GuidePedia

0

Διαφορετικούς τρόπους χρηματοδότησης για το πολυπόθητο πρόγραμμα των νέων ψηφιακού εξοπλισμού φρεγατών τύπου Belhara φαίνεται πως αναζητείται σε υψηλότατο επίπεδο.

Στο Βουκουρέστι, ο Ευάγγελος Αποστολάκης και η Φλοράνς Παρλί για πάνω από ένα σαραντάλεπτο επικεντρώθηκαν στο θέμα των φρεγατών και στο πως θα μπορέσουν να ξεπεράσουν τον χρηματοδοτικό σκόπελο.

 Αυτό πιθανότατα να σημαίνει πως η Ελλάδα και η Γαλλία καλούνται ν’ απαντήσουν σε σύντομο διάστημα πως θα βρεθεί το 1,3 δις που θα σημάνει την έναρξη ναυπήγησης δυο φρεγατών για το ΠΝ. Από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας όπως γνωρίζουμε, πάνω από έναν χρόνο δείχνουν προς τα Ηλύσια Πεδία και την απόφαση του Εμμανουέλ Μακρόν να έρθει σε συνεννοήσεις με τις Γαλλικές τράπεζες ώστε ν’ αποδεσμευτούν τα χρήματα από τα κέρδη των Ελληνικών ομολόγων που οι ίδιες κατέχουν. 

Από την Γαλλία, σύμφωνα με πηγές, φαίνεται να λένε πως αυτό μπορεί να ξεπεραστεί, αλλά σκοντάφτει στην άρνηση της Γερμανίας, αλλά και στο υπουργείο Οικονομικών της χώρας μας που σε καμία περίπτωση- όπως λένε πηγές από την Γαλλία αλλά και το ΥΠΕΘΑ- δεν θέλει αυτά τα χρήματα να ξοδευτούν ούτε καν για επιβεβλημένους εξοπλισμούς. 

Η κα. Παρλί δήλωσε προς το Έλληνα υπουργό πως η ίδια στηρίζει όσο ποτέ το πρόγραμμα των νέων φρεγατών και επιθυμία της είναι να υπάρξει αγαστή συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και την Γαλλία, όχι μόνο για τις νέες φρεγάτες, αλλά και για θέματα συνεργασίας, όπως είναι των Mirage, που αγκομαχά ανάμεσα στους νομικούς τόμους των δυο χωρών. 

Δεν είναι τυχαίο πως αμέσως μετά το τετ α τετ σε ανώτατο επίπεδο υπουργών, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είχε συνάντηση με την αντίστοιχη Γαλλική (DGA). Η Γαλλική αποστολή με επικεφαλής τον Στρατηγό Th. Carlier που κατέχει τη θέση του Διευθυντή Διεθνών Σχέσεων της DGA συναντήθηκαν με τον Έλληνα Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, Κυριάκο Κυριακίδη και τους επιτελείς του. 

Το ποιοι θα είναι οι διαφορετικοί τρόποι χρηματοδότησης, πως θα βρεθούν τα κονδύλια που θα χρηματοδοτήσουν ένα τόσο μεγάλο πρόγραμμα, κανείς δεν μπορεί να ξέρει αυτή την ώρα ή τι μπορεί να σκεφτούν οι οικονομικοί εγκέφαλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή της Γαλλικής πλευράς και να φέρουν ως νέα πρόταση. 

Ο Αποστολάκης θέλει ν’ αφήσει ως έργο και την αναβάθμιση του Στόλου του ΠΝ. Ο επίτιμος Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και υπουργός πλέον Ευάγγελος Αποστολάκης γνωρίζει καλά πως αυτό το πρόγραμμα, όπως και της αναβάθμισης των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ πρέπει να τελειώσουν «χθες», μια φράση που του ανήκει ως Α’ ΓΕΕΘΑ. 

Ο ίδιος φέρεται, σύμφωνα με επιτελείς του, να έχει μεταφέρει όχι τις σκέψεις αλλά τα δεδομένα όπως έχουν αυτή την ώρα στον πρωθυπουργό. Ο κ. Αποστολάκης γνωρίζει καλά πως άπαξ και έρθει η ώρα προκήρυξης των εκλογών, αυτό σημαίνει αυτομάτως πως η επόμενη μέρα που όλοι θέλουν να ξημερώσει για το ΠΝ, θα ξημερώσει το λιγότερο με έναν επιπλέον χρόνο καθυστέρηση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ήδη ανισοβαρή ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και την ευρύτερη περιοχή και με μια Τουρκία που έχει ρίξει το βάρος της στην ευημερία και την υπέρ ανάπτυξη της αμυντικής της βιομηχανίας. 

Άλλωστε οι ίδιες πηγές θύμιζαν πως ο «Ναύαρχος» είχε πάρει πάνω του το θέμα των υποβρυχίων τύπου 214, με την πολύτιμη συμβολή των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού και των ανθρώπων των Ελληνικών ναυπηγείων οι οποίοι έδειξαν την διαχρονική τους αξία. 

Επιπλέον επί Αρχηγίας Αποστολάκη έκλεισε και το θέμα των αεροσκαφών Ναυτικής συνεργασίας P-3B ORION, το οποίο ωστόσο έχει σημαντικές καθυστερήσεις σ’ ότι αφορά το ενδιάμεσο αεροσκάφος που ακόμη δεν έχει αποδοθεί στο ΠΝ μιας και παρουσίασε προβλήματα κατά τις δοκιμές στους κινητήρες.

 Πάντως στις συζητήσεις, τουλάχιστον όπως υποστηρίζουν από την Γαλλική πλευρά, δεν έχει τεθεί θέμα με τα ναυπηγεία για τα οποία οι Έλληνες επιτελείς λένε πολλές φορές, πως όποιος τα κλειδώσει, πιθανότατα να είναι κι’ αυτός που θα προχωρήσει το project των επόμενων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. 
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες και γι’ αυτό το ζήτημα έχουν αρχίσει προπαρασκευαστικές ενέργειες, σ’ ένα τοπίο που παραμένει ομιχλώδες και που όσοι θέλουν να το διαβούν, σίγουρα οφείλουν να πιέσουν, να πείσουν και να τρέξουν διαδικασίες.

πηγή


 Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top