GuidePedia

0

Οι πιλότοι των μαχητικών αποτελούν «ακριβό κεφάλαιο». Η αμερικανική Αεροπορία εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου αεροσκάφους όπως το F-35 κοστίζει 11 εκ. δολάρια. Φυσικά στο ποσό αυτό δεν μπορεί να υπολογιστεί η πολύτιμη εμπειρία που αποκτάται με τα χρόνια. Γι’ αυτό η USAF προσφέρει μέχρι και 500.000 δολάρια bonus για να κρατήσει έμπειρους πιλότους στις τάξεις της.

Του Michael Peck
Νational Interest

Κατά συνέπεια μια χώρα που ρίχνει τους πιλότους στη φυλακή δεν πετά απλώς χρήματα από το παράθυρο, αλλά καταστρέφει και ένα εξαιρετικά πολύτιμο εθνικό κεφάλαιο. Παρόλα αυτά, στο όνομα της πολιτικής ο Ερντογάν εξαπέλυσε διωγμό κατά του σώματος των πιλότων σε βαθμό που ο στόλος των μαχητικών F-16 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν με το υποτιθέμενο πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016 για ανατροπή του Ερντογάν. Και η λέξη «υποτιθέμενο» χρησιμοποιείται επίτηδες διότι το πραξικόπημα του 2016 ήταν για γέλια.

Οι πραξικοπηματίες προσπάθησαν να αποκλείσουν οδικώς την Κωνσταντινούπολη, κλείνοντας με οδοφράγματα τις γέφυρες του Βοσπόρου, αλλά έκλεισαν μόνο τη μια κατεύθυνση του δρόμου, ενώ σε βίντεο εμφανίζονται στρατιώτες με άρματα Leopard να παραδίδονται σε αστυνομικούς και πολίτες.

Καθώς ο Ερντογάν επέστρεφε με αεροπλάνο στην Κωνσταντινούπολη από τις διακοπές του δύο τουρκικά F-16 έθεσαν το αεροσκάφος του στα σκοπευτικά τους αλλά δεν κατάφεραν να το καταρρίψουν.

Και μετά από αυτά υποτίθεται ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ήταν η νότια “ασπίδα” του ΝΑΤΟ κατά των Σοβιετικών στον Ψυχρό Πόλεμο; Αν ήταν έτσι είναι θαύμα που οι Ρώσοι δεν βρέθηκαν στον Βόσπορο.

Όλα τα ανωτέρω γεννούν ερωτηματικά μήπως τελικά το πραξικόπημα ήταν επιχείρηση της τουρκικής κυβέρνησης με στόχο να παράσχει τη δικαιολογία που ήθελε η τουρκική κυβέρνηση για να εξουδετερώσει τους κεμαλικούς ανωτάτους αξιωματικούς και τους οπαδούς του Γκιουλέν. Σε κάθε περίπτωση το πραξικόπημα κατέρρευσε σε λιγότερο από μια ώρα και ο Ερντογάν πήρε την εκδίκησή του.

Διώχθηκαν εκατοντάδες ανώτατοι αξιωματικοί αλλά και πάνω από 300 πιλότοι μαχητικών. Έτσι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έπαψαν να αποτελούν πολιτική απειλή για τον Ερντογάν η αυταρχική εξουσία του οποίου ενισχύθηκε, αλλά γέννησε και ένα μεγάλο ερώτημα… ποιος θα πετά τα τουρκικά F-16; Με τον πόλεμο να μαίνεται στην Συρία και τις τουρκικές δυνάμεις να έχουν καταλάβει τμήμα της χώρας αυτής μάλλον ο χρόνος δεν φαντάζει κατάλληλος για τον αποκεφαλισμό της τουρκικής Αεροπορίας.

Η τουρκική κυβέρνηση ζήτησε βοήθεια στο εξωτερικό αλλά η Ουάσινγκτον αρνήθηκε να παραχωρήσει εκπαιδευτές ιπταμένων, αν και Τούρκοι πιλότοι λαμβάνουν βασική εκπαίδευση ιπταμένου στις ΗΠΑ. Η Τουρκία ζήτησε βοήθεια από το Πακιστάν και υπό την απειλή αφαίρεσης της άδειας χειριστή υποχρέωσε 330 πρώην πιλότους μαχητικών να επιστρέψουν στην πολεμική Αεροπορία για θητεία τεσσάρων ετών.

Και ξαφνικά εμφανίζεται και η παραδοσιακή αντίπαλος, για αιώνες, της Τουρκίας, η Ρωσία στο προσκήνιο, η Ρωσία αεροσκάφος της οποίας καταρρίφθηκε από τους Τούρκους στην Συρία. Παρόλα αυτά η Άγκυρα αγοράζει ρωσικούς πυραύλους S-400 αυξάνοντας την ένταση με την Ουάσινγκτον.

Η Τουρκία παράλληλα υπέγραψε συμφωνία με τη γαλλοϊταλική Eurosam για την ανάπτυξη ενός μεγάλου βεληνεκούς αντιαεροπορικού συστήματος. Και γιατί ξαφνικά η Τουρκία ενδιαφέρεται τόσο για αντιαεροπορικά συστήματα;

«Ως αποτέλεσμα του πραξικοπήματος και της συνακόλουθης μείωσης του αριθμού των πιλότων δημιουργήθηκε η ανάγκη για αντιαεροπορικά συστήματα», αναφέρει Τούρκος αναλυτής. «Αυτός είναι ο λόγος της αγοράς των S-400».

Όμως ακόμα και οι S-400 δεν θα λύσουν παρά σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα της Τουρκίας. «Καθώς οι S-400 δεν είναι συμβατοί με τις ΝΑΤΟϊκές υποδομές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν έναντι πυραυλικών απειλών», ανέφερε ο ίδιος αναλυτής. Για αυτό η Τουρκία χρειάζεται δύο συστήματα, τους πυραύλους S-400 κατά αεροσκαφών και αυτούς της Eurosam για αντιπυραυλική άμυνα.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top