Πέρσι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν "τα άκουσε" από υποστηρικτές των Γκρίζων Λύκων, του Κόμματος Εθνικιστικού Κινήματος (ΜΗΡ) και υποστηρικτές του κόμματος της Μεράλ Ακσενέρ που ακόμα δεν είχε διαλυθεί, επειδή επέτρεψε να γίνει η λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου στο μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά στην Τραπεζούντα.
Ο λόγος ήταν ότι "τόλμησε ο Ερντογάν να επιτρέψει στους Έλληνες να γιορτάσουν τον Δεκαπενταύγουστο την ημέρα της Άλωσης της Τραπεζούντας" από τον Σουλτάνο Μεχμέτ τον Πορθητή και τους Οθωμανούς στις 15 Αυγούστου 1461.
Φέτος για να γλιτώσει τα ίδια έδωσε άδεια για τις 23 Αυγούστου και όχι για τις 15. Όμως τα πράγματα δεν τελειώνουν εκεί. Δημοσιεύματα σε τοπικές εφημερίδες του Πόντου όπως οι Akcaabat gazetesi, güne bakış, μιλούν για παιχνίδι της ελληνικής πλευράς, για εμπλοκή των ελληνικών υπηρεσιών στον Πόντο και παρουσιάζουν εκκλήσεις να ακυρωθούν μια και καλή οι δοξασίες στη Σουμελά.
Από τη μία έχουμε εκπρόσωπο τοπικής οργάνωσης του κόμματος της Ακσενέρ, ο οποίος δήλωσε: "Σύμφωνα με τα νέα, η βρώμικη Ποντιακή παράσταση που πραγματοποιείται στη Μονή Σουμελά στις 15 Αυγούστου κάθε έτους αναβλήθηκε για τις 23 Αυγούστου. Λέγεται ότι η απόφαση αυτή ελήφθη προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί η τελετουργική παράσταση που εξυπηρετεί βρώμικους σκοπούς την ημέρα της κατάκτησης της Τραπεζούντας μετά τις αντιδράσεις. Με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά, κοροϊδεύουν τα μυαλά των πατριωτών και του τουρκικού έθνους. Η αλλαγή της ημερομηνίας ανακουφίζει σε κάποιο βαθμό τα οστά του Πορθητή ωστόσο, δεν αλλάζει το νόημα, τη φύση και τη σημασία του γεγονότος. Τι θα αλλάξει αν συμβεί πριν από μια εβδομάδα ή μια εβδομάδα αργότερα; Είτε θα ακυρώσετε εντελώς αυτή τη Λειτουργία είτε θα το καθαρίσετε από αποσχιστικά στοιχεία και καταστροφικές δραστηριότητες. Αν το ονομάσετε θρησκευτικό τουρισμό, θα επιτρέψετε τον πραγματικό θρησκευτικό τουρισμό. Θα διασφαλίσετε ότι όλοι υπακούουν στους νόμους του τουρκικού κράτους. Η μεταφορά της Λειτουργίας για μια εβδομάδα αργότερα δεν αλλάζει τίποτα".
Αναφέροντας ότι η χρήση του τίτλου "Οικουμενικός" από τον Ρωμιό Πατριάρχη Φαναρίου Βαρθολομαίο αντιτίθεται στη Συνθήκη της Λωζάννης και τους νόμους της Τουρκικής Δημοκρατίας, ο Μουχαμέτ Ερκάν δήλωσε: "Και πάλι ο ιερέας θα έρθει, θα παίξει το βρώμικο παιχνίδι του Πόντου και θα φύγει. Το λέω για άλλη μια φορά: Το να επιτραπεί το τελετουργικό, το οποίο αποτελείται από τις πρόβες του Πόντου και την επίδειξη ισχύος των Ελλήνων, είναι μεγάλη προδοσία εναντίον της Τραπεζούντας και επιπλέον της Δημοκρατίας της Τουρκίας. Αυτή η άδεια αποτελεί παραβίαση της Λωζάνης. Πρόκειται για την υποστήριξη των ιδανικών των Ελλήνων. Οι συμβολικές τελετές που πραγματοποιεί ο Ρωμιός Πατριάρχης Φαναρίου Βαρθολομαίος στη Μονή της Σουμέλα δεν είναι παρά μια επίδειξη τιμής για όσους επιδιώκουν τα ποντιακά όνειρα. Τι θα αλλάξει μετά από μια εβδομάδα; Θα εγκαταλείψει ο Ρωμιός Πατριάρχης το οικουμενιστικό του σόου; Θα αναγνωρίσει τους νόμους του τουρκικού κράτους; Φυσικά όχι. Πρόκειται για μια πλήρη εξαπάτηση. Η χρήση του τίτλου "Οικουμενικός" από τον Ρωμιό Πατριάρχη Φαναρίου Βαρθολομαίο είναι αντίθετη με τη Συνθήκη της Λωζάνης και τους νόμους της Τουρκικής Δημοκρατίας".
Σε άλλο δημοσίευμα υπάρχει ο δρ Χασάν Ακγιούζ, ο οποίος ζητά να ακυρωθεί ο εορτασμός μια και καλή. Ο Ακγιούζ ισχυρίστηκε ότι η ελληνική μυστική υπηρεσία ΕΥΠ δρα στην Τραπεζούντα και ότι αυτές οι δραστηριότητες είχαν στόχο την υλοποίηση των ιδεωδών του Πόντου, δηλαδή αναβίωση της αυτοκρατορίας του Πόντου. Υποστηρίχθηκε επίσης ότι μοιράστηκαν διάφορα δώρα στους πολίτες της Τραπεζούντας για την ενίσχυση των πολιτιστικών δεσμών με την Ελλάδα και κάποιοι στάλθηκαν στην Ελλάδα για εκπαίδευση. Στην ανακοίνωση αναφέρθηκε ότι οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες και οι ενώσεις του Πόντου προσπαθούσαν να ενισχύσουν τα ποντιακά ιδεώδη μέσω του τελετουργικού στη Σουμελά και ότι η Τουρκία θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση έναντι τέτοιων δραστηριοτήτων.
Στη συνέχεια κάνει λόγο για προσπάθεια αφομοίωσης που θα πρέπει να γίνει: "αυτό που χρειάζεται περισσότερο η κοινότητα του Πόντου είναι να τους κάνει να αποδεχτούν την αίσθηση ότι ανήκουν σε αυτά τα εδάφη".
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου