H Βουλγαρία, φαίνεται να ενεργοποιείται προς την κατεύθυνση αποτελμάτωσης του σχεδίου του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.
Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Οικονομικών της Βουλγαρίας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση της σύμβασης του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, έθεσε ως υποψήφια για διευθύνουσα σύμβουλο του βουλγαρικού τμήματος της εταιρείας, την Ντένιτσα Μπεγιάζοβα.
Η είδηση δημοσιοποιήθηκε από τον μέχρι σήμερα διευθύνοντα σύμβουλο, Βλάντισλαβ Εμελιάνοφ, έπειτα από διήμερες συνομιλίες που είχε η εταιρεία με τη Βουλγαρική κυβέρνηση, για το μέλλον του αγωγού. Στη συνάντηση αυτή επιβεβαιώθηκε η πρόθεση για συνεργασία μεταξύ της κυβέρνησης και της εταιρείας, ενώ ο Εμελιάνοφ χαρακτήρισε τον αγωγό ως «χήνα με χρυσά αυγά» όχι μόνο για τη Ρωσία, αλλά και για τις άλλες δύο χώρες.
Το ποσό που πρέπει να πληρώσει η Βουλγαρία για αρχικές μελέτες του έτους 2009, ανέρχεται στα 4.89 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, υπήρξε απόφαση από τους Ρώσους και Έλληνες μετόχους να πληρώσουν το ποσό ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στις εργασίες υλοποίησης. Επιπλέον, απαιτείται 1 εκατομμύριο ευρώ για μελέτες οικολογικών επιπτώσεων.
«Φέτος αποφασίσαμε για την επόμενη χρηματοδότηση και τα σχετικά έγγραφα παρουσιάστηκαν στη Βουλγαρική κυβέρνηση» δήλωσε ο Εμελιάνοφ, τονίζοντας ότι είχε τη διαβεβαίωση του Υπουργού Οικονομικών ότι η χώρα θα αποπληρώσει το χρέος της στην κοινοπραξία, το οποίο ανέρχεται στα 6.4 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Σε περίπτωση δε, αποχώρησης κάποιου μέλους από τη συμφωνία, το πρόστιμο θα φτάνει το 1 δις ευρώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της κοινοπραξίας, ο οποίος συμπλήρωσε ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα ώστε να μην υπάρξει οικολογικός κίνδυνος.
Από την πλευρά του, ο Βούλγαρος Υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το θέμα θα λυθεί άμεσα και ότι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα υπάρξει νέα συνάντηση των μετόχων, πιθανόν στη Μόσχα.
Η Ν. Μπεγιάζοβα είναι μέλος του «Συμβουλίου Ελεγκτών» της κοινοπραξίας Trans-Balkan Pipeline (ΤΒP), στην οποία συμμετέχει η Ελλάδα και η Ρωσία. Αυτό που αναμένουν όλοι, είναι η λήψη έγκρισης από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, με τους Ρώσους να δείχνουν θετικοί απέναντί της.
To defence-point.gr εκτιμά πως η είδηση είναι ενθαρρυντική αφού η Σόφια φαίνεται να έχει την θέληση να συνεχίσει να αποτελεί μέρος του σχεδίου. Βέβαια το αν η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί επιλογή ουσίας ή απλά είναι μία χειρονομία τακτικής για να «ηρεμίσει» την Αθήνα και την Μόσχα αποτελεί ένα ερώτημα το οποίο μόνο το μέλλον θα δώσει απάντηση.
Σε κάθε περίπτωση η πρόσφατη τηλεφωνική συνομιλία Πούτιν-Παπανδρέου και Μπορίσοφ-Πούτιν πρέπει να σχετίζεται με τις εξελίξεις και σίγουρα δίνουν μία νότα αισιοδοξίας για το μέλλον του έργου. Πάντα όμως πρέπει να έχουμε υπόψη πως η πολιτική και η διπλωματία είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι εντυπώσεων και κινήσεων… συσκοτίσεως των πραγματικών προθέσεων.
defence-point.gr
Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Οικονομικών της Βουλγαρίας, το οποίο είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση της σύμβασης του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, έθεσε ως υποψήφια για διευθύνουσα σύμβουλο του βουλγαρικού τμήματος της εταιρείας, την Ντένιτσα Μπεγιάζοβα.
Η είδηση δημοσιοποιήθηκε από τον μέχρι σήμερα διευθύνοντα σύμβουλο, Βλάντισλαβ Εμελιάνοφ, έπειτα από διήμερες συνομιλίες που είχε η εταιρεία με τη Βουλγαρική κυβέρνηση, για το μέλλον του αγωγού. Στη συνάντηση αυτή επιβεβαιώθηκε η πρόθεση για συνεργασία μεταξύ της κυβέρνησης και της εταιρείας, ενώ ο Εμελιάνοφ χαρακτήρισε τον αγωγό ως «χήνα με χρυσά αυγά» όχι μόνο για τη Ρωσία, αλλά και για τις άλλες δύο χώρες.
Το ποσό που πρέπει να πληρώσει η Βουλγαρία για αρχικές μελέτες του έτους 2009, ανέρχεται στα 4.89 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, υπήρξε απόφαση από τους Ρώσους και Έλληνες μετόχους να πληρώσουν το ποσό ώστε να μην υπάρξει καθυστέρηση στις εργασίες υλοποίησης. Επιπλέον, απαιτείται 1 εκατομμύριο ευρώ για μελέτες οικολογικών επιπτώσεων.
«Φέτος αποφασίσαμε για την επόμενη χρηματοδότηση και τα σχετικά έγγραφα παρουσιάστηκαν στη Βουλγαρική κυβέρνηση» δήλωσε ο Εμελιάνοφ, τονίζοντας ότι είχε τη διαβεβαίωση του Υπουργού Οικονομικών ότι η χώρα θα αποπληρώσει το χρέος της στην κοινοπραξία, το οποίο ανέρχεται στα 6.4 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το Νοέμβριο του 2010. Σε περίπτωση δε, αποχώρησης κάποιου μέλους από τη συμφωνία, το πρόστιμο θα φτάνει το 1 δις ευρώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της κοινοπραξίας, ο οποίος συμπλήρωσε ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα ώστε να μην υπάρξει οικολογικός κίνδυνος.
Από την πλευρά του, ο Βούλγαρος Υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι το θέμα θα λυθεί άμεσα και ότι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα υπάρξει νέα συνάντηση των μετόχων, πιθανόν στη Μόσχα.
Η Ν. Μπεγιάζοβα είναι μέλος του «Συμβουλίου Ελεγκτών» της κοινοπραξίας Trans-Balkan Pipeline (ΤΒP), στην οποία συμμετέχει η Ελλάδα και η Ρωσία. Αυτό που αναμένουν όλοι, είναι η λήψη έγκρισης από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων, με τους Ρώσους να δείχνουν θετικοί απέναντί της.
To defence-point.gr εκτιμά πως η είδηση είναι ενθαρρυντική αφού η Σόφια φαίνεται να έχει την θέληση να συνεχίσει να αποτελεί μέρος του σχεδίου. Βέβαια το αν η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί επιλογή ουσίας ή απλά είναι μία χειρονομία τακτικής για να «ηρεμίσει» την Αθήνα και την Μόσχα αποτελεί ένα ερώτημα το οποίο μόνο το μέλλον θα δώσει απάντηση.
Σε κάθε περίπτωση η πρόσφατη τηλεφωνική συνομιλία Πούτιν-Παπανδρέου και Μπορίσοφ-Πούτιν πρέπει να σχετίζεται με τις εξελίξεις και σίγουρα δίνουν μία νότα αισιοδοξίας για το μέλλον του έργου. Πάντα όμως πρέπει να έχουμε υπόψη πως η πολιτική και η διπλωματία είναι ένα πολύπλοκο παιχνίδι εντυπώσεων και κινήσεων… συσκοτίσεως των πραγματικών προθέσεων.
defence-point.gr
Δημοσίευση σχολίου