Τη διατήρηση της ελληνικής κυριαρχίας στον αέρα μπορεί να επισφραγίσει η αναβάθμιση των 84 μαχητικών F-16 block 52 adv και block 52+ η οποία έχει ήδη αρχίσει.
Η συνεχής τουρκική επιθετικότητα στον αέρα με το μπαράζ υπερπτήσεων πάνω από Έβρο και νησιά, οι δεκάδες παραβιάσεις αλλά και η ανάγκη υποστήριξης αεροπορικών επιχειρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο ή Νότια της Κρήτης δικαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι τα ελληνικά "γεράκια" αποτελούν κρίσιμο παράγοντα ισχύος.
Ακόμα και στον Έβρο όπου έπειτα από δεκαετίες εμφανίστηκαν και πάλι μαχητικά των γειτόνων και μάλιστα με έντονη διάθεση για προκλήσεις και επίδειξη ισχύος τα "μπλε" φτερά καλούνται να βάλουν φραγμό στις διαθέσεις της Άγκυρας. Όπως ακριβώς έκαναν οι χερσαίες δυνάμεις τον τελευταίο μήνα πάνω στο ποτάμι.
Η σχεδόν καθημερινή παρουσία τουρκικών αεροσκαφών και μη επανδρωμένων αεροχημάτων στην περιοχή επιβάλλουν στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση με τα μαχητικά επιφυλακής της Λήμνου αρχικά αλλά και αεροσκάφη από όλες τις πολεμικές έτοιμα να αναλάβουν δράση.
Η ξεκάθαρη ποιοτική υπεροχή των Ελλήνων αεροπόρων αλλά και ο μεγάλος αριθμός μαχητικών που απογειώνει καθημερινά το ΑΤΑ εγγυώνται ότι ο Εθνικός Εναέριος Χώρος είναι προστατευμένος. Τη διατήρηση της ελληνικής κυριαρχίας στον αέρα μπορεί να επισφραγίσει η αναβάθμιση των 84 μαχητικών F-16 block 52 adv και block 52+ η οποία έχει ήδη αρχίσει.
Το πρώτο μαχητικό F-16 blcok 52 adv της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκεται εδώ και περισσότερο από δύο μήνες στο υπόστεγο της ΕΑΒ με τους τεχνικούς της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και τους συναδέλφους τους από την κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin να έχουν πιάσει δουλειά.
Ο αρχικός στόχος είναι το μαχητικό να μείνει "κουφάρι" και να συναρμολογηθεί από την αρχή με εξαρτήματα τα οποία είτε έρχονται από τις ΗΠΑ-όπως τα βασικά ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους- είτε κατασκευάζονται στην Ελλάδα από εγχώριες εταιρίες όπως μέρος των καλωδιώσεων.
Ωστόσο, η ελληνική γραφειοκρατία και φυσικά τα προβλήματα που έχει επιφέρει η φονική πανδημία του κορωνοϊού βάζουν εμπόδια στην προσπάθεια να προχωρήσει το πρόγραμμα μέσα στο χρονοδιάγραμμα.
Η ΕΑΒ συνεχίζει να λειτουργεί με ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς τόσο στο πρόγραμμα της αναβάθμισης των μαχητικών όσο και στα υπόλοιπα project τα οποία "τρέχει" αν και μικρό μέρος του προσωπικού αναγκαστικά απουσιάζει λόγω των ειδικών αδειών. Όμως τα "αγκάθια" όχι μόνο υπάρχουν αλλά αυξάνονται.
Η διαδικασία πρόσληψης περίπου 80 ατόμων τα οποία θα είναι απαραίτητα όταν στηθεί η γραμμή παραγωγής έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά με ευθύνη κυρίως του υπουργείου Οικονομικών. Πρόκειται για τεχνικούς οι οποίοι τους επόμενους έξι έως εννέα μήνες θα εκπαιδευτούν προκειμένου να πιστοποιηθούν και να είναι έτοιμοι στις αρχές του επόμενου χρόνου. Επιπλέον ακόμα και απλά ζητήματα όπως η απαλλαγή από δασμούς και ΦΠΑ όλων των απαραίτητων εξαρτημάτων φαίνεται ότι αν και έχουν αποφασιστεί και ψηφιστεί δεν έχουν επιλυθεί πλήρως. Είχαν προηγηθεί τα προβλήματα στεγανότητας στο υπόστεγο που φιλοξενεί το πρωτότυπο μαχητικό γεγονός που προκάλεσε μικρή καθυστέρηση και ανάγκασε ΕΑΒ και κατασκευάστρια εταιρία να επιδιορθώσουν εγκαταστάσεις 84000 τμ. σε κτήρια ηλικίας άνω των 40 ετών.
Το χρονοδιάγραμμα αναφέρει ότι μέσα στο 2021 το πρωτότυπο Viper θα πρέπει να έχει ήδη επιστρέψει από τις ΗΠΑ όπου θα πραγματοποιηθούν όλοι οι έλεγχοι και τέσσερα μαχητικά μονοθέσια και διθέσια θα μεταφερθούν στα υπόστεγα για να αρχίσει η μαζική αναβάθμιση.
Η Πολεμική Αεροπορία θέλει να εκμεταλευτεί το γεγονός ότι οι ΗΠΑ μετά την απόκτηση από την Τουρκία των αντιαεροπορικών πυραύλων S-400 έχει "παγώσει" το πρόγραμμα των F-35 για την Άγκυρα. Οι Τούρκοι πιλότοι επέστρεψαν στη χώρα τους και σύμφωνα με όσα έχουν δηλώσει οι Αμερικανοί ο Μάρτιος που διανύουμε θα είναι ο μήνας που η Τουρκία θα τεθεί οριστικά εκτός προγράμματος.
Ως τώρα πάντως από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού τηρείται σιγή ιχθύος. Σε κάθε περίπτωση με τις "Οχιές" στο οπλοστάσιό της η HAF αποκτά σοβαρό πλεονέκτημα και αφήνει τεχνολογικά πίσω τους γείτονες.Και αυτός είναι ο λόγος που το πρόγραμμα επιβάλλεται να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις.
πηγή
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δημοσίευση σχολίου