς, όπως και το κέντρο ελέγχου. Συγκεκριμένα, θα εγκατασταθούν μετρητικοί σταθμοί στην Κύπρο και τη Μεγαλόπολη, όπως και συμπειστής και μετρητικός σταθμός στην Κρήτη, ενώ το κέντρο ελέγχου θα βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Όσον αφορά το δεύτερο διαγωνισμό πηγές του Upstream αναφέρουν ότι θα ενδιαφερθούν οι εταιρείες Saipem, Bonatti, Terna, Renco και η Max Streicher.
Σημειώνεται ότι οι εν λόγω εγκαταστάσεις του East Med θα πρέπει να είναι έτοιμες να μεταφέρουν και υδρογόνο μελλοντικά στα πλαίσια των νεώτερων κατευθύνσεων της Ε.Ε. Αυτό τόνισε και σήμερα μιλώντας στο συνέδριο του Economist ο CEO του IGI Poseidon, Fabrizio Mattana. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι πλέον η Ευρώπη δίνει περισσότερη έμφαση στην ενεργειακή της ασφάλεια, πράγμα που ενισχύει το έργο του East Med.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι η 29η Ιουλίου.
Τέλος, οι Saipem και Allseas βρίσκονται κοντά στην κατάληξη διαγωνισμού για τη μελέτη του θαλάσσιου τμήματος του αγωγού, όπου τα συμβόλαια αναμένεται να φτάσουν τα 2,7 δισ. δολάρια.
Δημοσίευση σχολίου