GuidePedia

0


ΤΟΥ ΔΡ. ΣΩΤΗΡΗ ΚΑΜΕΝΟΠΟΥΛΟY
Το 2015 η αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai λανσάρισε ένα μοντέλο αυτοκινήτου τύπου SUV με την ονομασία «Creta». Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας «το όνομα «Creta» προέρχεται κυρίως από το όνομα της Κρήτης, του μεγαλύτερου από τα ελληνικά νησιά. Βρισκόμενη στη Μεσόγειο Θάλασσα, η Κρήτη ήταν το επίκεντρο της παγκόσμιας ανδρείας της Ελλάδας στο εμπόριο και τον πολιτισμό, στην περίοδο της ακμής της που συνέδεε Ευρώπη, Ασία και Αφρική.

Η Creta θα είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο με επιρροή για τη μάρκα Hyundai Motor σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες οχημάτων, βοηθώντας την εταιρεία να προσεγγίσει πολλούς περισσότερους καταναλωτές σε νέες και καθιερωμένες διεθνείς αγορές». Το μοντέλο Creta πωλείται ακόμη και σήμερα κυρίως στην Ινδία ως δεξιοτίμονο αυτοκίνητο και μάλιστα έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Hyundai στην Ινδία, .

Το 2015 όταν ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου Creta είχε κατατεθεί μία δημόσια πρόταση προς την Περιφέρεια Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων ώστε να επικοινωνήσουν με την εταιρεία με στόχο τη δημιουργία ξενοδοχειακών πακέτων στοχοποιημένα στην εταιρεία της Hyundai και τους εργαζομένους της. Κύριος στόχος θα έπρεπε να είναι η πολυπόθητη δωδεκάμηνη τουριστική ανάπτυξη σε ένα νέο target group: τις mega-corporations και τους εργαζομένούς τους. (Η Hyundai το 2015 είχε περίπου 68 χιλιάδες εργαζόμενους, σήμερα εκτιμώνται σε περίπου 75 χιλιάδες).

Η πρόταση επαναλήφθηκε με νέα δεδομένα «γεωπολιτικής υφής» (Ήπια Ισχύς). Για όσους είναι σε θέση να γνωρίζουν η Ινδία (εκεί δηλαδή που έχει τις περισσότερες πωλήσεις το μοντέλο Creta), μαζί με την Αυστραλία, διαθέτουν τεράστια αποθέματα κρίσιμων ορυκτών, συμπεριλαμβανομένων των σπάνιων γαιών. Η Ινδία είναι 5η στον κόσμο σε αποθέματα σπάνιων γαιών. Λόγω αποτυχημένων μη ορθών αποφάσεων – πρακτικών – πολιτικών η Ινδία δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τον τεράστιο αυτό ορυκτό πλούτο που διαθέτει. Τα κρίσιμα ορυκτά είναι απαραίτητα στην ενεργειακή μετάβαση.

Επίσης, τα κρίσιμα ορυκτά εμπλέκονται με τη Συνθήκη UNCLOS και τις ΑΟΖ. Η Ινδία το 2018 ήταν 4η παγκοσμίως σε αριθμό διδακτορικών δηλαδή διαθέτει πάρα πολλούς επιστήμονες. Επίσης η Ινδία μεταξύ άλλων διαθέτει και τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία και μεταλλουργία. Η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμμετέχει ήδη στον νεοϊδρυθέντα συνεταιρισμό κρίσιμων ορυκτών (ένας συνεταιρισμός ο οποίος δημιουργήθηκε έπειτα από πρόταση του υπογράφοντα σε όργανα της ΕΕ τον Απρίλιο 2019). Επίσης, μη ξεχνάμε ακόμη ένα γεγονός: ο βασικότερος σύμμαχος της Τουρκίας στην περιοχή της ΝΑ Ασίας είναι το Πακιστάν, το οποίο είναι εχθρός της Ινδίας.

Τον Φεβρουάριο του 2020 (τότε που ξεκίνησε επισήμως η πανδημία) έγινε γνωστή η πρώτη ενόχληση της Ινδίας εξαιτίας των παρεμβάσεων της Τουρκίας στα εσωτερικά της Ινδίας. (Η Τουρκία και το Πακιστάν έχουν πραγματοποιήσει κοινές στρατιωτικές ασκήσεις στη Μεσόγειο. Μάλιστα, το Νοέμβριο 2019 αεροσκάφος του Πακιστάν παραβίασε τον ελληνικό εναέριο χώρο και φρεγάτα του Πακιστάν συμμετείχε σε κοινή περιπολία με Τουρκικό σκάφος στη Μεσόγειο).

Λεπτομέρεια 1: η Ινδία εκτιμάται ότι το 2022 θα ξεπεράσει σε πληθυσμό την Κίνα. Συνεπώς ας φαντασθούμε ότι καθημερινά σε αυτή τη χώρα κυκλοφορούν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα με την ονομασία Creta διαφημίζοντας το νησί μας.

Λεπτομέρεια 2: ο αγωγός East Med, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο, θα ολοκληρωθεί το 2025, παρά τα λεγόμενα ορισμένων εσωτερικών κινδυνολάγνων Κασσάνδρων οι οποίες τον θεωρούσαν τεχνικά και οικονομικά ανέφικτο. Όπως επίσης, ας γίνει η υπενθύμιση ότι χωρίς το φυσικό αέριο της Κρήτης, η Ευρώπη όχι μόνο θα ξεπαγιάσει, αλλά θα οδηγηθεί σε οικονομικό μαρασμό και κοινωνικές αντιδράσεις. Οι προειδοποιήσεις για αυτά που ζούμε σήμερα ήταν διαρκείς και επίμονες και ουδείς μπορεί να λέγει ότι δεν ήξερε δεν γνώριζε κ.λπ.

Η αξιοποίηση των υδρογονανθράκων της Κρήτης είναι μονόδρομος για την ενεργειακή μετάβαση και τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για το νησί θα είναι τεράστια. Και αν δεν το θέλουν οι Ευρωπαίοι, ας το πουλήσουμε στην Ινδία και στη Νότια Κορέα, οι οποίες και αυτές διψούν για ενέργεια…

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top