GuidePedia

0
Η Ελλάδα επιχείρησε φέτος να πείσει τους τουρ οπερέιτορ να μη μειώσουν τις πτήσεις τσάρτερ, μέσω σειράς επαφών του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης Κ. Μαρκόπουλου μαζί τους.
Σύμφωνα με τον υπουργό έχουν οριστικοποιηθεί συμφωνίες με τους μεγαλύτερους απ' αυτούς, χωρίς όμως να διευκρινίζονται οι όροι και τα ποσά που θα ξοδέψει η χώρα. Επιπλέον, μέχρι πριν από λίγες μέρες δεν είχε εγκριθεί από το δ.σ. του ΕΟΤ καμία απ' αυτές. Οπότε, το αποτέλεσμα των υπουργικών επαφών παραμένει ακόμα σε επίπεδο σχεδιασμών επί χάρτου.
Οι γείτονες Τούρκοι, ωστόσο, έχουν υιοθετήσει από χρόνια μια πιο αποτελεσματική μέθοδο: τη διπλωματία των deals. Μέσω εξαγορών στρατηγικής σημασίας κατάφεραν να έχουν στενούς δεσμούς με ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία και, ταυτόχρονα, να διατηρούν τον έλεγχο ή να έχουν μετοχική παρουσία σε κρίσιμους γι' αυτούς τουρ οπερέιτορ και αεροπορικές εταιρείες......
Μόλις πριν από μια εβδομάδα εγκρίθηκε από τη γερμανική επιτροπή ανταγωνισμού η εξαγορά του 15,3% της δεύτερης ισχυρότερης γερμανικής αεροπορικής εταιρείας, της AirBerlin (125 αεροπλάνα, πτήσεις προς 127 προορισμούς σε όλο τον κόσμο) από τον τουρκικό όμιλο Esas Holding. Ο τελευταίος ελέγχει μια άλλη αεροπορική εταιρεία τσάρτερ με το ελληνοπρεπέστατο όνομα Pegasus (διαθέτει 20 αεροπλάνα κι έχει παραγγείλει επιπλέον 24, ενώ πετάει σε 51 προορισμούς).
Μέσω του συγκεκριμένου ντιλ ο τουρκικός όμιλος αποκτά στενούς δεσμούς και με τον μεγαλύτερο ευρωπαίο τουρ οπερέιτορ TUI, καθώς AirBerlin και TUIfly (του ομίλου TUI Travel) ελέγχουν ο ένας το 19,90% του άλλου. Επιπλέον, ο εθνικός αερομεταφορές της Τουρκίας (Turkish Airlines) έχει δημιουργήσει από κοινού με τη γνωστή Lufthansa μια ακόμα εταιρεία τσάρτερ, τη SunExpress (17 αεροσκάφη, 82 προορισμοί).



Δημοσίευση σχολίου

 
Top