GuidePedia

0
Βενιζέλος: Δεν μπορούμε να τρέφουμε ψευδαισθήσεις
Τις βασικές γραμμές της πολιτικής που ακολουθεί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στα θέματα των αμυντικών εξοπλισμών και επενδύσεων, ανέπτυξε ο υπουργός Ευάγγελος Βενιζέλος, μιλώντας στο συνέδριο του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού για το νομικό πλαίσιο προμηθειών του Δημοσίου, υλικών άμυνας – ασφάλειας και διττής χρήσεως, εξαγωγών, έρευνας και τεχνολογίας και ελληνική βιομηχανία.
Ο κύριος Βενιζέλος ανέφερε ως ενέργειες του υπουργείου για την αποκατάσταση του θεσμικού πλαισίου και των διαδικασιών στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών:
- Την πρόταση που υιοθετήθηκε από τον Πρόεδρο της Βουλής για τη σύσταση υποεπιτροπής στο πλαίσιο της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής με αντικείμενο τους εξοπλισμούς.
- Τον Κώδικα Δεοντολογίας που διέπει τη συμπεριφορά όλων των στελεχών, στρατιωτικών και πολιτικών, των Ενόπλων Δυνάμεων στις επαφές τους με τους προμηθευτές του ελληνικού Δημοσίου στον τομέα των εξοπλισμών.
«Και θέλω να πιστεύω, πρόσθεσε, ότι και τα μέλη της υποεπιτροπής Εθνικής Άμυνας της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας που θα ασχολούνται με τον τομέα των εξοπλισμών θα αυτοδεσμευτούν και αυτά στην τήρηση του ίδιου κώδικα δεοντολογίας, γιατί οποιοσδήποτε εμπλέκεται, σε οποιοδήποτε επίπεδο, στη διαδικασία αυτή, πρέπει να διέπεται από τους ίδιους κανόνες.
Αυτοί οι κανόνες, υπενθύμισε, δεν αφορούν μόνο τους εν ενεργεία στρατιωτικούς και πολιτικούς υπαλλήλους, αλλά και τους εν αποστρατεία αξιωματικούς τω Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι για ένα μακρό χρονικό διάστημα, που θα καταστεί ακόμη μακρύτερο, δεσμεύονται από καθήκον εχεμύθειας και από καθήκον μη συμμετοχής σε διαδικασίες οι οποίες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ασυμβίβαστες με το ρόλο τους, όταν ήταν εν ενεργεία αξιωματικοί των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων».
Την ενσωμάτωση στη εθνική νομοθεσία της ευρωπαϊκής οδηγίας για τον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών και επενδύσεων: «Η τυπολογία των διαδικασιών που εγκαθιδρύει η οδηγία αυτή είναι πάρα πολύ καθαρή, πάρα πολύ εύληπτη και μας επιτρέπει να προσαρμόσουμε την εθνική μας νομοθεσία έτσι ώστε να μπορούμε να κινούμεθα με μεγαλύτερη ταχύτητα, με μεγαλύτερη διαφάνεια, με μεγαλύτερη ευελιξία και να μην αιχμαλωτίζουμε τον εαυτό μας σε γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες δεν προωθούν ούτε τους αμυντικούς ούτε τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας», τόνισε.
Τέλος, ο κύριος Βενιζέλος επανέλαβε ότι «η χώρα αντιμετωπίζει πολύ συγκεκριμένα υπαρκτά προβλήματα ασφάλειας και άμυνας στο Αιγαίο, στην Ανατολική Μεσόγειο. Προβλήματα, που οφείλονται σε γνωστούς ιστορικούς γεωγραφικούς και πρωτίστως πολιτικούς λόγους. Εργαζόμαστε έντονα προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι και κυρίως δεν μπορούμε να τρέφουμε ψευδαισθήσεις.
Η τελευταία αυτή αναφορά του κυρίου Βενιζέλου, αποτελεί μία ουσιαστική τοποθέτηση για τους κινδύνους που περιβάλλουν την χώρα. Ο προσδιορισμός για την Ανατολική Μεσόγειο, διαφοροποιείται από τα γνωστά προβλήματα με τις τουρκικές παραβιάσεις και παράλογες αιτιάσεις που προβάλλονται συνεχώς. Η Ανατολική Μεσόγειο, προσδιορίζεται από τον κύριο Βενιζέλο ως περιοχή υπαρκτών προβλημάτων ασφάλειας και άμυνας και ουσιαστικά συνδέεται με την τάση της Άγκυρας να οικειοποιηθεί το μέρος της ελληνικής ΑΟΖ που καλύπτεται από το Καστελόριζο. Ίσως, ο υπουργός Άμυνας να διαβλέπει την ανατολική Μεσόγειο σαν μελλοντική περιοχή συγκρούσεων, γεγονός όμως είναι πως η Τουρκία αποσκοπεί στο να εγκαθιδρυθεί στρατιωτικά και να εκμεταλλευτεί οικονομικά μία εγνωσμένης υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου περιοχή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top