GuidePedia

Εικόνες του σημαντικού φωτορεπόρτερ της Διασποράς Δημήτρη Σούλα παρουσιάζονται από αύριο στο Μουσείο Μπενάκη

Oι μετανάστες που δεν έχουν ιδέα τι ζητούν στη νέα Γη της Επαγγελίας όπου προσγειώθηκαν, οι απόκληροι των δρόμων που δεν έχουν ιδέα πού θα κοιμηθούν το βράδυ και το χειρότερο, πού πρόκειται να ξυπνήσουν, οι φοιτητές που διαδηλώνουν για την ειρήνη. Διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετική ψυχολογία, αλλά με ένα κοινό γνώρισμα: στο σύνολό τους θυμίζουν ήρωες του ευρωπαϊκού σινεμά χάρη στον φακό του φωτογράφου Δημήτρη Σούλα. Ο σημαντικός έλληνας φωτορεπόρτερ της Διασποράς παρουσιάζει δουλειά του για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Επειτα από την περυσινή του έκθεση στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, σειρά έχει η Αθήνα και συγκεκριμένα το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς. Εκεί θα φιλοξενείται από αύριο ως τις 18 Οκτωβρίου η έκθεση «Στιγμιότυπα. Δημήτρης Σούλας. Φωτογραφίες 1967-1974».
Η έκθεση παρουσιάζει 90 φωτογραφικά έργα από την περίοδο 1967-1974, όταν ο Δημήτρης Σούλας εργάστηκε ως φωτορεπόρτερ στο Μόναχο.... Παράλληλα θα προβάλλεται ντοκυμαντέρ με τη ζωή και το έργο του δημιουργού, καθώς και φωτογραφίες που δεν φιλοξενούνται στην έκθεση. Ο Σούλας, ο οποίος κάλυψε με επιτυχία σχεδόν όλα τα είδη ρεπορτάζ, συνεργαζόταν με το πρακτορείο Αssociated Ρress και τις περισσότερες μεγάλες εφημερίδες και περιοδικά της Γερμανίας. Στις παρυφές των ρεπορταζιακών επάλξεων, κατάφερε να δημιουργήσει ένα προσωπικό έργο που σχολίαζε στιγμιοτυπικά, με καίριο τρόπο, την κοινωνία της εποχής του, δίνοντας έμφαση στις λιγότερο προνομιούχες τάξεις.

Σχεδόν σε κάθε κλικ του διαφαίνεται η έντονη αίσθηση του χιούμορ που διαθέτει, καθώς έχει το ταλέντο να μετατρέπει σε αστεία ενσταντανέ σκηνές της καθημερινότητας που μπορεί να ξεφεύγουν διά γυμνού οφθαλμού. Ετσι, θα δούμε τροχονόμους να έχουν κάτι από τους μορφασμούς του Λουί ντε Φινές, νύφες απομονωμένες σε μια εκκλησία, με τέτοιον τρόπο που σου δίνουν την αίσθηση ότι μάλλον σκέφτονται να το βάλουν στα πόδια αφήνοντας τον γαμπρό στα κρύα του λουτρού, αλλά και φοιτητές, με το αίμα να βράζει και το βλέμμα να θυμίζει σελίδες ασυμβίβαστων ηρώων του Ουγκό.

Οι ασπρόμαυρες εικόνες του υπάγονται στο ανθρωπιστικό πνεύμα που κυριάρχησε στη μεταπολεμική φωτογραφία και παραπέμπουν σε κινηματογραφικά καρέ ταινιών που έχουν να πουν πολλά για τις ανθρώπινες περιπέτειες χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν λιγότερα λόγια.

Μουσείο Μπενάκη, Κτίριο Οδού Πειραιώς, Πειραιώς 138 και Ανδρονίκου, τηλ. 210

3453.111. Παραγωγή-συνδιοργάνωση:

Δημοτικό Μουσείο Φωτογραφίας του Μονάχου, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μουσείο Μπενάκη. Με την υποστήριξη των Γερμανικών Ινστιτούτων Γκαίτε Ελλάδας. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν αύριο στις 20.00

παρουσία του δημιουργού και των επιμελητών της έκθεσης Ούλριχ Πόλμαν και Ηρακλή Παπαϊωάννου.
 
Top