GuidePedia

0


Από το 1977 ως σήμερα η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών έχει θρηνήσει 9 αεροπόρους που έπεσαν μαχόμενοι με τα CL-215 εν ώρα καθήκοντος, πάνω από τα πύρινα μέτωπα. Όμως δεν είναι μόνον αυτοί, καθώς ακόμη 2 ιπτάμενοι της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης πέταξαν για πάντα στους ουρανούς με τον νεότερο τύπου πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-415.

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ
Τραγική ειρωνεία το γεγονός ότι οι δυο αεροπόροι είχαν καταπέσει περίπου ίδιες ημέρες πριν από 16 χρόνια και πάλι στην Εύβοια, στα Νέα Στύρα, στις 23 Ιουλίου του 2007. Οι αεροπόροι που έχουν χαθεί εν ώρα καθήκοντος με πυροσβεστικά αεροσκάφη, μετά και τον τραγικό επίλογο με την πτώση του CL-215 στον Πλατανιστό της Εύβοιας έφτασαν τους 13.

«Το «δέντρο» της πολεμικής αεροπορίας «ποτίζεται» πάντα με κουβάδες ιδρώτα και κρουνούς αίματος» έχει γράψει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο βετεράνος στρατιωτικός συντάκτης Λεωνίδας Μπλαβέρης, θέλοντας να τονίσει τον καθημερινό αγώνα που γίνεται είτε στον αέρα, είτε στο έδαφος για οποιουδήποτε είδους αποστολή τίθεται στην πολεμική αεροπορία. Για την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών ή την 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπυρόσβεσης την ώρα που τα μέτωπα των πυρκαγιών δεν έχουν κοπάσει, επιλογή δεν υπάρχει παρά μόνο η συνέχιση της μάχης με το πύρινο θεριό!

Στο καθήκον…



Μπορεί με δάκρυα στα μάτια να είναι όλοι οι συνάδελφοι του Σμηναγού Χρήστου Μουλά και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, αλλά οι μηχανικοί όλη τη νύχτα θα επισκευάζουν και θα συντηρούν τα CL-215 και τα CL-415 Canadair. Και πριν καν χαράξει η νέα μέρα τα πληρώματα, οι αεροπόροι δηλαδή, θα κάτσουν ξανά στο πιλοτήριο των αεροσκαφών και με το πρώτο φως θ’ απογειωθούν ώστε να βρεθούν πάνω από τα πύρινα μέτωπα και να βομβαρδίσουν με τόνους νερού την φωτιά.

Εδώ και μια βδομάδα η Ελλάδα πλήττεται από πυρκαγιές και παρά το γεγονός ότι φέτος υπάρχει υπερδιπλάσιος αριθμός μισθωμένων μέσων, τα Canadair της πολεμικής αεροπορίας έχουν συμπληρώσει σχεδόν 600 ώρες στον αέρα. Όσοι αναφέρονται στην παλαιότητα των CL-215 οι ίδιοι οι μηχανικοί απαντούν ότι τίποτα δεν απογειώνεται αν πρώτα δεν έχει ελεγχθεί εξονυχιστικά.

Και θέλοντας να δώσουν έναν γλαφυρό τόνο στην απάντησή τους αναφέρουν ότι « τ’ αεροσκάφη είναι σαν τα παιδιά μας. Ποιος γονιός θέλει να πάθει κάτι το παιδί του;»

Το video και οι παράγοντες της πτώσης…

Ανάμεσα σε αυτά τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα ήταν και το CL-215 με σειριακό αριθμό «1055» που ο τηλεοπτικός φακός της ΕΡΤ απαθανάτισε κατά την βύθισή του πάνω από την φωτιά, την άφεση του νερού, την δεξιά στροφή, το πιθανά μοιραίο άγγιγμα της πτέρυγας σε δέντρο ή συστάδα, την απώλεια του πλωτήρα, ως την πρόσκρουσή του στην χαράδρα. Πολλές φορές σε air show κάμερα έχει καταγράψει αεροπορικά ατυχήματα που ορισμένα είχαν και μοιραία κατάληξη.

Στο πεδίο επιχειρήσεων όμως είναι λίγες οι φορές που έχει καταγραφεί καθαρό οπτικό υλικό. Και από την στιγμή που η λήψη έχει γίνει από επαγγελματία, με επαγγελματικά εργαλεία, το video αυτό θα εξεταστεί καρέ- καρέ από την ομάδα εμπειρογνωμόνων που έχει συστήσει η πολεμική αεροπορία. Ειδικοί που έχουν ασχοληθεί πολλές φορές με αεροπορικά περιστατικά σημειώνουν ότι το οπτικό υλικό μπορεί να βοηθήσει στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Αλλά αυτό από μόνο του δεν μπορεί να είναι πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στην πτώση. Συνυπολογίζονται πολλοί άλλοι παράγοντες που έχουν να κάνουν με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούσε το πλήρωμα του CL-215. Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής, η φορά των ανέμων και πως λειτούργησαν τη συγκεκριμένη στιγμή στην πλαγιά που μαίνονταν η φωτιά, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φλόγα, ακόμα κι αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων, κ.α..

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top