Γράφει ο Λάζαρος Καμπουρίδης
Αντιστράτηγος ε.α.
Μετά από την σχετική διαβούλευση με μέριμνα του τουρκικού Υπουργείου Εθνικής Παιδείας, εγκρίθηκε και τίθεται σε ισχύ το νέο Πρόγραμμα Σχολικής Εκπαίδευσης με την επωνυμία «Μοντέλο επιμόρφωσης του Αιώνα της Τουρκίας» το οποίο αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό αποσκοπεί στην δημιουργία μιας κοινωνίας με κύρια χαρακτηριστικά, τον μεγαλοϊδεατισμό, την αποκεμαλοποίηση και το ακραίο αλυτρωτικό – επιθετικό προς τις γειτονικές χώρες πνεύμα, μέσα από την θεσμοθέτηση επιθετικών ισλαμικών – εθνικιστικών προτύπων, τα οποία θα είναι εχθρικά-ανταγωνιστικά στο ελεύθερο – δημοκρατικό πνεύμα και κουλτούρα της Δύσης.
Το πρόγραμμα αυτό το οποίο αποκαλείται και «Μανιφέστο του ΑΚΡ», έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και ιδιαίτερα στην κεμαλική αντιπολίτευση, καθώς βαθμιαία θα οδηγήσει στην αποκαθήλωση του Κεμάλ από το κάδρο της Ιστορίας και τον προσανατολισμό της κοινωνίας προς τον σκοταδισμό και τον ακραίο ισλαμοεθνικισμό με προσανατολισμό την Ευρασία.
Αντιδράσεις εκδηλώνονται από τους φιλελεύθερους στην Τουρκία ιδιαίτερα για τα προγράμματα Κουλτούρας Πίστης και Ηθικής Επιμόρφωσης στο δημοτικό και το γυμνάσιο, αφού οι μαθητές θα δέχονται μαθήματα Κορανίου και θρησκευτικών, θα υποβάλλονται σε πλύση εγκεφάλου στα θέματα του Ισλάμ και θα καθίστανται φανατικά υποχείρια στην υπηρεσία της κυβέρνησης.
Επίσης, άξιο προσοχής είναι το γεγονός της προσπάθειας που γίνεται μέσα από την αλλαγή των προγραμμάτων εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των σχολικών εκδηλώσεων στους εθνικούς εορτασμούς, αφού επιχειρείται η μείωση της σημασίας των συμβολισμών που καθιέρωσε ο ιδρυτής της τουρκικής Δημοκρατίας Μουσταφά Κεμάλ, ο οποίος ήθελε την Τουρκία στον δυτικό κόσμο. Από την άλλη πλευρά, στα σχετικά προγράμματα των σχολικών εορτασμών, μεγάλη σημασία δίνεται στον εορτασμό της αποτυχίας της απόπειρας του πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016 γνωστής και ως Ημέρα Δημοκρατίας και Εθνικής Ενότητας, η οποία φέρει ιδιαίτερα αντιδυτικά χαρακτηριστικά, αφού ο Τούρκος Πρόεδρος έχει κατηγορήσει τις ΗΠΑ για υπόγειο ρόλο στην απόπειρα του πραξικοπήματος.
Στις σχετικές εκδηλώσεις εορτασμού της 15ης Ιουλίου, θα δίνονται χαρακτηριστικά εθνικής ανεξαρτησίας, αντισιωνισμού και επιτυχίας της Τουρκίας ενάντια στον κατακτητή (εννοεί την Δύση).
Στην ίδια λογική ενίσχυσης του εθνικού φρονήματος και απεξάρτησης από την δυτική επιρροή, εντάσσεται και σχετικό κεφάλαιο βιβλίου με θέμα «Εφαρμογές Εκμάθησης – Επιμόρφωσης», όπου οι μαθητές θα δέχονται μαθήματα σε θέματα οπλικών συστημάτων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας η οποία επιχειρεί να καταστεί αυτόνομη και να απαλλαγεί από κάθε δυτική εξάρτηση.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στα μαθήματα για την ενίσχυση του εθνικού φρονήματος και αγάπης στην πατρίδα, την σημαία, τους ήρωες και σε κάθε άλλο σχετικό σύμβολο. Τα μαθήματα Ιστορίας και Γεωγραφίας εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο επιμόρφωσης επί θεμάτων εθνικής ασφάλειας. Ως παραδείγματα αναφέρονται, αυτά που τονίζουν το πατριωτικό αίσθημα με μαθήματα όπως, η στρατιωτική επιχείρηση – εισβολή του 1974 στην Κύπρο και η εξόντωση μειονοτήτων, όπως των Ελλήνων και των Αρμενίων.
Επίσης στο ίδιο πλαίσιο εθνικιστικής με επιθετικά χαρακτηριστικά χρησιμοποίησης των προγραμμάτων εκπαίδευσης, εντάσσονται και τα μαθήματα Γεωγραφίας στα οποία οι μαθητές θα διδάσκονται το μάθημα της «Γαλάζιας Πατρίδας», δηλαδή των αξιώσεων της Τουρκίας εις βάρος θαλάσσιων περιοχών γειτονικών χωρών, δηλαδή της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Σχετικά με τον ισλαμικό προσανατολισμό της τουρκικής κοινωνίας ο οποίος επιδιώκεται με συγκεκριμένο σχέδιο από τον Ερντογάν τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν έρευνες οι οποίες καθιστούν μετρήσιμα τα μεγέθη της ισλαμοποίησης της τουρκικής κοινωνίας.
Σε έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε τελευταία στην Τουρκία από το Κέντρο Πολιτικών της Κων/πολης και το Ινστιτούτο της Άγκυρας, το 92,3 % δήλωσε «μουσουλμάνος» επιβεβαιώνοντας ότι η θρησκεία συνεχίζει να αποτελεί παράγοντα προσδιορισμού ταυτότητας. Επίσης σε άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία GENAR στην Τουρκία, πάνω από το 60 % των ερωτηθέντων δήλωσε «πιστός» ή «πολύ πιστός μουσουλμάνος», ενώ το 62 % θεωρεί σωστό τα παιδιά 4-6 ετών να δέχονται μαθήματα πίστης στα τζαμιά κάτι το οποίο έχει καθιερωθεί μετά την απόπειρα του πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016, με μέριμνα της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας (Diyanet). Σημειώνεται ότι, η ίδια Διεύθυνση τελευταία ανέλαβε και την πραγματοποίηση θρησκευτικών γάμων οι οποίοι τελούνται από θρησκευτικούς λειτουργούς (μουφτήδες).
Φαίνεται ότι τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα του τουρκικού Υπουργείου Εθνικής Παιδείας, τα οποία εντάσσονται στο ευρύτερο Σχέδιο «Αιώνας της Τουρκίας», αποσκοπούν στην δημιουργία μιας νέας γενιάς πολιτών η οποία θα διακατέχονται από θρησκευτικό – εθνικιστικό φανατισμό αλλά και αντιδυτικισμό με το βλέμμα προς την Ευρασία.
Το θέμα αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα ανησυχητικό για τις γειτονικές χώρες εις βάρος των οποίων η Τουρκία επιδιώκει την διεύρυνση του ζωτικού της χώρου, καθώς και έναντι χωρών τις οποίες έχει στοχοποιήσει ο Ερντογάν εντάσσοντας αυτές στα «σύνορα της καρδιάς», δηλαδή χωρών που υπάγονταν στην οθωμανική αυτοκρατορία.
Επειδή στο Σχέδιο «Αιώνας της Τουρκίας» έχουν συμπεριληφθεί όχι μόνο οι τουρκογενείς Δημοκρατίες της κεντρικής Ασίας αλλά και μουσουλμανικές μειονότητες γειτονικών χωρών, οι τουρκικές αρμόδιες υπηρεσίες και ιδιαίτερα η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας (Diyanet), θα επιχειρήσουν να διεισδύσουν στις τελευταίες χρησιμοποιώντας κυρίως τους θρησκευτικούς λειτουργούς (μουφτήδες, ιμάμηδες κλπ) για να εισαγάγουν το ισλαμοεθνικιστικό πνεύμα του νέου τουρκικού εκπαιδευτικού προγράμματος, θέμα το οποίο αφορά άμεσα την μουσουλμανική μειονότητα στην Ελληνική Θράκη.
Οι τελευταίες δηλώσεις στήριξης της ισλαμικής τρομοκρατικής Χαμάς από τον Τούρκο Πρόεδρο, στις οποίες ανέφερε ότι, η οργάνωση αυτή αποτελεί το προπύργιο της Ανατολίας, αποκαλύπτουν την σύνδεση της ερντογανικής Τουρκίας με τον φανατικό ακραίο ισλαμισμό ο οποίος χρησιμοποιείται από την Άγκυρα έναντι της Δύσης, σε εφαρμογή του Σχεδίου «Αιώνας της Τουρκίας».
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου