GuidePedia

0


Γιώργος Σκαφιδάς
Προ ημερών, η εμιρατινή Abu Dhabi Ship Building (ADSB) έδωσε στη δημοσιότητα τα σχέδια μιας κορβέτας μήκους 92 μέτρων. Η σχετική παρουσίαση έγινε μάλιστα στη Μαλαισία, στο πλαίσιο της έκθεσης LIMA (Langkawi International Maritime and Aerospace Exhibition), με το βλέμμα δηλαδή στραμμένο στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας. Όταν λάβει «σάρκα και οστά», το εν λόγω πολεμικό πλοίο θα είναι το μεγαλύτερο που θα έχει κατασκευαστεί ποτέ από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Αλλά και τον περασμένο Νοέμβριο, στο Indo Defence Expo & Forum στην Τζακάρτα της Ινδονησίας, η Abu Dhabi Ship Building (ADSB) είχε παρουσιάσει μια ακταιωρό μήκους 51 μέτρων.

Τέτοιου τύπου κινήσεις έρχονται, επί της ουσίας, να φανερώσουν την πρόθεση των ΗΑΕ να αναπτύξουν μια δική τους εγχώρια αμυντική βιομηχανία που θα τους προσφέρει αυτάρκεια στον βαθμό του εφικτού, προοπτικές εξαγωγών (και μαζί διαφοροποίησης της εμιρατινής οικονομίας) και μεγαλύτερα περιθώρια απεξάρτησης από τις αμυντικές βιομηχανίες της Δύσης, της Ρωσίας, της Κίνας, του Ισραήλ και της Νότιας Κορέας.

Τα Εμιράτα τείνουν να γίνονται «θέμα» διεθνώς για όσα αγοράζουν ή προτίθενται να αγοράσουν από τις ΗΠΑ (αντιβαλλιστικά πυραυλικά συστήματα THAAD, συστήματα αεράμυνας Patriot κ.ά.), τη Γαλλία (αεροσκάφη Rafale), την Κίνα (αεροσκάφη L-15), τη Ρωσία, το Ισραήλ (συστήματα αεράμυνας), τη Νότια Κορέα (πυραυλικά συστήματα Cheongung II) κ.ά. Ειδικά στην περίπτωση των Εμιράτων, αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι υπήρξαν και «συμφωνίες» (με τις ΗΠΑ για τα F-35 ή με το Ισραήλ για παράδειγμα) που ακυρώθηκαν ή πάγωσαν ενώ είχαν ανακοινωθεί.

Παράλληλα ωστόσο, με έδρα το Αμπού Ντάμπι δραστηριοποιείται από το 2019 και ο εμιρατινός αμυντικός κολοσσός που ακούει στο όνομα EDGE (θυγατρική του οποίου είναι μεταξύ άλλων και η προαναφερθείσα Abu Dhabi Ship Building).

Ο λόγος για έναν όμιλο εταιρειών (EDGE Group) ο οποίος επεκτείνεται πια διεθνώς με αυξανόμενη ταχύτητα, εγκαινιάζοντας γραφεία σε ξένες χώρες (βλ. Βραζιλία), συνάπτοντας συμφωνίες εκτός των συνόρων (με το πολεμικό ναυτικό της Ανγκόλας για την πώληση κορβετών, με τις βραζιλιάνικες εταιρείες Condor και SIATT, με την Israel Aerospace Industries – IAI κ.ά.), κάνοντας επενδύσεις και προχωρώντας σε εξαγορές (της εσθονικής Milrem Robotics για παράδειγμα στην οποία απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο).

«Τα ΗΑΕ πλέον δεν είναι μόνο αγοραστής»: Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνουν προς τα έξω οι διευθύνοντες του ομίλου EDGE ήδη από το 2021, με φόντο (επίσης εμιρατινές) εκθέσεις όπως είναι οι IDEX, NAVDEX και Dubai Airshow, οι οποίες έχουν τα τελευταία χρόνια αποκτήσει μεγαλύτερη «προβολή» διεθνώς.

«Ο ηλεκτρονικός πόλεμος και τα αυτόνομα συστήματα γίνονται πιο ανταγωνιστικά […] Η εξειδικευμένη αγορά της οποίας θέλουμε να είμαστε μέρος είναι εκείνη των αυτόνομων συστημάτων, του ηλεκτρονικού πολέμου και των έξυπνων όπλων […] Αναφορικά, δε, με τις αγορές οπλικών συστημάτων, δεν μας νοιάζουν τα ονόματα των χωρών (σ.σ. “we’re country agnostic”), δεν βάζουμε ταμπέλες σε συγκεκριμένες χώρες», δήλωνε χαρακτηριστικά τον περασμένο Φεβρουάριο, στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώτησε στον ιστοχώρο Breaking Defense, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου EDGE, Μανσούρ αλ Μούλα, σκιαγραφώντας έτσι τις διαθέσεις μιας δύναμης η οποία είναι όμως σε θέση να διαμορφώνει τάσεις στη διεθνή σκηνή.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top