Κινδυνεύουμε να χάσουμε τη μάχη διάσωσης στο Αιγαίο. Τα υπερσύγχρονα και πανάκριβα ελικόπτερα παραμένουν παροπλισμένα στα νησιά την ώρα που οι απλήρωτοι λόγω περικοπών, διασώστες «αναρρώνουν» στην Αθήνα.
Ενώ έχουμε κερδίσει κατά κράτος τους Τούρκους στο συγκεκριμένο τομέα και παρά τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες, τώρα κινδυνεύουμε να χάσουμε το πλεονέκτημα λόγω λανθασμένων χειρισμών.
Την ώρα που η Ελλάδα δίνει καθημερινά μάχη με τη Τουρκία με φόντο την έρευνα και τη διάσωση στο Αιγαίο, τα Super Puma, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος στο τομέα αυτό, παραμένουν καθηλωμένα στις βάσεις τους λόγω οικονομικών περικοπών στα πληρώματά τους.
Οι διασώστες και οι δύτες του Λιμενικού δεν λαμβάνουν πλέον τα επιδόματα νυχτερινών πτήσεων, εκτός έδρας και οδοιπορικών, με αποτέλεσμα να «αρρωσταίνουν» ο ένας μετά τον άλλον και να προσπαθούν να βρούνε τρόπο να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία.
Μάλιστα τη Πέμπτη, οι διασώστες από τη Ρόδο και τη Λήμνο «αποχώρησαν» από την ενεργό δράση λαμβάνοντας αναρρωτικές άδειες, ενώ τον ίδιο δρόμο αναμένεται να ακολουθήσουν και οι συνάδελφοί τους στο νησί της Χίου. Όλα αυτά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις εν’ λόγω περικοπές ενώ το Λιμενικό αναζητά εναγωνίως νέους διασώστες που θα μπορέσουν σταδιακά να επανδρώσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το αξιοσημείωτο είναι ότι στα Super Puma οι πιλότοι και οι μηχανικοί ανήκουν στη Πόλεμική Αεροπορία, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν κανονικά τα επιδόματά τους, ενώ οι διασώστες που υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί δηλαδή σχήμα οξύμωρο η ύπαρξη δύο μέτρων και δύο σταθμών για υπαλλήλους με το ίδιο αντικείμενο εργασίας, το ίδιο ωράριο και το ίδιο όραμα για τη διάσωση ανθρώπων που κινδυνεύουν. Ίσως και σε αυτό το θέμα ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Κος Μιχάλης Χρυσοχοϊδης θα έπρεπε να είναι πιο διαλλακτικός καθώς αφορά τα εθνικά μας συμφέροντα.
Τα Super Puma, αποτελούν τα τελευταία 10 χρόνια ότι πιο σύγχρονο και επιχειρησιακά αξιόπιστο διαθέτει η χώρα μας στο τομέα της έρευνας και της διάσωσης. Όταν μάλιστα ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί και σημείο τριβής μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας η επιχειρησιακή ετοιμότητα και η άρτια εκπαίδευση των πληρωμάτων επιβάλλονται. Η αλήθεια είναι ότι στο συγκεκριμένο τομέα η Ελλάδα έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες. Σήμερα τρία Super Puma εδρεύουν στη Λήμνο, στη Χίο και στη Ρόδο. Σε κάθε βάρδια επιβαίνουν 2 πιλότοι που ανήκουν στη Πολεμική Αεροπορία, ο διασώστης και ο δύτης που ανήκουν στο Λιμενικό Σώμα.
Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα…
Από το 2008 οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού δεν λαμβάνουν επιδόματα και οδοιπορικά, οι δε της Πολεμικής Αεροπορίας λαμβάνουν κανονικά τα χρήματα που προβλέπονται. «Το Λιμενικό δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τα συγκεκριμένα έξοδα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα πληρώματα λοιπόν σε ένδειξη διαμαρτυρίας και μη μπορώντας να αντέξουν άλλο τη κατάσταση δηλώνουν ασθένεια, παίρνουν χαρτί από γιατρό και βγαίνουν ελεύθεροι υπηρεσίας για 10-15 ημέρες», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικός του Λιμενικού που γνωρίζει άριστα τη κατάσταση και προσθέτει:
«Οι συνέπειες από αυτή την ιστορία είναι πολύ σημαντικές. Πέφτει το ηθικό και το φρόνημα των εργαζομένων και όταν μάλιστα η δουλειά τους έχει να κάνει με διάσωση ανθρώπων, σε πολύ άσχημες συνθήκες, το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό».
Όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, στις βάσεις της Ρόδου και της Λήμνου το πρόβλημα είναι οξύτατο, καθώς δεν υπάρχουν διασώστες και δύτες, ενώ θέμα χρόνου είναι προκύψει ανάλογο ζήτημα και στη μονάδα της Χίου. Το Λιμενικό προχθές άρον άρον με ειδική πτήση μέσα στο άγριο ξημέρωμα προσπάθησε να στείλει αντικαταστάτες για τους ασθενείς διασώστες.
Φυσικά πρόκειται για μια λύση ανάγκης και σε καμία περίπτωση για σοβαρή αντιμετώπιση του προβλήματος καθώς είναι κοινό μυστικό στο Λιμενικό πως οι περισσότεροι διασώστες και δύτες προσπαθούν βάζοντας λυτούς και δεμένους να φύγουν από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, μη μπορώντας να αντέξουν την ασυνέπεια και την αδιαφορία της πολιτείας.
Και όλα αυτά συγκεκριμένα ελικόπτερα και τα πληρώματά τους εισήγαγαν νέα δεδομένα στις αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Ουσιαστικά έχουν κερδίσει κατά κράτος τους Τούρκους στο συγκεκριμένο τομέα και παρά τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες δεν το βάζουν κάτω, αλλά προσπαθούν με το καλύτερο δυνατό τρόπο να παράγουν έργο που θα επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με ο χέρι …απλωμένο.
Και ενώ τα πληρώματα των Super Puma διεκδικούν τα χρήματα που τους χρωστά το Λιμενικό, με το χέρι απλωμένο βρίσκονται και άλλες υπηρεσίες που όχι μόνο δεν λαμβάνουν οδοιπορικά και επιδόματα, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε και να επιχειρήσουν και να φέρουν εις πέρας σοβαρές υποθέσεις.
Μια από αυτές είναι η ασφάλεια του Λιμενικού, όπου σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν τη κατάσταση, ακόνη και η Δίωξη Ναρκωτικών αντιμετωπίζει προβλήματα με τις επιχειρήσεις επειδή δεν υπάρχουν χρήματα. Φυσικά όλα αυτά δεν είναι σημερινά. Είναι μια κατάσταση που ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια και γιγαντώθηκε, με αποτέλεσμα σήμερα το Λιμενικό να είναι «φεσωμένο» και να μην υπάρχουν χρήματα ούτε για τη κάλυψη βασικών αλλαγών
Ενώ έχουμε κερδίσει κατά κράτος τους Τούρκους στο συγκεκριμένο τομέα και παρά τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες, τώρα κινδυνεύουμε να χάσουμε το πλεονέκτημα λόγω λανθασμένων χειρισμών.
Την ώρα που η Ελλάδα δίνει καθημερινά μάχη με τη Τουρκία με φόντο την έρευνα και τη διάσωση στο Αιγαίο, τα Super Puma, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος στο τομέα αυτό, παραμένουν καθηλωμένα στις βάσεις τους λόγω οικονομικών περικοπών στα πληρώματά τους.
Οι διασώστες και οι δύτες του Λιμενικού δεν λαμβάνουν πλέον τα επιδόματα νυχτερινών πτήσεων, εκτός έδρας και οδοιπορικών, με αποτέλεσμα να «αρρωσταίνουν» ο ένας μετά τον άλλον και να προσπαθούν να βρούνε τρόπο να μετατεθούν σε άλλη υπηρεσία.
Μάλιστα τη Πέμπτη, οι διασώστες από τη Ρόδο και τη Λήμνο «αποχώρησαν» από την ενεργό δράση λαμβάνοντας αναρρωτικές άδειες, ενώ τον ίδιο δρόμο αναμένεται να ακολουθήσουν και οι συνάδελφοί τους στο νησί της Χίου. Όλα αυτά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις εν’ λόγω περικοπές ενώ το Λιμενικό αναζητά εναγωνίως νέους διασώστες που θα μπορέσουν σταδιακά να επανδρώσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το αξιοσημείωτο είναι ότι στα Super Puma οι πιλότοι και οι μηχανικοί ανήκουν στη Πόλεμική Αεροπορία, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν κανονικά τα επιδόματά τους, ενώ οι διασώστες που υπάγονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί δηλαδή σχήμα οξύμωρο η ύπαρξη δύο μέτρων και δύο σταθμών για υπαλλήλους με το ίδιο αντικείμενο εργασίας, το ίδιο ωράριο και το ίδιο όραμα για τη διάσωση ανθρώπων που κινδυνεύουν. Ίσως και σε αυτό το θέμα ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Κος Μιχάλης Χρυσοχοϊδης θα έπρεπε να είναι πιο διαλλακτικός καθώς αφορά τα εθνικά μας συμφέροντα.
Τα Super Puma, αποτελούν τα τελευταία 10 χρόνια ότι πιο σύγχρονο και επιχειρησιακά αξιόπιστο διαθέτει η χώρα μας στο τομέα της έρευνας και της διάσωσης. Όταν μάλιστα ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί και σημείο τριβής μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας η επιχειρησιακή ετοιμότητα και η άρτια εκπαίδευση των πληρωμάτων επιβάλλονται. Η αλήθεια είναι ότι στο συγκεκριμένο τομέα η Ελλάδα έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες. Σήμερα τρία Super Puma εδρεύουν στη Λήμνο, στη Χίο και στη Ρόδο. Σε κάθε βάρδια επιβαίνουν 2 πιλότοι που ανήκουν στη Πολεμική Αεροπορία, ο διασώστης και ο δύτης που ανήκουν στο Λιμενικό Σώμα.
Και εδώ ξεκινούν τα προβλήματα…
Από το 2008 οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού δεν λαμβάνουν επιδόματα και οδοιπορικά, οι δε της Πολεμικής Αεροπορίας λαμβάνουν κανονικά τα χρήματα που προβλέπονται. «Το Λιμενικό δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τα συγκεκριμένα έξοδα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα πληρώματα λοιπόν σε ένδειξη διαμαρτυρίας και μη μπορώντας να αντέξουν άλλο τη κατάσταση δηλώνουν ασθένεια, παίρνουν χαρτί από γιατρό και βγαίνουν ελεύθεροι υπηρεσίας για 10-15 ημέρες», τονίζει στο «ΘΕΜΑ» αξιωματικός του Λιμενικού που γνωρίζει άριστα τη κατάσταση και προσθέτει:
«Οι συνέπειες από αυτή την ιστορία είναι πολύ σημαντικές. Πέφτει το ηθικό και το φρόνημα των εργαζομένων και όταν μάλιστα η δουλειά τους έχει να κάνει με διάσωση ανθρώπων, σε πολύ άσχημες συνθήκες, το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο σοβαρό».
Όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, στις βάσεις της Ρόδου και της Λήμνου το πρόβλημα είναι οξύτατο, καθώς δεν υπάρχουν διασώστες και δύτες, ενώ θέμα χρόνου είναι προκύψει ανάλογο ζήτημα και στη μονάδα της Χίου. Το Λιμενικό προχθές άρον άρον με ειδική πτήση μέσα στο άγριο ξημέρωμα προσπάθησε να στείλει αντικαταστάτες για τους ασθενείς διασώστες.
Φυσικά πρόκειται για μια λύση ανάγκης και σε καμία περίπτωση για σοβαρή αντιμετώπιση του προβλήματος καθώς είναι κοινό μυστικό στο Λιμενικό πως οι περισσότεροι διασώστες και δύτες προσπαθούν βάζοντας λυτούς και δεμένους να φύγουν από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, μη μπορώντας να αντέξουν την ασυνέπεια και την αδιαφορία της πολιτείας.
Και όλα αυτά συγκεκριμένα ελικόπτερα και τα πληρώματά τους εισήγαγαν νέα δεδομένα στις αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Ουσιαστικά έχουν κερδίσει κατά κράτος τους Τούρκους στο συγκεκριμένο τομέα και παρά τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες δεν το βάζουν κάτω, αλλά προσπαθούν με το καλύτερο δυνατό τρόπο να παράγουν έργο που θα επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με ο χέρι …απλωμένο.
Και ενώ τα πληρώματα των Super Puma διεκδικούν τα χρήματα που τους χρωστά το Λιμενικό, με το χέρι απλωμένο βρίσκονται και άλλες υπηρεσίες που όχι μόνο δεν λαμβάνουν οδοιπορικά και επιδόματα, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε και να επιχειρήσουν και να φέρουν εις πέρας σοβαρές υποθέσεις.
Μια από αυτές είναι η ασφάλεια του Λιμενικού, όπου σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν τη κατάσταση, ακόνη και η Δίωξη Ναρκωτικών αντιμετωπίζει προβλήματα με τις επιχειρήσεις επειδή δεν υπάρχουν χρήματα. Φυσικά όλα αυτά δεν είναι σημερινά. Είναι μια κατάσταση που ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια και γιγαντώθηκε, με αποτέλεσμα σήμερα το Λιμενικό να είναι «φεσωμένο» και να μην υπάρχουν χρήματα ούτε για τη κάλυψη βασικών αλλαγών
Δημοσίευση σχολίου