GuidePedia

0

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ σκοπεύει να εφαρμόσει με «επιθετικό» τρόπο τις κυρώσεις που επιβάλλει στο Ιράν προκειμένου να εμποδίσει τον ιδιωτικό τομέα να παράσχει συνδρομή στο ιρανικό δεξαμενόπλοιο το οποίο πλέει στη Μεσόγειο και η Ουάσινγκτον θέλει να συλληφθεί, προειδοποίησε αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

«Ο ναυτιλιακός τομέας ειδοποιήθηκε ότι θα εφαρμόσουμε με επιθετικό τρόπο τις κυρώσεις των ΗΠΑ», τόνισε ο αξιωματούχος στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς. Η Ουάσινγκτον ήδη προειδοποίησε διάφορες χώρες να μην επιτρέψουν στο δεξαμενόπλοιο να ελλιμενιστεί.

Δεδομένα εξειδικευμένων ιστοτόπων παρακολούθησης πλοίων καταγράφουν πως το πλοίο, το Adrian Darya — το πρώην Grace 1 — πλέει στη Μεσόγειο και έχει χαράξει πορεία προς την Ελλάδα.

Ωστόσο, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξής του σε γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο ότι «το σκάφος δεν κατευθύνεται προς την Ελλάδα και δεν έχουμε αίτημα άδειας εισόδου σε ελληνικό λιμάνι». (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ
Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αποκλειστικό ρεπορτάζ του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters για το συγκεκριμένο πλοίο (Grace 1, πριν δηλαδή τη μετονομασία του), με ημερομηνία 20 Μαρτίου 2019, καθώς εμφανίζει πασίγνωστη ελληνική εταιρία πετρελαιοειδών, να συναλλάσσεται -και αυτή- μέσω πλοίου που ελέγχει και να μεταφορτώνει ιρανικό πετρέλαιο, το οποίο φέρεται να έχει “βαφτιστεί” ιρακινό.

Το Reuters αναφέρει πως ανέλυσε στοιχεία της πορείας του πλοίου, από τη στιγμή της επανεμφάνισής του και αφού είχε σταματήσει σε απόσταση 500 χιλιομέτρων νοτίως των ακτών του Ιράκ, να μεταδίδει τη θέση στην οποία βρισκόταν.

Όταν λοιπόν επανεμφανίστηκε, το πλοίο φαίνεται να είχε γεμίσει τις δεξαμενές του με πετρέλαιο. Το διάστημα 16-22 Ιανουαρίου 2019, το Grace 1 μεταφορτώνει το πετρέλαιο σε δυο μικρότερου μεγέθους τάνκερ, στα ανοικτά της Φουτζέιρα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Κάπου εδώ εντοπίζεται η παραβίαση των κυρώσεων που επέβαλλαν εκ νέου οι ΗΠΑ στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν.

Το ένα από τα δύο πλοία, σύμφωνα πάντα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters, ήταν το 130.000 τόνων “Kriti Island”, της γνωστής εταιρίας Avin International SA, η οποία αν δεν κάνουμε λάθος ανήκει στον όμιλο Βαρδινογιάννη (σ.σ. κάθε διευκρίνιση ή διάψευση είναι ασφαλώς καλοδεχούμενη, καθώς το DP δεν κάνει τίποτα περισσότερο από την αναπαραγωγή δημοσιεύματος που εντόπισε και αφορά στο επίμαχο ιρανικό πλοίο).

Στη συνέχεια του ρεπορτάζ αναφέρεται, ότι το “Kriti Island” άδειασε το πετρέλαιο που είχε παραλάβει σε δεξαμενές αποθήκευσης στη Σιγκαπούρη το διάστημα 5-7 Φεβρουαρίου, με το Reuters να δηλώνει πως δεν κατάφερε να εντοπίσει ποιος προμηθεύθηκε στη συνέχεια αυτό το πετρέλαιο.

Όσον αφορά την επίσημη θέση της -ελληνικών συμφερόντων- εταιρίας, της Avin International, αυτή εκφράστηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Μυλωνά, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι το “Kriti Island” είχε παραλάβει πετρέλαιο από το Grace 1.

Ωστόσο, αρνήθηκε για λογαριασμό της εταιρίας, οποιαδήποτε γνώση ότι το πετρέλαιο θα μπορούσε να είναι ιρανικό, με την Avin International να έχει πραγματοποιήσει όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους (due diligence) για να βεβαιωθεί για την προέλευση του φορτίου.

Ο κύριος Μυλωνάς μάλιστα, είχε στείλει διά του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το Πιστοποιητικό Προέλευσης (COO: Certificate of Origin) του φορτίου το οποίο είχε δοθεί από την εταιρία Blutide που είχε χρησιμοποιήσει το τάνκερ της Avin για να στείλει το πετρέλαιο στη Σιγκαπούρη.

Όντως, αναφέρει το Reuters, το Πιστοποιητικό αναφέρει ότι το πετρέλαιο φορτώθηκε στο Grace 1 στη Βασόρα του Ιράκ το διάστημα 10-12 Δεκεμβρίου 2018. Ο δε Γιώργος Μυλωνάς επέμεινε σε όλους τους τόνους ότι η εταιρία του είχε πραγματοποιήσει όλους τους απαραίτητους ελέγχους για καθένα εκ των εμπλεκομένων, εταιριών ή φυσικών προσώπων.

Κατέληξε ότι δεν τίθεται θέμα αμφιλεγόμενης προέλευσης του φορτίου, με αποτέλεσμα να προχωρήσει το “Kriti Island” στη φόρτωση και τη μεταφορά στη Σιγκαπούρη.

Το μόνο που είχε αναφερθεί στην AVIN από την εταιρία που ναύλωσε το πλοίο και αφορούσε το Ιράν, ήταν η στάση που έκανε σε ιρανικά ύδατα το Grace 1, με σκοπό =κατά δήλωση- την επιδιόρθωση των γεννητριών ντίζελ του πλοίου, προτού αποπλεύσει για τη Φουτζέιρα.

(σ.σ. DP: Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί, ότι στην περιοχή υπάρχει δραστηριότητα προσώπων ελληνικής καταγωγής στον ευρύτερο τομέα της εμπορίας πετρελαίου… που έχουν απασχολήσει την ελληνική επικαιρότητα. Δεν υπάρχει όμως μέχρι στιγμής, κανένα στοιχείο εμπλοκής των εταιριών τους).

Ο Γιώργος Μυλωνάς της AVIN ανέφερε ότι κρατική ιρακινή εταιρία (SOMO) πιστοποίησε ότι το Grace 1 φόρτωσε στη Βασόρα συνολικά 284.261 τόνους ιρακινού πετρελαίου που χρησιμοποιείται ως καύσιμο.

Σε αυτό το σημείο όμως, το Reuters έθεσε το Πιστοποιητικό υπόψη Ιρακινού αξιωματούχου της SOMO, ο οποίος έκανε λόγο για ψεύτικο και πλαστό έγγραφο. Άλλες δυο πηγές του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου, επίσης κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα περί πλαστογραφημένου εγγράφου.

Το έγγραφο φέρει την υπογραφή μάνατζερ ο οποίος δεν εργαζόταν στη Βασόρα στις αναφερόμενες ημερομηνίες, ενώ εντόπισαν κι άλλη μια προβληματική αναφορά: Ενώ η φόρτωση φέρεται να έγινε 10-12 Δεκεμβρίου 2018, το έγγραφο αναφέρει ημερομηνία συναλλαγής τη 12η Ιανουαρίου… 2018, έντεκα μήνες πριν δηλαδή.

Ευελπιστούμε σε διευκρινίσεις που θα δοθούν για το θέμα, καθώς ενώπιον της προοπτικής ελλιμενισμού του μετονομασθέντος πλέον πλοίου σε ελληνικό λιμάνι (Καλαμάτα;), οι Ηνωμένες Πολιτείες έδειξαν μεγάλο “εκνευρισμό” και προειδοποίησαν τις ελληνικές αρχές…

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top