GuidePedia

0


Οι κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις προκαλούν κάποιες απορίες τις οποίες εκθέτουμε, χωρίς φυσικά να περιμένουμε να μας τις λύσουν. Ο ΥΕΘΑ βρίσκεται στην Αρμενία, με το ταξίδι αυτό να δείχνει ότι έχει ευρύτερο ενδιαφέρον από αυτό που εκ πρώτης όψεως είναι ορατό. Εν κατακλείδι, από τη… γεωπολιτική της οδού Ερμού, καταλήγουμε σε μερικές απορίες…

«ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ» ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024, το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), που προέκυψε μετά την ολοκληρωτική αλλαγή της ανώτατης ηγεσίας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, κατά την 1η Συνεδρίασή του, της Παρασκευής 12 Ιανουαρίου 2024, έκρινε ως διατηρητέο αντιναύαρχο (Μ) του Πολεμικού Ναυτικού. Την 1η Μαρτίου 2024, το ΣΑΓΕ στην 6η Συνεδρίαση του πραγματοποίησε έκτακτες κρίσεις και αποστράτευσε τον συγκεκριμένο ανώτατο αξιωματικό ως «ευδοκίμως τερματίσαντα την υπηρεσία του».

Πως είναι δυνατόν ο ίδιος αξιωματικός σε διάστημα περίπου ενάμιση μήνα να κρίνεται δύο φορές; Προβλέπεται από το ισχύον νομικό πλαίσιο διπλή κρίση εντός του ιδίου ημερολογιακού έτους; Επίσης, μόνο σε εμάς προκαλεί απορία η έναρξη των ετήσιων τακτικών κρίσεων της 1ης Μαρτίου με… έκτακτες; Για του λόγου το αληθές, το ΣΑΓΕ, όπως έχει ήδη αναφερθεί πραγματοποίησε έκτακτες κρίσεις στην 6η Συνεδρίαση του και τακτικές κρίσεις στην 7η Συνεδρίαση του! Ακόμη, η κατωτέρω διαδοχή (βάσει των ανακοινώσεων που εκδόθηκαν) των αποφάσεων του Ανώτατου Ναυτικού Συμβούλιου Κρίσεων του Πολεμικού Ναυτικού (ΑΝΣΚ) για τους πλοιάρχους, μόνο σε εμάς προκαλεί απορίες;

«Την 1η Μαρτίου το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο Κρίσεων του Πολεμικού Ναυτικού (ΑΝΣΚ)
>με την απόφαση υπ’ αριθμ. 7/Σ.7 πραγματοποίησε τακτικές κρίσεις πλοίαρχων.
>με την απόφαση υπ’ αριθμ. 9/Σ.9 πραγματοποίησε έκτακτες κρίσεις πλοιάρχων
>με την απόφαση υπ’ αριθμ. 10/Σ. 10 πραγματοποίησε έκτακτες κρίσεις πλοιάρχων
>με την απόφαση υπ’ αριθμ. 11/Σ.11 πραγματοποίησε τακτικές κρίσεις πλοιάρχων» (ZNΡ)


«ΚΑΤΙ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΙ Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΜΕΝΙΑ»;
Στην Αρμενία βρίσκεται ήδη ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας. Πέρα από τα γνωστά περί στρατηγικής συμμαχίας ανάμεσα στις δυο χώρες, αξίζει να κρατήσουμε στο μυαλό δυο πραγματάκια, από γεωπολιτικής και από σκληρής «ιδιοτελούς» – εθνικής σκοπιάς. Διότι καμία εξέλιξη δεν σημειώνεται σε κενό και πίσω από τις επίσημες δηλώσεις, τις χειραψίες και τα διπλωματικά χαμόγελα, κρύβεται η ουσία…

Πάμε πρώτα στο «ιδιοτελές» – εθνικό σκέλος της επίσκεψης. Ίσως είμαστε υπέρ του δέοντος καχύποπτοι, όμως η επί δεκαετίες παρουσία των ρωσικών δυνάμεων στην Αρμενία, συνεπαγόταν και την παρουσία ρωσικής προέλευσης – κατασκευής οπλικών συστημάτων. Συν και κάποιες δυνατότητες στη συντήρηση και την υποστήριξη, από την πλευρά της τοπικής βιομηχανικής υποδομής. Με βάση αυτά, είναι άραγε υπερβολικό να σκεφτούμε, ότι τα προβλήματα στην υποστήριξη των S-300PMU1, των TOR-M1 και των OSA-AK/AKM, τουλάχιστον, διότι υπάρχουν κι άλλα ρωσικής προέλευσης συστήματα στο ελληνικό οπλοστάσιο, θα έχουν περίοπτη θέση στην ατζέντα; Θα ήταν ευχής έργον οι… υποψίες μας να επαληθευτούν, καθότι το πρόβλημα για την Ελλάδα δεν είναι μικρό. Αν και καλή η τεχνογνωσία, όμως τα ανταλλακτικά δεν είναι σε αφθονία…

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα… Δεν τα δίνεις «χύμα» στην Ουκρανία, παρότι αυτό θα ικανοποιούσε πολύ του υπερατλαντικούς συμμάχους, αλλά στοχοποιεί εσένα στη Μόσχα. Και η γεωγραφία, ξέρετε, η οποία τοποθετεί τη Ρωσική Ομοσπονδία στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή που βρίσκεται η Τουρκία, ενώ γεωστρατηγικοί «διάδρομοι» συνδέουν Ελλάδα και Ρωσία, δεν πρόκειται να αλλάξει. Άσε τα «πολιτισμικά» κατά μέρος, αν και τίποτα δεν πετάς στη διπλωματία ελαφρά τη καρδία.

Όσον αφορά την Αρμενία, είναι άλλη μια χώρα που διχάστηκε εσωτερικά με το ερώτημα της κατεύθυνσης που θα λάβει. Μοιάζει πολύ με την Ουκρανία! Οι εσωτερικές εναλλαγές ηγεσιών μεταξύ φιλοδυτικών και φιλορωσικών ηγεσιών, είχαν συνέπειες και μάλιστα πολεμικές. Παρά την παρουσία ρωσικών στρατευμάτων στο έδαφος της χώρας, η τραγωδία του Ναγκόρνο Καραμπάχ δεν αποτράπηκε.

Οι δε Ρώσοι είχαν καλή δικαιολογία: Η περιοχή δεν ανήκε στην Αρμενία, ώστε να υποχρεούνται αν συνδράμουν αμυντικά τους Αρμένιους… Βρόμικη υπόθεση η διεθνής πολιτική και η Μόσχα πάντα «έπαιζε μπάλα» ανάμεσα σε Αρμενία και Αζερμπαϊτάν, μετά τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου. Ενεργειακά συμφέροντα και οι πωλήσεις της αμυντικής βιομηχανίας την κρατούσαν κοντά και στο Μπακού, πέραν των σχέσεων με το Ερεβάν, όπου επίσης ακουγόταν το επιχείρημα των κοινών πολιτισμικών και θρησκευτικών καταβολών.

Όταν όμως άρχισαν τα κόλπα, τότε έκανε τα στραβά μάτια στους Αζέρους, άρα και στους Τούρκους, για να «καθαρίσουν» την υπόθεση στο Ναγκόρνο Καραμπάχ. Κάπως έτσι… μπας και αντιληφθούμε κι εμείς πως παίζεται το παιχνίδι και αφήσουμε τις αφέλειες κατά μέρος. Είτε τις φιλορωσικές είτε τις φιλοδυτικές, διότι υπό συνθήκες μπορούν να αποδειχθούν θανατηφόρες. (ΒΖΜ)

Η ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΡΜΟΥ
Η ελληνική πολιτική επιθεώρηση συνεχίζεται. Οι νουνεχείς παραμένουν ψύχραιμοι με το «μεταναστευτικό», αναζητώντας λύσεις. Πάνω από όλα όμως αναγνωρίζουν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, δεν τρέφουν ψευδαισθήσεις. Κι επειδή αυτή την έρμη τη «γεωπολιτική» την κάνουμε λάστιχο, όπως συνέβη και με τον νόμο για τα «ομόφυλα ζευγάρια» (επιχείρημα Δημ. Καιρίδη), ας επιχειρήσουμε κι εμείς να ανακαλύψουμε τη γεωπολιτική… της οδού Ερμού, στο κέντρο της Αθήνας.

Δεν είναι μυστικό ότι το αίσθημα ασφαλείας τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και η εκπομπή τέτοιας εικόνας διεθνώς, είναι ζήτημα κορυφαίας σημασίας. Όταν κυκλοφορεί στην Ερμού ένας άρρωστος αλλοδαπός με ένα μεγάλο μαχαίρι σε κοινή θέα επί πολλή ώρα και δεν βρέθηκε ένας αστυνομικός να παρέμβει, μας ξεπερνάει. Ένα τσιγάρο δρόμο από το Σύνταγμα και τη Βουλή. Η καημένη η κοπελίτσα γλίτωσε από τύχη. Ευτυχώς.

Το ζήτημα είναι όμως πολύ σοβαρό, διότι εάν συμβαίνει αυτό στον πιο γνωστό εμπορικό δρόμο της Αθήνας που δεν υπάρχει τουρίστας που να μην τον διαβεί κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα, τότε το πρόβλημα είναι σοβαρό και αφορά την αποκαλούμενη από διαφόρους ως «βαριά βιομηχανία» της χώρας. Άρα, ίσως και να είναι πιο γεωπολιτικό από το προαναφερθέν. Με όρους «μαλακής ισχύος» (soft power), όχι «woke»… (ΒΖΜ)

1000+ ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ… ΜΙΣΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
Πανηγυρίζει ο Χρήστος Σταϊκούρας με ανάρτησή του στο «Χ», ενημερώνοντας μας, ότι έφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ ενώ ακολουθούν στο λιμάνι του Πειραιά τα 139 που προορίζονται για την Αθήνα… Το επόμενο βήμα θα είναι να καταγραφούν διθυραμβικές δηλώσεις για την ταχεία διεκπεραίωση της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, για να πηγαίνει ο κοσμάκης στη δουλίτσα του και να συμβάλλουμε περιβαλλοντικά, αφού οι επιλογές είναι… «πράσινες».

Όταν όμως η κυβέρνηση ευαγγελίζεται την ανάσταση της βιομηχανίας και της εγχώριας παραγωγικής ικανότητας, είναι τουλάχιστον άκομψο, άλλη μια φορά, με το πρόσχημα -και ταυτόχρονα πραγματική αιτιολογία- του κατεπείγοντος, μετά την εποχή των Μνημονίων (σ.σ. παρήλθε οριστικά υπουργέ μου;), να παρουσιάζεται από μέλος της κυβέρνησης μια προμήθεια 1.000+ λεωφορείων, χωρίς να έχει υπάρξει μέριμνα για γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα και εγχώρια κατασκευή.

Μετά γκρινιάζουμε που παίρνουμε μια χούφτα συστήματα για τις Ένοπλες Δυνάμεις και δεν μας δίνουν έργο. Εδώ δεν ζητούν με τέτοια νούμερα, ποιον θα πείσουμε ότι σοβαρολογούμε… Το δε «περιβαλλοντικό» επιχείρημα απορρίπτεται χωρίς δεύτερη κουβέντα, εάν το ζυγίσει κανείς απέναντι στις θέσεις εργασίας που θα δημιουργούνταν και το όφελος στην ελληνική οικονομία. Να θυμίσουμε βέβαια, ότι πολλοί στο υπουργείο Άμυνας έδειχναν με το δάχτυλο τον Χρήστο Σταϊκούρα, σε οτιδήποτε γινόταν και αφορούσε την εγχώρια αμυντική βιομηχανία, όταν το αντικείμενο αφορούσε στην κρατικά ελεγχόμενη αμυντική βιομηχανία, είτε την ΕΑΒ είτε τα ΕΑΣ, καθώς είχε την ευθύνη του χαρτοφυλακίου του υπουργείου Οικονομικών. (ΒΖΜ)

ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ «ΑΣΧΕΤΑ»…
> Δικαιούται άραγε γερά επιδοτημένος από τους φόρους του κοσμάκη σταθμός, να ζητά από τους πραγματικούς ευεργέτες του την ελεύθερη πρόσβαση σε μεγάλη αθλητική διοργάνωση που έχει εξασφαλίσει, αλλά τους ζητά να πληρώσουν κι άλλο χρήμα να την παρακολουθήσουν σε πλατφόρμα;

> Θα υποδείξει άραγε και το είδος της μουσικής που θα υποχρεούνται να παίζουν σε ποσοστό 45% οι τουριστικές επιχειρήσεις υπό τον φόβο σκληρών κυρώσεων η κ. Μενδώνη; Πέραν της αμφιλεγόμενης δημοκρατικότητας ενός τέτοιου μέτρου και μάλιστα από μια, κατά δήλωση, φιλελεύθερη κυβέρνηση, μην ξεχνάμε ότι ως λαός διακρινόμαστε ιδιαίτερα και σε αυτό που οι κακεντρεχείς -ή οι έχοντες σοβαρή μουσική παιδεία- αποκαλούν «μουσική υποκουλτούρα». Με όλη την αυθαιρεσία που σίγουρα περιέχει και αυτός ο όρος…

> Είναι δυνατόν να αποφαινόμαστε τόσο κατηγορηματικά, ότι το βέτο στο Βουκουρέστι (2008) στην ένταξη της τότε ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, ήταν «λάθος»; Όταν μάλιστα αυτός που το υποστηρίζει ήταν κάτοχος του χαρτοφυλακίου του ΥΠΕΞ και ο τότε Αμερικανός πρεσβευτής στην Αθήνα, έχει γράψει ότι είχε ενημερωθεί αρμοδίως προ τετραμήνου για την ελληνική πρόθεση; Άσε που προφανώς, αν ψάξει κανείς τα αρχεία, υπάρχουν δηλώσεις πολιτικής εκμετάλλευσης αυτής της απόφασης. Στον αντίποδα της σημερινής κατάστασης, που τα πολιτικά φλερτ δεξιά-αριστερά άλλαξαν προσανατολισμό… (ΒΖΜ)

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top