Χωρίς να έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ κυκλοφορούν περισσότερα από 1,2 εκατομμύριο οχήματα μόνο στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών, στα οποία στηρίζεται η καταγγελία των ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οι οποίοι κάνουν λόγο για απίστευτο αλαλούμ στους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων.
Υπολογίζεται ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, δηλαδή από το 2006 ως και το 2008 και μόνο στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, το ποσοστό αποχής από τους ελέγχους φτάνει το 45%-50% (περίπου 1,2 εκατομμύριο οχήματα). Συγκεκριμένα, το 2006 δεν προσήλθε σε ΚΤΕΟ το 45% των υπόχρεων, το 2007 απείχε το 55%, ενώ εκτιμάται ότι το 2008 το..... 65% των ιδιοκτητών που θα έπρεπε να υποβάλει σε τεχνικό έλεγχο το ΙΧ το απέφυγε. Βάσει των επίσημων στοιχείων, το 2006 και το 2007 τα οχήματα που δεν ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ στους δύο νομούς ανέρχονται σε 766.050.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι τεχνικοί έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το 2007 στα δημόσια ΚΤΕΟ του νομού Αττικής ανέρχονται σε περίπου 140.000, δηλαδή καλύπτουν μόλις το 45% του συνόλου των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν την ίδια χρονιά.
Η μη προσέλευση στα ΚΤΕΟ φαίνεται ότι στοιχίζει πανάκριβα και στην ελληνική οικονομία, αφού βάσει των στοιχειών των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ, αν είχαν ελεγχθεί εμπρόθεσμα το 1,2 εκατομμύριο οχήματα με την τιμή του ελέγχου στα δημόσια (40 ευρώ ανά όχημα και 9 ευρώ για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων), το δημόσιο θα είχε εισπράξει 13,8 εκατομμύρια ευρώ.
Στο ποσό αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστούν και ακόμα 36 εκατομμύρια ευρώ από φόρους κύκλου εργασιών που δεν πραγματοποιήθηκαν στην αγορά λόγω της αποχής.
Σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται όμως και η αστυνόμευση σε ό,τι αφορά στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, καθώς όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Αστυνομίας, σε σύνολο 1.573.612 ελέγχων της Τροχαίας κατεγράφησαν πανελλαδικώς μόλις 68.294 τροχαίες παραβάσεις ΚΤΕΟ, δηλαδή ποσοστό μόλις 4,35% επί του συνόλου των πραγματοποιηθέντων ελέγχων της τροχαίας.
Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ, οι οποίοι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ιδρύσουν Πανελλήνιο Σύνδεσμο, έχουν ήδη αποστείλει τις σχετικές καταγγελίες για ελαστικότερο καθεστώς λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ στο υπουργείο Μεταφορών εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες.
Στο υπόμνημα που έχουν καταθέσει τέσσερις εταιρείες ιδιωτικών ΚΤΕΟ (Auteco, Ηνίοχος, Car Control και Autotest) καταγγέλλουν ότι τα 57 δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας λειτουργούν παράνομα. Κι αυτό γιατί από την 1η Ιανουαρίου και ύστερα από αλλεπάλληλες παρατάσεις θα έπρεπε να έχουν διαπιστευτεί κατά ISO 17020, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει «με αποτέλεσμα να παράγουν ανακριβή και ενδεχομένως επικίνδυνα αποτελέσματα τεχνικών ελέγχων οχημάτων πλήττοντας τη δημόσια ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον» αναφέρεται στην επιστολή.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μελών του υπό ίδρυση Συνδέσμου, σε εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά κυμαίνονται και τα απορριφθέντα οχήματα από τους ελέγχους καθώς εκτιμάται ότι το ποσοστό απόρριψης κυμαίνεται από 0,37% ως 25% σε όλη την Ελλάδα.
Η «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ
§ 5,9 εκατ. αυτοκίνητα εμπίπτουν σε έλεγχο
§ Το 53% εδρεύει στην Αττική
§ Το 11% εδρεύει στη Θεσσαλονίκη
§ Το 36% εδρεύει στην υπόλοιπη Ελλάδα
§ Το 25% του στόλου των οχημάτων είναι κυκλοφορίας πριν από το 1990
Κυκλοφορούν επιπλέον:
§ 270.000 βαρέα οχήματα
§ 30.000 λεωφορεία
§ 1.000.000 μοτοσικλέτες άνω των 50 cc
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Μεταφορών, στα οποία στηρίζεται η καταγγελία των ιδιοκτητών ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οι οποίοι κάνουν λόγο για απίστευτο αλαλούμ στους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων.
Υπολογίζεται ότι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια, δηλαδή από το 2006 ως και το 2008 και μόνο στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, το ποσοστό αποχής από τους ελέγχους φτάνει το 45%-50% (περίπου 1,2 εκατομμύριο οχήματα). Συγκεκριμένα, το 2006 δεν προσήλθε σε ΚΤΕΟ το 45% των υπόχρεων, το 2007 απείχε το 55%, ενώ εκτιμάται ότι το 2008 το..... 65% των ιδιοκτητών που θα έπρεπε να υποβάλει σε τεχνικό έλεγχο το ΙΧ το απέφυγε. Βάσει των επίσημων στοιχείων, το 2006 και το 2007 τα οχήματα που δεν ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ στους δύο νομούς ανέρχονται σε 766.050.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι οι τεχνικοί έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το 2007 στα δημόσια ΚΤΕΟ του νομού Αττικής ανέρχονται σε περίπου 140.000, δηλαδή καλύπτουν μόλις το 45% του συνόλου των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν την ίδια χρονιά.
Η μη προσέλευση στα ΚΤΕΟ φαίνεται ότι στοιχίζει πανάκριβα και στην ελληνική οικονομία, αφού βάσει των στοιχειών των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ, αν είχαν ελεγχθεί εμπρόθεσμα το 1,2 εκατομμύριο οχήματα με την τιμή του ελέγχου στα δημόσια (40 ευρώ ανά όχημα και 9 ευρώ για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων), το δημόσιο θα είχε εισπράξει 13,8 εκατομμύρια ευρώ.
Στο ποσό αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστούν και ακόμα 36 εκατομμύρια ευρώ από φόρους κύκλου εργασιών που δεν πραγματοποιήθηκαν στην αγορά λόγω της αποχής.
Σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται όμως και η αστυνόμευση σε ό,τι αφορά στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, καθώς όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Αστυνομίας, σε σύνολο 1.573.612 ελέγχων της Τροχαίας κατεγράφησαν πανελλαδικώς μόλις 68.294 τροχαίες παραβάσεις ΚΤΕΟ, δηλαδή ποσοστό μόλις 4,35% επί του συνόλου των πραγματοποιηθέντων ελέγχων της τροχαίας.
Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ, οι οποίοι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ιδρύσουν Πανελλήνιο Σύνδεσμο, έχουν ήδη αποστείλει τις σχετικές καταγγελίες για ελαστικότερο καθεστώς λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ στο υπουργείο Μεταφορών εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες.
Στο υπόμνημα που έχουν καταθέσει τέσσερις εταιρείες ιδιωτικών ΚΤΕΟ (Auteco, Ηνίοχος, Car Control και Autotest) καταγγέλλουν ότι τα 57 δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας λειτουργούν παράνομα. Κι αυτό γιατί από την 1η Ιανουαρίου και ύστερα από αλλεπάλληλες παρατάσεις θα έπρεπε να έχουν διαπιστευτεί κατά ISO 17020, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει «με αποτέλεσμα να παράγουν ανακριβή και ενδεχομένως επικίνδυνα αποτελέσματα τεχνικών ελέγχων οχημάτων πλήττοντας τη δημόσια ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον» αναφέρεται στην επιστολή.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μελών του υπό ίδρυση Συνδέσμου, σε εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά κυμαίνονται και τα απορριφθέντα οχήματα από τους ελέγχους καθώς εκτιμάται ότι το ποσοστό απόρριψης κυμαίνεται από 0,37% ως 25% σε όλη την Ελλάδα.
Η «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ» ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ
§ 5,9 εκατ. αυτοκίνητα εμπίπτουν σε έλεγχο
§ Το 53% εδρεύει στην Αττική
§ Το 11% εδρεύει στη Θεσσαλονίκη
§ Το 36% εδρεύει στην υπόλοιπη Ελλάδα
§ Το 25% του στόλου των οχημάτων είναι κυκλοφορίας πριν από το 1990
Κυκλοφορούν επιπλέον:
§ 270.000 βαρέα οχήματα
§ 30.000 λεωφορεία
§ 1.000.000 μοτοσικλέτες άνω των 50 cc
Δημοσίευση σχολίου