Ενα μεγάλο στρατιωτικο έργο, μία αντιαρματική τάφρο πλάτους 50 μέτρων διανοίγει ο τουρκικός Στρατός στην εξέχουσα του Κάραγατς στον Εβρο. Το έργο ολοκληρώθηκε σε 36 μήνες και επισήμως θεωρείται ότι είναι «αντιπλημμυρικό», στο πλαίσιο προστασίας για το ενδεχόμενο υπερχείλησης του Εβρου.
Ωστόσο, η σχεδίαση και το σημείο που εκτελείται, δεν έχει να κάνει σε κανένα σημείο με έργο πολιτικής προστασίας, αλλά με στρατιωτική κατασκευή, η οποία εκτελέστηκε από το Μηχανικό του τουρκικού Στρατού, όπως αποκαλύπτουν οι φωτογραφίες που περιήλθαν σε ελληνική κατοχή και όχι από τη νομαρχία της Ανδριανούπολης.
Η εξέχουσα του Κάραγατς, είναι το μεγαλύτερο τμήμα τουρκικού εδάφους που εισέρχεται στην ελληνική επικράτεια δυτικά του ποταμού Εβρου. Εχει συνολικό μήκος 7.800 μ. Πλάτος 60 μ. και βάθος 3 μέτρα, ενώ η κατασκευή του ανακοινώθηκε το 2015 από τον τότε πρωθυπουργό Αχμέτ Νταβούτογλου. Υπάρχει άλλο ένα τμήμα της τάξεως των 8,5 τ.χλμ ελληνικού εδάφους στις Φέρρες. Στο Κάραγατς υπάρχει και η μικρή ομώνυμη τουρκική πόλη, ανατολικά της οποίας στήθηκε το τουρκικό έργο.
Τον Δεκέμβριο είχε αποπερατωθεί το 70% του έργου όσον αφορά το κανάλι αυτό καθ’εαυτό και με κάποιες καθυστερήσεις λόγω καιρού το σύνολο του έργου αναμένεται να έχει τελειώσει τον Ιούνιο.
Παράλληλα εκτελούνται έργα στο οδικό δίκτυο και κτίζονται νέες γέφυρες και περάσματα που απαιτούνται για να μπορούν να μετακινούνται απρόσκοπτα οι τουρκικές δυνάμεις.Είναι το μεγαλύτερο οχυρωματικό έργο της τουρκικής Α’Στρατιάς στον Εβρο και εν συνεχεία θα δούμε τον σκοπό του.
Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι κατασκευής του καναλιού βάσει των πληροφοριών που συνέλεξαν οι ελληνικές υπηρεσίες:
-Ο πρώτος είναι κάλυψη-απόκρυψη προπαρασκευαστικών ενεργειών βίαιης διέλευσης του Εβρου: Ο τουρκικός Στρατός δημιουργεί έναν τεχνητό πεδίο ασκήσεων που προσομοιάζει 100% στον Εβρο μακριά από τα αδιάκριτα ελληνικά βλέμματα. Τώρα όλες οι τουρκικές ασκήσεις διάβασης υδάτινου κωλύματος, εντοπίζονται, παρακολουθούνται και καταγράφονται από την ελληνική πλευρά, μαζί με όλες τις τακτικές που ακολουθούν. Οταν ολοκληρωθεί το έργο, το τουρκικό Μηχανικό θα μπορεί να δρα αθέατο.
-Μπορούν να συγκεντρώνονται δυνάμεις ζεύψης υδάτινου κωλύματος για αιφνιδιαστική επίθεση, μακριά από τα ελληνικά μέσα ηλεκτρονικής και φυσικής παρατήρησης
-Δημιουργούν ένα μείζον εμπόδιο στις ελληνικές μηχανοκίνητες δυνάμεις, κατ’αρχήν για να καταλάβουν ολόκληρη την εξέχουσα του Κάραγατς και να την χρησιμοποιήσουν ως διαπραγματευτικό όπλο σε περίπτωση π.χ. κατάληψης ενός ελληνικού νησιού και κατά δεύτερον για να επιτεθούν και να ζεύξουν αυτές προς Ανατολάς τον Εβρο και να εξορμήσουν στην ένα πρώτο σημαντικό εμπόδιο σε μια προσπάθεια διέλευσης στην ανατολική όχθη και από εκεί και πέρα στην Ανδριανούπολη των ελληνικών μηχανοκίνητων δυνάμεων.
Η Αγκυρα γνωρίζει ότι μόνο στον Εβρο υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες να καταστεί δυνατή κατοχή τουρκικού εδάφους (η περίπτωση κατάληψης της Ιμβρου, λόγω εξασθένησης των ελληνικών αποβατικών μέσων δεν θεωρείται πλέον πιθανή), είτε σε μία αντεπίθεση, είτε σε απάντηση τουρκικής επίθεσης σε νησί ή νησιά του Αιγαίου και θέλουν να απαλείψουν κάθε τέτοια πιθανότητα.
Ηδη, όπως έχει αποκαλύψει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος Οκτωβρίου μετά το πραξικόπηα στην Τουρκία, βγήκαν από τα ράφια και «ξεσκονίζονται» σχέδια διάβασης του Εβρου και μεταφοράς του κέντρου βάρους της ελληνικής αντεπίθεσης, στην Ανατολική Θράκη, τα οποία σχέδια βασίζονται στον ΕΕ 100-1, «Επιχειρήσεις Χερσαίων Δυνάμεων», έκδοση διαταγής 2008.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το συγκεκριμένο έργο καταδεικνύει με σαφήνεια ότι βρισκόμαστε στις παραμονές τουρκικής μείζονος επιθετικής τουρκικής ενέργειας και δεν έχει καμά σχέση με το αντίστοιχο ελληνικό έργο της μεγάλης αντιαρματικής τάφρου που δυστυχώς έχει μείνει ημιτελές μέχρι σήμερα…
Και όταν λέμε «παραμονές» δεν εννοούμε αύριο ή τον επόμενο μήνα, αλλά τα «σημάδια» δείχνουν ότι, χρονικά, μετά το σημείο «ορόσημο» της έναρξης παραλαβής των F-35 τον Απρίλιο του 2018, ο χρόνος αρχίζει να μετρά ανάποδα.
Το βίντεο ανήκει στο κανάλι του armyreco ο οποίος γράφει: The AAAB System is a bridge and ferry system designed for Turkish Armed Forces” (Read more about AAAB http://www.armyrecognition.com/index…. ) fast and safe transport through the rivers in the battlefield. The vehicle is designed and manufactured by the Turkish Company FNSS. As nationally designed and developed amphibious bridge system in Turkey, the AAAB system has some additional specifications among its kind. It can carry 4 ramps on a single system.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου