Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ
Η πρόσφατη δήλωση του υπουργού εξωτερικών Τσαβούσογλου για το σχέδιο διάνοιξης νέας διώρυγας στην Κωνσταντινούπολη επανέφερε στο προσκήνιο το όραμα Ερντογάν.
Ο Τσαβούσογλου ισχυρίστηκε ότι “από την στιγμή που θα πάρουμε τον καζμά και θα αρχίσουμε να σκάβουμε θα αλλάξει η ναυσιπλοΐα και η μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων. Το γεγονός αυτό θα αποτελέσει μια ιστορική καμπή”. Προφανώς θα εννοεί μια ιστορική καμπή σαν την Άλωση…
Είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς σε τι θα χρησιμεύσει η νέα διώρυγα την στιγμή που η Μαύρη Θάλασσα συνδέεται με την Μεσόγειο και το Αιγαίο μέσω των Στενών.
Η τουρκική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι με τη νέα διώρυγα θα διευκολύνει τη διέλευση από το Βόσπορο, θα συμβάλει στην πρόληψη θαλασσίων ατυχημάτων λόγω της μεγάλης κινητικότητας των πλοίων και θα αποκομίσει έσοδα.
Μερίδα του Τύπου εκτιμά ότι το σχέδιο το επιβάλλουν οι Αμερικανοί στον Ερντογάν για να μπορούν ανενόχλητα να στέλνουν τα πολεμικά πλοία, τα αεροπλανοφόρα ,ακόμα και τα υποβρύχια τους στην Μαύρη Θάλασσα, χωρίς κανένα περιορισμό. Όπως είναι γνωστό η Συνθήκη του Μοντρέ που ρυθμίζει την διέλευση από τα Στενά θέτει περιορισμούς ως προς τα πολεμικά πλοία, ενώ επιτρέπει την ελεύθερη διέλευση των εμπορικών πλοίων.
Η διάνοιξη της διώρυγας θα γίνει στην κοιλάδα ανάμεσα στις δυο λίμνες Κιουτσούκ τσεκμετζέ και Τέρκος, θα έχει μήκος 45 χλμ και θα επιτρέπει τη διέλευση μόνο ενός πλοίου.
Ειδικοί επιστήμονες αλλά και ο Δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης κ. Ιμάμογλου αντιδρούν στο σχέδιο . Ενδεικτικά ο καθηγητής Naci Gorur υποστηρίζει ότι μόλις αρχίσουν οι εκσκαφές , τα μηχανήματα και τα εκρηκτικά που θα χρησιμοποιηθούν θα προκαλέσουν τεράστια καταστροφή στο οικοσύστημα ανάμεσα στις δυο λίμνες. Η διώρυγα θα μεταφέρει όλα τα βιομηχανικά απόβλητα της Κεντρικής Ευρώπης μέσω της Μαύρης Θάλασσας στον Μαρμαρά και θα μειώσει το οξυγόνο σε αυτό τον θαλάσσιο χώρο. Θα πρέπει να γίνουν 1-1,5δις m3 εκχωματώσεις . Τα χώματα αυτά πιθανότατα θα ριχτούν στη Θάλασσα του Μαρμαρά , όπου θα σχηματιστούν μικρά νησιά. Στον Μαρμαρά υπάρχει , ως γνωστόν, ένα πολύ επικίνδυνο σεισμικό ρήγμα. Σε περίπτωση που γίνει ο αναμενόμενος μεγάλος σεισμός η ένταση του στις όχθες της διώρυγας μπορεί να φτάσουν και τα 9-10 Ρίχτερ.
Επίσης, η περιοχή μεταξύ διώρυγας και Βοσπόρου θα γίνει νησί. Η απόσχιση του από τη Θράκη θα είναι επικίνδυνη από στρατιωτική άποψη. Στις όχθες θα εγκατασταθούν περίπου 3 εκατ. πολίτες γεγονός που θα επιβαρύνει αφάνταστα το περιβάλλον.
Ο Yusuf Karaca στην τακτική του στήλη στην εφημερίδα Yeni Cag (28/5/2019) , αναφερόμενος στην αναβολή των δημοτικών εκλογών στην Κωνσταντινούπολη είχε γράψει ότι η ακύρωση τους συνδέεται άμεσα με το σχέδιο κατασκευής της διώρυγας.
Μετά τη νέα νίκη του Ιμάμογλου η διεύθυνση κι εκμετάλλευση των Στενών ανατέθηκε με προεδρικό διάταγμα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Με το φαραωνικό αυτό έργο που θα καταστρέψει την Κωνσταντινούπολη και όπως είπε ο Ιμάμογλου αν υλοποιηθεί θα είναι μια προδοσία για την πόλη , εξηγείται κατά κάποιον τρόπο και η λατρεία του ΝΑΤΟ και του Τραμπ στον Ερντογάν….
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου