Παραλογίζονται στην Τουρκία και εκδηλώνουν σε κάθε ευκαιρία το γνωστό σύνδρομο καταδίωξης! Στο θέμα των μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70 που αποφάσισαν να αγοράσουν, καθώς επίσης και τα 79 κιτ εκσυγχρονισμού για αναβάθμιση άλλον 79 υφιστάμενων στον τουρκικό αεροπορικό στόλο F-16, θεώρησαν ότι λόγω της μεγάλης αξίας του συμβολαίου, οι Αμερικανοί θα πλήρωναν από την τσέπη τους για να ενεργοποιήσουν τη γραμμή παραγωγή στην Τουρκία που έχει κλείσει εδώ και 20 χρόνια!
Σε δημοσίευμα της η “Yeni Akit” αναφέρεται στην υπόθεση του συμβολαίου που υπογράφτηκε ανάμεσα στην τουρκική και την αμερικανική πλευρά και υπενθυμίζει τη δήλωση Ερντογάν όταν γύρισε από τις ΗΠΑ, με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπάιντεν, να φέρεται να υποσχέθηκε “λύση του προβλήματος” εντός το πολύ ενός μηνός. ποιανού προβλήματος; Το δημοσίευμα αναφέρει ότι ζητήθηκε από τη Lockheed Martin η παραγωγή των F-16 και ο εκσυγχρονισμός να γίνουν στην Τουρκία και τις εγκαταστάσεις της TAI (Turkish Aerospace Industries).
Αυτό προκάλεσε απορίες στα τουρκικά ΜΜΕ, με τον αρθρογράφο της εφημερίδας Sabah, Okan Müderrisoğlu, να αναρωτιέται: “Για ποιον λόγο θέλει η Τουρκία να παρέμβει ο πρόεδρος Μπάιντεν για το πρόγραμμα F-16 Viper, το οποίο θα προχωρήσει με την προβλεπόμενη διαδικασία”; Και απαντάει, ότι το ζήτημα άπτεται του τυπικού τρόπου λειτουργίας της εταιρίας στο πλαίσιο της αμερικανικής αγοράς.
Η Lockheed Martin αναφέρει ότι πλέον έχει ξεκινήσει η παραγωγή των F-35 και για να αποκαταστήσει γραμμή παραγωγής για τα F-16, συνεπάγεται κόστος. Το πρόσθετο αυτό κόστος προφανώς οι Αμερικανοί θα το προσθέσουν στο κόστος του προγράμματος, επηρεάζοντας ανοδικά την τιμή μονάδας των αεροσκαφών. Οι Τούρκοι για κάποιον λόγο δεν πείθονται, με αποτέλεσμα να έχουν καταφέρει να προκαλέσουν προβλήματα στην ομαλή υλοποίηση της σύμβασης!
Πλέον συζητούν για μείωση του αριθμού των F-16. Συζητούν για την “εναλλακτική” των Eurofighter, χωρίς να έχουν εξασφαλίσει την αποδέσμευσή τους. Μιλούν ακόμα, με καταφανή “μεγαλοϊδεατισμό” για το μέλλον του μαχητικού εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής KAAN, το οποίο κατά δήλωση θα είναι πέμπτης γενιάς. και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, στους Τούρκους φαίνεται παράξενο ότι οι παραδόσεις των αεροσκαφών F-16 θα πραγματοποιηθούν από το 2028 έως το 2030.
Από τη μία τους είναι -εξ όσων φαίνεται- αδύνατο να αντιληφθούν ότι αναγκαστικά θα προηγηθούν όσοι έχουν ήδη υπογράψει σχετικές συμβάσεις και από την άλλη ότι το κόστος ενεργοποίησης μιας γραμμής παραγωγής στην Τουρκία θα το επιβαρυνθούν οι ίδιοι! Κι αν μπλέξουν σε διαπραγματεύσεις για τα χρήματα που υποστηρίζουν ότι τους χρωστούν οι Αμερικανοί λόγω του εξοβελισμού τους από το πρόγραμμα του F-35, δεν θα τελειώσουν ούτε το 2030!
Ο λόγος είναι απλός. Μπορεί να έδωσαν ένα σημαντικό ποσό για να ενταχθούν στους βιομηχανικούς εταίρους του προγράμματος, όμως επί πολλά έτη οι εταιρίες τους κέρδιζαν χρήματα, όντας ενταγμένες στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού του μαχητικού 5ης γενιάς. και οι Αμερικανοί δεν πρόκειται να υποκύψουν. Ο υπολογισμός του ακριβούς μεγέθους επιστροφής από την πλευρά των ΗΠΑ δεν θα είναι εύκολη υπόθεση. Κυρίως λόγω της συνήθους, ανατολίτικης, διαπραγματευτικής τακτικής των Τούρκων. Το πιο γνωστό ως “ανατολίτικο παζάρι”.
πηγή
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.
Δημοσίευση σχολίου