GuidePedia

0

Μια εξέλιξη η οποία ευθέως σχετίζεται με το μέλλον της ελληνικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σημειώθηκε χθες.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε και επίσημα, το τμήμα της γνωστής από την εμπλοκή της στο ελληνικό πρόγραμμα υποβρυχίων, της γερμανικής εταιρίας HDW, το οποίο ναυπηγεί ειδικά σκάφη (για την εκτέλεση εξειδικευμένων εργασιών όπως π.χ. τη συμμετοχή στην θαλάσσια άντληση-εξόρυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου) και πολυτελή γιοτ, πέρασε στα χέρια των Αράβων της Abu Dhabi Mar Europe (ADM).

Με την εξέλιξη αυτή δημιουργείται μια νέα εταιρία, η Abu Dhabi MAR Kiel η οποία ξεκινάει την πορεία της στις διεθνείς αγορές με 172 άτομα προσωπικό (το νούμερο αυτό από μόνο του είναι εντυπωσιακό, λαμβάνοντας υπόψη την τεχνολογική υποδομή / πνευματικά δικαιώματα, συγκρίνοντάς τα με τα αριθμητικά δεδομένα που συναντά κανείς στην Ελλάδα) στις εγκαταστάσεις της πρώην HDW Gaarden. Το παρόν διάστημα η εταιρία ναυπηγεί πολυτελές σκάφος – γιοτ μήκους 75 μέτρων, αλλά και ένα ειδικό σκάφος.
Η σύνδεση της εξέλιξης αυτής με το μέλλον της ελληνικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, προκύπτει από το ότι η συμφωνία αποδεικνύει και στην πράξη τις διακηρύξεις περί παγκόσμιας στρατηγικής της Abu Dhabi Mar και κατά συνέπεια διαπιστώνονται δύο ενδιαφέρουσες παράμετροι:
Η πρώτη αποτελεί επιβεβαίωση των εκτιμήσεων του «defencepoint.gr», ότι το αραβικό ενδιαφέρον για τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. δεν ήταν «αποσπασματικό», αλλά εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική για την ανάδειξη του αραβικού ομίλου σε έναν από τους βασικότερους «παίκτες» της συγκεκριμένης αγοράς διεθνώς. Σε αυτό το πλαίσιο, το στρατηγικό σχέδιο της εταιρίας έχει και «γεωγραφικά χαρακτηριστικά», υπό την έννοια της αναζήτησης ναυπηγικών μονάδων σε κομβικά γεωπολιτικά «σταυροδρόμια», ένα εκ των οποίων εντοπίζεται και στην Ελλάδα.
Ας ελπίσουμε ότι ο Σκαραμαγκάς θα μπορέσει να παίξει το ρόλο που επιφυλάσσει γι’ αυτόν το επιχειρηματικό σχέδιο επέκτασης των Αράβων στη Γηραιά Ήπειρο, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και της ανάπτυξης της χώρας που αντιμετωπίζει πλέον ζήτημα οικονομικής επιβίωσης. Ακόμα καλύτερη εξέλιξη θα ήταν στο «άρμα» του φιλόδοξου επενδυτή να μπορέσει να «δεθεί» ένας ενοποιημένος ναυπηγικός και ναυπηγοεπισκευαστικός φορέας, ο οποίος θα περιλαμβάνει το σύνολο επί της ουσίας του σχετικού κλάδου.
Ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του θα έδινε τη δυνατότητα ανάδειξης των μοναδικών ποιοτικών χαρακτηριστικών μιας ελληνικής βιομηχανίας, οργανικά συνδεδεμένης με τον ναυτικό χαρακτήρα της χώρας, το οποίο δίνει τρομακτικά ποιοτικά πλεονεκτήματα. Ο κλάδος αυτός οφείλει να πρωταγωνιστήσει στην αναστροφή της σημερινής δυσμενούς κατάστασης της οικονομίας, αφού διαθέτει όλες τις δυνατότητες, τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός – αν και κρατικοδίαιτος – τομέας. Όραμα χρειάζεται και αποφασιστικότητα.

Η δεύτερη παράμετρος αφορά την επιβεβαίωση ότι οι σχέσεις Γερμανών και Αράβων δεν έχουν χαλάσει και προχωρά το επιχειρηματικό σχέδιο, η ευκαιρία για το οποίο προέκυψε από την αποεπένδυση του γερμανικού βιομηχανικού κολοσσού, της Thyssek Krupp, από τον ναυπηγικό κλάδο. Απλά, όλα δείχνουν ότι έχει επιλεγεί μια σταδιακή προώθηση – υλοποίηση της στρατηγικής συνεργασίας, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται όχι στις όποιες επιμέρους διαφωνίες σε «περιφερειακά» μέτωπα, αλλά στις ραγδαίες ανακατατάξεις και εξελίξεις που κυοφορούνται στο σύνολο της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς επίσης στις γεωπολιτικές ανακατατάξεις στην περιοχή του Περσικού Κόλπου και της Βόρειας Αφρικής. Η ελληνική παρουσία σε αυτές θα πρέπει με κάθε τρόπο να διασφαλιστεί.
Εξάλλου, όπως αναφέρεται στην τελευταία πρόταση της ανακοίνωσης, η εταιρία είναι μέρος ομίλου εταιριών ο οποίος στον έλεγχό του έχει εγκαταστάσεις στη Γερμανία, την Αγγλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα και το Άμπου Ντάμπι. Και η… συλλογή ναυπηγείων ουδέποτε αποτέλεσε χόμπι… συλλεκτών, αλλά οργανωμένο σχέδιο επιχειρηματικών οντοτήτων με παγκόσμιο προσανατολισμό… Πόσοι άραγε εξακολουθούν να πιστεύουν ότι επιτρέπεται στην Ελλάδα να είναι απούσα από τις εξελίξεις;

ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

 
Top