Το ΝΑΤΟ προσπαθεί να τραβήξει μια κόκκινη γραμμή έναντι της Ρωσίας θυσιάζοντας την Ουκρανία
Η Ουκρανία παλεύει πλέον για την επιβίωσή της.Και η Δύση, ουσιαστικό το ΝΑΤΟ, προσπαθεί να τραβήξει μια νοητή γραμμή προκειμένου η Ρωσία να μην περάσει στα εδάφη της συμμαχίας.
Αυτό αναφέρει νέο ρεπορτάζ του Associated Press, που απέκτησε σπάνια και αποκλειστική πρόσβαση στο γιγάντιο αεροσκάφος AWACS (Αερομεταφερόμενο Σύστημα Προειδοποίησης και Ελέγχου).
Βλέποντας από ψηλά, στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου επιτήρησης της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας που πετά πάνω από τη γειτονική Ρουμανία, το ραντάρ επιβεβαιώνει τις ισοπεδωμένες πόλεις της Ουκρανίας και τα καταστραμμένα πεδία μάχης.
Με ισχυρό ραντάρ που περιστρέφεται έξι φορές κάθε λεπτό στην άτρακτο και γεμάτο εξοπλισμό επιτήρησης, το αεροπλάνο μπορεί να εντοπίσει εκτοξεύσεις πυραύλων, αερομεταφερόμενα βομβαρδιστικά και άλλες στρατιωτικές δραστηριότητες στο πεδίο.
Καθώς πλησιάζει η δεύτερη επέτειος της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, στις 24 Φεβρουαρίου 2022, το Associated Press, με 26 στρατιωτικούς, πέταξε σε μια 10ωρη αποστολή αναγνώρισης από την κεντρική Γαλλία στον ρουμανικό εναέριο χώρο, παρακολουθώντας τη νότια Ουκρανία και τη Μαύρη Θάλασσα στην κατεχόμενη από τη Ρωσία Κριμαία και πέρα από αυτήν.
Φτάνοντας στα 34.000 πόδια (10 χιλιόμετρα), το αεροπλάνο δίνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στους διοικητές.
Η αποστολή του για το ΝΑΤΟ στην ανατολική πλευρά της στρατιωτικής συμμαχίας των 31 εθνών, στην πραγματικότητα, τραβά επίσης μια γραμμή στον ευρωπαϊκό ουρανό.
Η παρατεταμένη παρουσία του αεροσκάφους ψηλά πάνω από την ανατολική Ρουμανία —παρακολουθώντας τις ρωσικές δυνάμεις— σηματοδότησε πόσο έντονα το ΝΑΤΟ παρακολουθεί τα σύνορά του και τη Ρωσία, έτοιμο εάν χρειαστεί να δράσει εάν η ρωσική επιθετικότητα απειλήσει να επεκταθεί πέρα από την Ουκρανία.
Η ασπίδα του ΝΑΤΟ
Οι τακτικές πτήσεις επιτήρησης, μαζί με περιπολίες μαχητικών, ραντάρ εδάφους και άλλο υλικό στη διάθεση του ΝΑΤΟ, αποτελούν αυτό που ο διοικητής της γαλλικής μοίρας AWACS περιέγραψε ως «ασπίδα» έναντι κάθε πιθανής διάχυσης.
«Ο απώτερος στόχος είναι, φυσικά, καμία σύγκρουση και αποτροπή», είπε ο διοικητής Richard, διατηρώντας την ανωνυμία του.
«Πρέπει να δείξουμε ότι έχουμε την ασπίδα, να δείξουμε στις άλλες χώρες ότι το ΝΑΤΟ είναι συλλογική άμυνα», συνέχισε.
«Έχουμε την ικανότητα να ανιχνεύουμε παντού. Και δεν είμαστε εδώ για σύγκρουση. Είμαστε εδώ για να δείξουμε ότι είμαστε παρόντες και έτοιμοι».
Τα τέσσερα AWACS της Γαλλίας συγκαταλέγονται σε μια ποικιλία αεροσκαφών επιτήρησης, συμπεριλαμβανομένων μη επανδρωμένων UAV, που συγκεντρώνουν πληροφορίες για το ΝΑΤΟ και τα κράτη μέλη του.
Ο αντισυνταγματάρχης Richard είπε ότι τα γαλλικά AWACS τύπου E-3F βλέπουν εκατοντάδες χιλιόμετρα (μίλια) με τους χαρακτηριστικούς ασπρόμαυρους θόλους ραντάρ στον τελευταίο όροφο.
Τα E-3 είναι τροποποιημένα Boeing 707. Το 707 πέταξε για πρώτη φορά το 1957, αλλά σταμάτησε να μεταφέρει επιβάτες εμπορικά το 2013, επομένως τα E-3 είναι επίσης ιπτάμενα παραδείγματα της ιστορίας της αεροπορίας.
«Μπορούμε να εντοπίσουμε αεροσκάφη, μπορούμε να ανιχνεύσουμε UAV, μπορούμε να εντοπίσουμε πυραύλους και μπορούμε να εντοπίσουμε πλοία.
Αυτό ισχύει, σίγουρα, στην Ουκρανία, ειδικά όταν βρισκόμαστε στα σύνορα», είπε ο αντισυνταγματάρχης Richard.
Καθώς το αεροπλάνο περιπλανιόταν και σάρωνε, το πλήρωμα εντόπισε ένα μακρινό ρωσικό AWACS πάνω από τη Θάλασσα του Αζόφ, πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου της Κριμαίας.
Το ρωσικό αεροσκάφος φαινομενικά εντόπισε επίσης τα γαλλικά AWACS: Αισθητήρες κατά μήκος της ατράκτου έπιασαν ρωσικά σήματα ραντάρ.
«Ξέρουμε ότι μας βλέπουν, ξέρουν ότι τους βλέπουμε. Ας πούμε ότι είναι κάποιου είδους διάλογος μεταξύ αυτών και εμάς», είπε ο Γάλλος συγκυβερνήτης, Ταγματάρχης Romain.
Συνεχείς οι παρακολουθήσεις
Το ΝΑΤΟ διαθέτει επίσης δικό του στόλο με 14 AWACS, επίσης E-3.
Μπορούν να εντοπίσουν στόχους που πετούν χαμηλά σε απόσταση 400 χιλιομέτρων (250 μίλια) και στόχους υψηλότερης πτήσης άλλα 120 χιλιόμετρα (75 μίλια) πέρα από αυτό, λέει η συμμαχία.
Ένα AWACS μπορεί να επιτηρεί μια περιοχή του μεγέθους της Πολωνίας.
Τρία μπορούν να καλύπτουν όλη την κεντρική Ευρώπη.
Με δυνατότητα πτήσης για 12 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό, τα γαλλικά AWACS δεν περιορίζονται σε αποστολές επιτήρησης, επικοινωνιών και ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για το ΝΑΤΟ.
Αναμένουν να αναπτυχθούν ως μέρος της μαζικής επιχείρησης ασφαλείας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, παρέχοντας πρόσθετη επιτήρηση με ραντάρ με αυτό που ο αντισυνταγματάρχης Richard ονόμασε «Μάτι Θεού - God’s-eye».
Οι Ρώσοι πιλότοι έχουν κατά καιρούς ξεκαθαρίσει ότι δεν τους αρέσει να τους παρακολουθούν.
Το 2022, ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος εκτόξευσε έναν πύραυλο κοντά σε ένα αεροσκάφος παρακολούθησης RC-135 Rivet Joint της βρετανικής αεροπορίας που πετούσε στον διεθνή εναέριο χώρο πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, δήλωσε η βρετανική κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ δημοσίευσε βίντεο τον Μάρτιο του 2023 με ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος να ρίχνει πυρά σε ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος παρακολούθησης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Το drone συνετρίβη στη Μαύρη Θάλασσα.
Τα Rivet Joints είναι ιδιαίτερα ικανά κατασκοπευτικά αεροπλάνα και οι ρωσικές αρχές «μισούν πραγματικά» την ικανότητά τους να κατασκοπεύουν τον πόλεμο στην Ουκρανία, δήλωσε ο Justin Bronk, ερευνητής στο think tank Royal United Services Institute στο Λονδίνο.
Εκτός από τη συλλογή «πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο που θεωρητικά θα μπορούσαν να μοιραστούν με Ουκρανούς εταίρους», τα αεροπλάνα παρέχουν επίσης «πλήρη» εικόνα για το «πώς οι ρωσικές δυνάμεις λειτουργούν πραγματικά σε έναν πραγματικό πόλεμο», είπε ο Bronk.
Το ΝΑΤΟ χρησιμοποιεί επίσης μαχητικά αεροσκάφη για να καλύψει τις ρωσικές πτήσεις.
Λέει ότι τα συμμαχικά αεροσκάφη ανέβηκαν στον ουρανό περισσότερες από 500 φορές το 2022 για να αναχαιτίσουν ρωσικά αεροσκάφη που βρέθηκαν κοντά στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ.
Ο αριθμός τέτοιων συναντήσεων μειώθηκε σε περισσότερες από 300 το 2023, σύμφωνα με τη συμμαχία που εδρεύει στις Βρυξέλλες.
Η ενίσχυση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας με δυτικά όπλα μπορεί να εξηγήσει εν μέρει τη μείωση, με τις καταρρίψεις φαινομενικά να κάνουν τους Ρώσους πιλότους πιο επιφυλακτικούς.
Το ΝΑΤΟ παρατήρησε μειωμένη δραστηριότητα από επανδρωμένες ρωσικές πτήσεις πάνω από τη δυτική Μαύρη Θάλασσα πέρυσι.
Το ΝΑΤΟ λέει ότι «η συντριπτική πλειονότητα των εναέριων συναντήσεων μεταξύ του ΝΑΤΟ και των ρωσικών αεροσκαφών ήταν ασφαλείς και επαγγελματικές» και ότι οι ρωσικές εισβολές στον εναέριο χώρο του ΝΑΤΟ ήταν σπάνιες και γενικά σύντομες.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου