του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΑΥΡΙΔΗ.
Κάποιος ή κάποιοι είχαν τη φαεινή ιδέα να μιλήσουν για “ελληνική Νυρεμβέργη”. Να δικαστούν δηλαδή και να καταδικαστούν όσοι “τα έφαγαν” ή όσοι “τα έκλεψαν”. Έτσι θα εκτονωθεί η οργή και η αγανάκτηση του κόσμου, θα αποκατασταθεί το περί δικαίου αίσθημα, θα καθαρθεί το πολιτικό σύστημα και η ζωή θα επανέλθει στους φυσιολογικούς της ρυθμούς.
Έτσι λοιπόν άρχισαν να αναζητούνται οι σύγχρονες Ιφιγένειες. Στον επιχειρηματικό, το τραπεζικό, τον πολιτικό κόσμο. Κάποιοι μπήκαν φυλακή, κάποιοι άλλοι αναμένουν στον προθάλαμο και όσοι μίλησαν για ελληνική Νυρεμβέργη συνεχίζουν να μιλούν και απειλούν ότι θα στείλουν κι άλλους στο ...απόσπασμα, δηλαδή θα στείλουν κι άλλους στη φυλακή.
Ουδεμία αντίρρηση! Αν κάποιος αξίζει να πάει φυλακή ας πάει. Να κριθεί από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη και να πάει. Το ερώτημα είναι: ο λαός θα φάει; Οι επιχειρήσεις που απειλούνται σήμερα με λουκέτο θα γλιτώσουν; Εκείνες που έκλεισαν θα ξανανοίξουν; Η ρευστότητα στην αγορά θα έλθει; Οι επενδύσεις θα έλθουν; Νέες δουλειές θα γίνουν;
Τι νόημα έχει να μπουν φυλακή δυο-τρεις επώνυμοι αν τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβεί; Ποιο σκοπό θα υπηρετήσει η ελληνική Νυρεμβέργη, πέραν τού να ικανοποιήσει το φθόνο και τη ζηλοτυπία που κατά κανόνα φωλιάζει στην ψυχή του νεο-Έλληνα; Τα ταμεία του κράτους θα γεμίσουν; Δημοσιονομική εξυγίανση θα υπάρξει που είναι κι ο υποτιθέμενος, πρωταρχικός και ουσιαστικός στόχος της κυβέρνησης;
Η απάντηση είναι πως όχι. Όσο κι αν γεμίζουν οι φυλακές από φοροφυγάδες τόσο τα φορολογικά έσοδα δεν θα αυξάνονται. Διότι το νόημα δεν είναι ούτε να απειλήσεις, ούτε να κυνηγήσεις, ούτε να τιμωρήσεις το φοροφυγά. Το νόημα είναι να περιορίσεις το κίνητρο της φοροδιαφυγής. Ακόμα καλύτερα να δώσεις κίνητρα κατά της φοροδιαφυγής.
Για παράδειγμα. Είναι σε δίλημμα εδώ και καιρό η κυβέρνηση για το ποιοι θα πρέπει να εκδίδουν αποδείξεις, ποιοι όχι, ποια έξοδα εκπίπτουν ποια όχι. Τι ποιο απλό να έλεγε, όλοι και όλα. Αποδείξεις εκδίδουν όλοι οι επαγγελματίες και οι αποδείξεις εκπίπτουν όλες. Γιατί δηλαδή θα πρέπει κάποιες να εξαιρούνται και κάποιες άλλες. Γιατί θα πρέπει να υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε αγαθά και υπηρεσίες; Με χρήμα δεν αποκτώνται; Και το νόημα δεν είναι το χρήμα να “γυρίζει” στην αγορά (ρευστότητα) και από το “γύρισμα” (τζίρο) να φορολογείται και το κράτος να εισπράττει τον αναλογών φόρο από κάθε συναλλαγή;
Προτού λοιπόν προχωρήσουμε σε “βαρύγδουπες” εξαγγελίες περί “ελληνικής Νυρεμβέργης” με σκοπό να ανοίξουν οι πύλες των φυλακών στους “ενόχους”, ας κάνουμε κάτι απλούστερο. Ας ανοίξουμε τις πύλες του μυαλού και της λογικής...
πηγή
Δημοσίευση σχολίου