GuidePedia

0

Ελικόπτερα του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού βύθισαν τρία μικρά σκάφη των ανταρτών Houthi και κανείς δεν επέζησε. Ανέστειλε ξανά τα δρομολόγιά της η Maersk.

Νέα επίθεση κατά εμπορικού πλοίου της Maersk με πυραύλους εξαπέλυσαν οι αντάρτες Houthi της Υεμένης, στα νερά της Ερυθράς Θάλασσας.
Απαντώντας, ελικόπτερα του αμερικανικού πολεμικού Ναυτικού βύθισαν τα τρία από τα τέσσερα μικρά σκάφη που είχαν χρησιμοποιήσει στην επίθεσή τους οι αντάρτες.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (U.S. Central Command ή CENTCOM), στις 6.30 το πρωί ώρα Υεμένης, της Κυριακής 31/12, το φορτηγό Maersk Hangzhou ανέφερε ότι χτυπήθηκε από πύραυλο ενώ έπλεε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Στην περιοχή έσπευσαν ελικόπτερα από τα αεροπλανοφόρα USS Eisenhower και USS Gravely και ανταπέδωσαν τα πυρά εναντίον των σκαφών των Houthi και βύθισαν τρία σκάφη.
Κανείς από τους επιβαίνοντες σε αυτά δεν επέζησε.
Παράλληλα, το καταδρομικό USS Gravely του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ αναχαίτισε και κατέρριψε δύο αντιπλοϊκούς βαλλιστικούς πυραύλους, οι οποίοι εκτοξεύτηκαν από περιοχή που ελέγχουν οι αντάρτες Houthi κατά του πλοίου της Maersk.
Το εμπορευματικό πλοίο Maersk Hangzhou κρίθηκε αξιόπλοο και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί από την επίθεση, υπογραμμίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Αποσύρει ξανά τα πλοία της από την Ερυθρά Θάλασσα η Maersk, η μόνη ναυτιλιακή που τα είχε επαναφέρει

Υπενθυμίζεται ότι η Maersk, με έδρα τη Δανία, είναι η μόνη μεγάλη παγκόσμια ναυτιλιακή που επανέφερε, μέρος τουλάχιστον του μεταφορικού στόλου της στα νερά της Ερυθράς Θάλασσας.
Συγκεκριμένα, η Maersk ανακοίνωσε στις 25 Δεκεμβρίου ότι θα επαναδρομολογήσει μέρος των πλοίων της που τα έχει σταματήσει εδώ και λίγες μέρες έξω από τα στενά του Σουέζ και σκόπευε να τα στείλει στην Αφρική, ξανά μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, επικαλούμενη την προστασία που προσφέρει στα φορτηγά η στρατιωτικής επιχείρησης Prosperity Guardian, με επικεφαλής τις ΗΠΑ.
Αντίθετα, οι άλλες παγκόσμιες ναυτιλιακές δεν επέλεξαν να κάνουν το πείραμα και στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν το μακρύ ταξίδι γύρω από την Αφρική και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν επιθέσεις με drone και πυραύλους στην Ερυθρά από την πολιτοφυλακή των Houthi.
Μετά το πλήγμα στο πλοία, η Maersk ανακοίνωσε ότι σταματά ξανά όλες τις δραστηριότητές της στην Ερυθρά Θάλασσα για τις επόμενες 48 ώρες.
Οι αναλυτές της UBS ανέφεραν ότι περισσότερα από 400 φορτηγά πλοία έχουν επαναδρομολογηθεί και κάνουν το διάπλου της Αφρικής, επιμηκύνοντας το ταξίδι τους κατά 6.000 ναυτικά μίλια, γεγονός που ουσιαστικά μειώνει την ροή του εμπορίου από την Ασία προς την Ευρώπη κατά 25%, αυξάνοντας σημαντικά και το μεταφορικό κόστος.



Πώς οι αντάρτες Houthi εντοπίζουν τα πλοία στόχους στη θάλασσα

Η επίθεση κατά του φορτηγού της Maersk ήταν η 23η επίθεση που εξαπέλυσαν οι αντάρτες της Υεμένης εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα από τις 19 Νοεμβρίου.
Πώς όμως οι Houthi εντοπίζουν τα πλοία στόχους;
Το Ιράν και οι Houthi χρησιμοποιούν το Αυτοματοποιημένο Σύστημα Παρακολούθησης (Automated Tracking System - AIS) για να εντοπίσουν και να επιτεθούν σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και από τις 23 Δεκεμβρίου πλοία στον Ινδικό Ωκεανό.
Όπου το AIS δεν παρέχει πληροφορίες για στρατιωτικά πλοία, τα ιρανικά ραντάρ κάνουν τη δουλειά για να τα βρουν.
Ολόκληρη η επιχείρηση είναι πολύπλοκη και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, απαιτώντας σημαντικά μέσα για τον εντοπισμό στόχων.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Ιράν και οι Houthi συνεργάζονται.
Το AIS είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα επί των πλοίων που καταγράφει το όνομα, την τοποθεσία, τη θέση, την πορεία και την ταχύτητά τους.
Το σύστημα AIS είναι συνδεδεμένο με τη γυροσκοπική πυξίδα του πλοίου, το δείκτη στροφής και το GPS.
Οι πληροφορίες που προκύπτουν λαμβάνονται από άλλα πλοία, αποστέλλονται σε παράκτιους σταθμούς αναμετάδοσης και μπορούν επίσης να μεταδοθούν σε δορυφόρους με σύνδεση με το AIS.
Περίπου το 99% των εμπορικών πλοίων παγκοσμίως χρησιμοποιούν το σύστημα AIS.



Το σύστημα έχει εγκριθεί από τη Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα ή τη SOLAS.
Η SOLAS έχει μια σειρά από άλλες απαιτήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν την ασφάλεια στη θάλασσα.
Για παράδειγμα, απαιτεί από τα πλοία να είναι εξοπλισμένα με ραδιοφάρους ένδειξης θέσης έκτακτης ανάγκης (EPIRB) και αναμεταδότες αναζήτησης και διάσωσης (SART).

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top