Η τραγωδία με το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215 και τον θάνατο δύο Αεροπόρων μας έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη και φυσικά την Πολεμική Αεροπορία…
Πολλοί και διάφοροι από χθες βγαίνουν και λένε τις απόψεις τους για το τι έφταιξε. Δεν έχουμε ακούσει τίποτα από κανέναν για την πίεση που ασκείται στο ιπταμένο προσωπικό αλλά και για όσα απίστευτα συμβαίνουν στο χώρο των ανθρώπων που καλούνται να διατηρούν σε κατάσταση πτήσης τα γηρασμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη.
Ο λόγος λοιπόν σε αυτούς τους ανθρώπους που «λιώνουν» στα πυρωμένα υπόστεγα δουλεύοντας με φιλότιμο. Δεν έχουν τη δυνατότητα να ακουστούν στα τηλεοπτικά παράθυρα:
«Γυρνώντας κάποια χρόνια πίσω και μεταφερόμενοι στην 113ΠΜ (Μίκρα Θεσσαλονίκης) συναντάμε την μετεγκατάσταση της 383ΜΕΕΑ με αεροσκάφη CL-415. Παράλληλα δημιουργήθηκε και η ΜΣΑ ώστε να υποστηρίζει το πτητικό έργο των αεροσκαφών.
Το εκπαιδευτικό έργο που παράχθηκε τα επόμενα χρόνια για την στελέχωση με ικανό αριθμό ιπτάμενου και τεχνικού προσωπικού πρωτόγνωρο. Δεκάδες εκπαιδευτικά διδακτικά συστήματα εκπονήθηκαν από το μηδέν, δεκάδες χιλιάδες ώρες εκπαίδευσης σε ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό πραγματοποιήθηκαν. Σύντομα, για να υποστηριχθεί όλο αυτό το έργο λειτούργησε το Σμήνος Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ) CL-415 ενώ και το ΣΟΣΜΕ αναβαθμίστηκε σε ΜΕΕΑ.
Αποτέλεσμα της κολοσσιαίας αυτής προσπάθειας, τα αεροπλάνα με τα πληρώματά τους να επιχειρούν εντός και εκτός Ελλάδος με τα σχόλια των φίλων και συμμαχικών χωρών (πχ Ισραήλ) να είναι όχι απλά κολακευτικά αλλά και διθυραμβικά.
Παράλληλα οι επισκευαστικές δυνατότητες που αποκτήθηκαν από το προσωπικό της ΠΑ, στρατιωτικό και πολιτικό, πρωτόγνωρες. Κατάφεραν, σε συνεργασία με την ΕΑΒ, να πραγματοποιούν όλες τις ετήσιες επιθεωρήσεις συντήρησης των Α/Φ και να παραδίδουν ετοιμοπόλεμα τα Α/Φ πριν την έναρξη της πυροσβεστικής περιόδου που είθισται να είναι η 1 Μαΐου έκαστου έτους.
Είναι παραπάνω από σαφές πως η απόκτηση αυτών των επισκευαστικών δυνατοτήτων από το τεχνικό προσωπικό της 113ΠΜ είχε ως αποτέλεσμα και τεράστιο οικονομικό όφελος για τις ΕΔ καθώς εκατομμύρια ευρώ εξοικονομούνταν πλέον.
Δυστυχώς, αυτή η μεγάλη επισκευαστική δυνατότητα που αποκτήθηκε μάλλον δεν άρεσε σε κάποιος. Πως αλλιώς να εξηγηθεί:
1. Άτομα που πρωτοστάτησαν στην παραγωγική αυτού του τεράστιου εκπαιδευτικού έργου έχουν μετατεθεί και μετατίθενται αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό.
2. Άτομα έμπειροι επιθεωρητές εργασιών έχουν μετατεθεί και μετατίθενται αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό.
3. Άτομα που εκπαιδεύτηκαν επί μήνες για να αποκτήσουν τη δυνατότητα τεχνικών εργασιών επί του Α/Φ CL-415 στα τρία έτη μετατίθενται.
4. Η δύναμη του τεχνικού προσωπικού συνεχώς μειώνεται δραματικά.
Αποτέλεσμα όλης αυτής της καταστάσεως, σήμερα που μαίνονται οι πυρκαγιές να μην είναι ετοιμοπόλεμα όλα τα πυροσβεστικά μας αεροπλάνα CL-415 γιατί ακόμα πραγματοποιούνται σε ιδιωτικούς φορείς, εντός και εκτός Ελλάδος οι ετήσιές επιθεωρήσεις συντήρησης αυτών.
Εύλογα αναρωτιέται λοιπόν κάποιος:
Έπρεπε 1η Μαΐου να είναι όλος ο πυροσβεστικός στόλος αεροσκαφών ετοιμοπόλεμος, ναι ή όχι;
Παλιότερα, όταν στελεχώνονταν η 113ΠΜ με επαρκή τεχνικό προσωπικό, ήταν τα αεροπλάνα CL-415 πανέτοιμα πριν την πυροσβεστική περίοδο, ναι ή όχι;
Το κόστος για τις ετήσιες επιθεωρήσεις συντήρησης των Α/Φ από ιδιωτικές εταιρείες εντός και εκτός Ελλάδος είναι εκατομμυρίων ευρώ, ναι ή όχι;
Παλιότερα, όταν στελεχώνονταν η 113ΠΜ με επαρκή τεχνικό προσωπικό, πραγματοποιούνταν όλες οι ετήσιες επιθεωρήσεις συντήρησης των CL-415 με άριστα αποτελέσματα και μηδενικό κόστος, ναι ή όχι;
Θέλουμε αυτάρκεις ΕΔ ή όχι;
Υπάρχουν ευθύνες που με την έναρξη της πυροσβεστικής περιόδου δεν είναι όλος ο στόλος των Α/Φ ετοιμοπόλεμος ναι ή όχι;
Έχουμε την πολυτέλεια να στερούμαστε εν μέσω της πύρινης λαίλαπας του 30% του στόλου των πλέον σύγχρονών μας πυροσβεστικών Α/Φ CL-415, ναι ή όχι;
Αναγκαζόμαστε για να καλύψουμε την αδυναμία έγκαιρης παράδοσης σε πτητική ενέργεια των CL-215 και CL-415 να νοικιάζουμε πυροσβεστικά Ε/Π και Α/Φ με πολύ υψηλό τίμημα, ναι ή όχι;»
Δημοσίευση σχολίου