Εκ των υστέρων έστω επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για ενδεχόμενο χρηματισμό ανώτερων δικαστών και εν προκειμένω των μελών του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανικής Δημοκρατίας για την επιρροή στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Μεταξύ αυτών των αποφάσεων και εκείνη του 2011 δια της οποίας το ανώτερο αυτό δικαστικό σώμα της Αλβανίας έκρινε αντισυνταγματική την Συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για το διακανονισμό των θαλασσίων ορίων στο Ιόνιο και των δικαιωμάτων επί της ΑΟΖ.
Χάρη σε μια πολύ μεθοδευμένη έρευνα που διεξήγαγε το εξειδικευμένο σε ανάλογες εξιχνιάσεις υποθέσεων διαφθοράς και εμπλοκής των κρατικών οργάνων του δημοσιογραφικού δικτύου ΒΙRN, η οποία εστίασε στις δηλώσεις των περιουσιακών στοιχείων και χρηματικών καταθέσεων των μελών του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανίας προκύπτουν ασάφειες και έλλειψη συνοχής στα αθροιστικά τους για την περίοδο έρευνας 2003 – 2015.
Η έρευνα έγινε πάνω στις επίσημες δηλώσεις τους στην ανεξάρτητη αρμόδια Αρχή για τον έλεγχο των πόθεν έσχες των πολιτικών, των κρατικών λειτουργών, δικαστικών κλπ καθώς και για το ασυμβίβαστο. Βάση αυτής της έρευνας όπως επισημαίνει το διαβαλκανικό δημοσιογραφικό δίκτυο που χρηματοδοτείται από δυτικές πηγές, προκύπτει ότι τουλάχιστον για ένα έτος απ’ την περίοδο έρευνας οι δικαστικοί αυτοί έχουν χάσμα στη συνοχή των εισερχόμενων τους ενώ συνολικά προφανώς έχουν συσσωρεύσει περιουσία που δεν συνάδει με τα νόμιμα εισοδήματα τους. Αυτό σε 7 εκ των 9 μελών του Συνταγματικού Δικαστηρίου (πρόκειται για το ανάλογο ΣτΕ στην Ελλάδα, το Συμβούλιο της Επικρατείας).
Όταν είχε βγει η ομόφωνη απόφαση του για την ακύρωση της Συμφωνίας μεταξύ των Κυβερνήσεων Ελλάδας και Αλβανίας (υπογραφές Μπακογιάννη – Μπάσα ενώπιο των Πρωθυπουργών Καραμανλή και Μπερίσα), και κατόπιν προσφυγής του Σοσιαλιστικού Κόμματος, ο Σταύρος Λυγερός είχε αποκαλύψει ότι μέλη του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανίας είχαν δωροδοκηθεί από υπηρεσίες της Τουρκικής Πρεσβείας στα Τίρανα. Στη συνέχεια και η πρώην Υπουργός κα. Μπακογιάννη είχε δηλώσει ότι ενέχει το ενδεχόμενο τέτοιας αθέμιτης παρέμβασης των Τούρκων. Απ’ την Αλβανία υπήρξε προφανώς οι γνωστές προπαγανδιστικές δηλώσεις ΥπΕξ και δικαστικών ενώσεων ότι η Ελλάδα σπιλώνει το δικαστικό σύστημα της Αλβανίας…
Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου είχε καθαρογραφτεί με μεγάλη καθυστέρηση και ακόμη σχολιάζεται το γεγονός ότι ενώ η προσφυγή του ΣΚ είχε στην ουσία της αξίωση ακύρωσης της Συμφωνίας για νομοτυπικούς λόγους (έλλειψη εξουσιοδοτήσεως του ΠτΔ, μη κανονική διαδικασία συγκρότησης της ομάδας διαπραγμάτευσης, λάθος επιλογή χαρτών εργασίας κ.α.) το Συνταγματικό Δικαστήριο την copy paste επιχειρηματολογία του επεκτείνονταν σε λόγους που διαφεύγουν της εγχώριας νομοθεσίας και ερμηνεύουν κατά την Τουρκική προσέγγιση διεθνή νομοθεσία και νομολογία περί του δικαίου θαλάσσης, ηπειρωτικής και νησιωτικής αιγιαλίτιδος ζώνης και άλλα τέτοια.
Έστω εκ των υστέρων με την έρευνα αυτή του BIRN που προφανώς δεν είχε αυτή τη στόχευση αποκαλύπτεται ότι το τερπνόν μετά του ωφελίμου είναι πρακτική στο Συνταγματικό Δικαστήριο. Οι δικαστές αυτοί «υπερασπίστηκαν» το αλβανο-τουρκικό εθνικό συμφέρον αλλά ενίσχυσαν κάπως και το οικογενειακό εισόδημα… ικανοποιώντας βέβαια και τον επερχόμενο πρωθυπουργό Ράμα που ήταν συνεπείς στις υποσχέσεις του προς του Τούρκους ενδιαφερόμενους.
Παρ’ ότι τριών εκ των μελών του Συνταγματικού Δικαστηρίου (σύμφωνα με το BIRN) έχει λήξει εδώ και χρόνια η θητεία τους δεν έχουν αλλάξει απ’ το σώμα.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου