Με 1.300 εργαζόμενους σε «ομηρεία» – όχι με την απειλή εκτέλεσης, όπως συνέβαινε τα παλιά τα χρόνια, αλλά με την γκιλοτίνα της ανεργίας να απειλεί τις ζωές τους – οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχουν χάσει κάθε μέτρο και λειτουργούν έναντι της ελληνικής κυβέρνησης με συμπεριφορές που εύκολα μπορούν να περιγραφούν με μία λέξη: εκβιασμός.
Οι Γερμανοί της Thyssen δεν δια πραγματεύονται με τον υπουργό Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλο. Απλώς καθυστερούν όπως μπορούν για να την «κάνουν» από τα ναυπηγεία, αφήνοντας στον δρόμο 1.300 οικογένειες. Έχοντας βάλει στην τσέπη τα 2,7 από τα 3 δισ. που μας κοστολόγησαν τα τέσσερα υποβρύχια τύπου Παπανικολής, αδιαφορούν πλήρως για την εξεύρεση διάδοχης λύσης.
Κι όχι μόνο αυτό. Από τον Δεκέμβριο σταμάτησαν να πληρώνουν τους μισθούς των εργαζομένων. Έτσι το ελληνικό Δημόσιο, που ανέλαβε να καλύψει τους μισθούς των εργαζομένων, έχει δώσει εν μέσω οικονομικής κρίσης περίπου 7,5 εκατομμύρια ευρώ κι έπεται συνέχεια!
Η Thyssen όχι μόνο έχει πάψει να εκπληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της προς τους εργαζόμενους, αλλά μας έχει «φλομώσει» στο ψέμα και τα εκβιαστικά διλήμματα. Όπως προκύπτει από την ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ του εκτελεστικού προέδρου της εταιρείας Κριστόφ Ατζποντίεν και του επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, ό,τι κι αν είχαν υποσχεθεί οι Γερμανοί για να βρεθεί μία λύση στο θέμα των υποβρυχίων ρημαδιών που μας έφτιαξαν και κατ’ επέκταση και στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το έκαναν... γαργάρα.
Το ύφος των επιστολών που έχουν ανταλλαγεί αποκαλύπτει και την ένταση που επικρατεί, αλλά αυτή δεν προκύπτει στις πρακτικές ενέργειες της ελληνικής πλευράς, που εξακολουθεί να πηγαίνει τους Γερμανούς λάου λάου, αντί να τους τραβήξει το αυτί, μέσω της νομικής οδού. Παρ’ ότι μάλιστα θεωρεί ότι ο Ατζποντίεν «διαστρεβλώνει τα γεγονότα» που έχουν να κάνουν με το θέμα των υποβρυχίων. Κι έχει δίκιο. Στις επιστολές του ο Ατζποντίεν τάζει λαγούς με πετραχήλια μέχρι να πάρει τον περασμένο Ιούνιο 105 εκατομμύρια ευρώ που ζητούσε. Μετά παθαίνει... αμνησία.
Οι Γερμανοί, λοιπόν, είχαν δεσμευτεί να ολοκληρώσουν τη ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων τύπου Παπανικολής, χωρίς βέβαια να γέρνουν. Τα υποβρύχια «χτίζονται» στον Σκαραμαγκά. Επιπλέον είχαν δεχτεί πρόταση της ελληνικής πλευράς να σταματήσει ο εκσυγχρονισμός των παλαιών υποβρυχίων και να μας ναυπηγήσουν δύο νέα υποβρύχια, όχι σαν τον Παπανικολή, αλλά παλαιότερης τεχνολογίας.
Αντί γι’ αυτά, η Thyssen κατήγγειλε τη σύμβασή της με το ελληνικό Δημόσιο παραμονές των τελευταίων εκλογών και από τότε όλες οι κινήσεις της δείχνουν ότι έχει μόνο έναν στόχο: να βάλει λουκέτο στο ναυπηγείο.
Δεν εξηγείται αλλιώς η απίστευτη απαίτησή της να υπάρξει... επαναδιαπραγμάτευση για την ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων, για τα οποία έχει πληρωθεί στο ακέραιο και τα οποία το ελληνικό Π.Ν. θα έπρεπε να αρχίσει να παραλαμβάνει από το 2005! Αυτός είναι και ο λόγος που οι «φρίτσηδες» δεν ασχολούνται στα σοβαρά με τα 300 εκατομμύρια που απομένουν για την εξόφλησή τους. Σου λένε «αυτά θα τα πληρώναμε σε ρήτρες για την πεντάχρονη καθυστέρηση, δεν βαριέσαι».
Έτσι κι αλλιώς η Thyssen έκανε την μπάζα της με το ελληνικό πρόγραμμα υποβρυχίων. Εμάς μας χρέωσαν 450 εκατομμύρια ευρώ το κομμάτι. Ξέρετε πόσο το πούλησαν στην Κορέα, και μάλιστα χωρίς να γέρνουν, αφού είχαν μάθει από τα δικά μας; Τριακόσια εκατομμύρια το κομμάτι!
Έτσι έχουν εγκαταλείψει μέσα στο ναυπηγείο τα «κουφάρια» των τριών υποβρυχίων και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για τα άλλα δύο που μας είχαν τάξει. Κι όλα αυτά όταν η ελληνική πλευρά δεν έπαψε να κάνει το κορόιδο στις προκλήσεις και συνέχισε μέχρι τον περασμένο Ιούνιο να χρυσοπληρώνει την Thyssen.
Εκατόν πέντε εκατομμύρια ευρώ τούς έδωσε ο τότε τσάρος της Οικονομίας Γιάννης Παπαθανασίου, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές, για να «εξευμενίσει» τους… θυμωμένους Γερμανούς. Τουλάχιστον 75 εκατομμύρια απ’ αυτά τα λεφτά έφυγαν κατ’ ευθείαν εκτός Ελλάδας. Και σαν «μπόνους» φιλοδώρησαν την κυβέρνηση της Νουδούλας με την καταγγελία της σύμβασης παραμονές των εθνικών εκλογών!
Το «δούλεμα»
Με την αλλαγή της κυβέρνησης ο Β. Βενιζέλος βρέθηκε στο Πεντάγωνο και αποφάσισε για δικούς του λόγους να πάρει πάνω του το θέμα των ναυπηγείων και των υποβρυχίων. Ο Μπένι το 2000 ήταν υπουργός Ανάπτυξης, όταν τα ναυπηγεία πωλούνταν στους Γερμανούς.
Το «δούλεμα» συνεχίστηκε και μετά τις εκλογές. Οι Γερμανοί συνέχισαν να πουλάνε τρέλα παριστάνοντας τους... αδικημένους επειδή το ελληνικό Δημόσιο αρνείται να πληρώσει και άρχισαν να λένε ανοιχτά ότι είναι αποφασισμένοι να κλείσουν τον Σκαραμαγκά. Και αυτό είναι μάλλον το μόνο αληθινό. Γι’ αυτό δεν δίστασαν ακόμη και να κλείσουν τα ταμεία μισθοδοσίας του προ σωπικού τους.
Ο Μπένι, από την πλευρά του, προσπάθησε να κάνει ντρίμπλα βάζοντας στο παιχνίδι διεθνή οίκο αξιολόγησης προσφορών ενδιαφερομένων αγοραστών. Το σκηνικό των δήθεν ή πραγματικά ενδιαφερομένων είναι εξίσου περίπλοκο:
Οι Γερμανοί «σπρώχνουν» με χίλια την πρόταση της Άμπου Ντάμπι Μαρ, μιας εταιρείας που όλως περιέργως πριν από λίγους μήνες εξαγόρασε το σχεδιαστήριο και το ναυπηγικό κομμάτι της Thyssen, που έχει σχέση με τις φρεγάτες! Σύμπτωση είναι ότι ο ελληνικός στόλος θέλει να παραγγείλει φρεγάτες κι έχει ήδη προχωρημένες συζητήσεις με τους Γάλλους.
Οι όροι που θέτει η Άμπου Ντάμπι Μαρ είναι... αποικιοκρατικοί. Ζητάνε να αναλαμβάνουν με συνοπτικές διαδικασίες οποιοδήποτε πλεούμενο παραγγέλλεται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Από την άλλη, οι Γερμανοί φέρονται να μην πουλάνε με τίποτε στους Γάλλους, οι οποίοι, προκειμένου να σιγουρέψουν το πρόγραμμα των φρεγατών, δέχονται να αναλάβουν τα ναυπηγεία. Στην πραγματικότητα κάνουν τον σταυρό τους να μπει λουκέτο, ώστε να ναυπηγήσουν και τα έξι πλοία στα ναυπηγεία της Λοριάν και να δουλέψουν τα δικά τους εργατικά χέρια.
Κάπου ανάμεσα σ’ αυτές τις προτάσεις έχει «σκάσει μύτη» και ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκος Ταβουλάρης, ο οποίος έχει προτείνει να πάρει τα ναυπηγεία ουσιαστικά για λογαριασμό των Γάλλων!
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας βρίσκονται σε εξίσου δραματική οικονομική κατάσταση και παραμένουν εν λειτουργία μόνο και μόνο από τις οικονομικές ενέσεις του Πενταγώνου. Έχουν πάρει το 65% των χρημάτων για τη ναυπήγηση δύο τορπιλακάτων, χωρίς ακόμη να έχουν παραδώσει ούτε λαμαρίνα! Πώς λοιπόν επιχειρούν να πάρουν και τον Σκαραμαγκά;
Είναι απλό: Οι Γερμανοί πουλάνε το ναυπηγείο προς 120 εκατομμύρια ευρώ, με τρία υποβρύχια υπό παράδοση μέσα. Όποιος το πάρει, παραδίδει τα υποβρύχια, τα οποία για να ολοκληρωθούν, χρειάζονται σχετικά λίγα χρήματα, και εισπράττει 300 εκατομμυριάκια! Κι αφού τα βάλει «παντελόνι», θ’ αρχίσει να πιέζει την κυβέρνηση να του δώσει κρατικές δουλειές, απειλώντας κι αυτός με τη σειρά του ότι θα κλείσει τα ναυπηγεία!
Το μέγα ερώτημα που προκύπτει για την κυβέρνηση είναι: Γιατί μετά την αλαζονική και καθαρά εκβιαστική συμπεριφορά των Γερμανών δεν έχει χρησιμοποιήσει κανένα από τα νομικά μέσα που διαθέτει για να τους τρίξει τα δόντια;
Οι Γερμανοί της Thyssen δεν δια πραγματεύονται με τον υπουργό Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλο. Απλώς καθυστερούν όπως μπορούν για να την «κάνουν» από τα ναυπηγεία, αφήνοντας στον δρόμο 1.300 οικογένειες. Έχοντας βάλει στην τσέπη τα 2,7 από τα 3 δισ. που μας κοστολόγησαν τα τέσσερα υποβρύχια τύπου Παπανικολής, αδιαφορούν πλήρως για την εξεύρεση διάδοχης λύσης.
Κι όχι μόνο αυτό. Από τον Δεκέμβριο σταμάτησαν να πληρώνουν τους μισθούς των εργαζομένων. Έτσι το ελληνικό Δημόσιο, που ανέλαβε να καλύψει τους μισθούς των εργαζομένων, έχει δώσει εν μέσω οικονομικής κρίσης περίπου 7,5 εκατομμύρια ευρώ κι έπεται συνέχεια!
Η Thyssen όχι μόνο έχει πάψει να εκπληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της προς τους εργαζόμενους, αλλά μας έχει «φλομώσει» στο ψέμα και τα εκβιαστικά διλήμματα. Όπως προκύπτει από την ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ του εκτελεστικού προέδρου της εταιρείας Κριστόφ Ατζποντίεν και του επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, ό,τι κι αν είχαν υποσχεθεί οι Γερμανοί για να βρεθεί μία λύση στο θέμα των υποβρυχίων ρημαδιών που μας έφτιαξαν και κατ’ επέκταση και στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το έκαναν... γαργάρα.
Το ύφος των επιστολών που έχουν ανταλλαγεί αποκαλύπτει και την ένταση που επικρατεί, αλλά αυτή δεν προκύπτει στις πρακτικές ενέργειες της ελληνικής πλευράς, που εξακολουθεί να πηγαίνει τους Γερμανούς λάου λάου, αντί να τους τραβήξει το αυτί, μέσω της νομικής οδού. Παρ’ ότι μάλιστα θεωρεί ότι ο Ατζποντίεν «διαστρεβλώνει τα γεγονότα» που έχουν να κάνουν με το θέμα των υποβρυχίων. Κι έχει δίκιο. Στις επιστολές του ο Ατζποντίεν τάζει λαγούς με πετραχήλια μέχρι να πάρει τον περασμένο Ιούνιο 105 εκατομμύρια ευρώ που ζητούσε. Μετά παθαίνει... αμνησία.
Οι Γερμανοί, λοιπόν, είχαν δεσμευτεί να ολοκληρώσουν τη ναυπήγηση των τριών υποβρυχίων τύπου Παπανικολής, χωρίς βέβαια να γέρνουν. Τα υποβρύχια «χτίζονται» στον Σκαραμαγκά. Επιπλέον είχαν δεχτεί πρόταση της ελληνικής πλευράς να σταματήσει ο εκσυγχρονισμός των παλαιών υποβρυχίων και να μας ναυπηγήσουν δύο νέα υποβρύχια, όχι σαν τον Παπανικολή, αλλά παλαιότερης τεχνολογίας.
Αντί γι’ αυτά, η Thyssen κατήγγειλε τη σύμβασή της με το ελληνικό Δημόσιο παραμονές των τελευταίων εκλογών και από τότε όλες οι κινήσεις της δείχνουν ότι έχει μόνο έναν στόχο: να βάλει λουκέτο στο ναυπηγείο.
Δεν εξηγείται αλλιώς η απίστευτη απαίτησή της να υπάρξει... επαναδιαπραγμάτευση για την ολοκλήρωση των τριών υποβρυχίων, για τα οποία έχει πληρωθεί στο ακέραιο και τα οποία το ελληνικό Π.Ν. θα έπρεπε να αρχίσει να παραλαμβάνει από το 2005! Αυτός είναι και ο λόγος που οι «φρίτσηδες» δεν ασχολούνται στα σοβαρά με τα 300 εκατομμύρια που απομένουν για την εξόφλησή τους. Σου λένε «αυτά θα τα πληρώναμε σε ρήτρες για την πεντάχρονη καθυστέρηση, δεν βαριέσαι».
Έτσι κι αλλιώς η Thyssen έκανε την μπάζα της με το ελληνικό πρόγραμμα υποβρυχίων. Εμάς μας χρέωσαν 450 εκατομμύρια ευρώ το κομμάτι. Ξέρετε πόσο το πούλησαν στην Κορέα, και μάλιστα χωρίς να γέρνουν, αφού είχαν μάθει από τα δικά μας; Τριακόσια εκατομμύρια το κομμάτι!
Έτσι έχουν εγκαταλείψει μέσα στο ναυπηγείο τα «κουφάρια» των τριών υποβρυχίων και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για τα άλλα δύο που μας είχαν τάξει. Κι όλα αυτά όταν η ελληνική πλευρά δεν έπαψε να κάνει το κορόιδο στις προκλήσεις και συνέχισε μέχρι τον περασμένο Ιούνιο να χρυσοπληρώνει την Thyssen.
Εκατόν πέντε εκατομμύρια ευρώ τούς έδωσε ο τότε τσάρος της Οικονομίας Γιάννης Παπαθανασίου, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές, για να «εξευμενίσει» τους… θυμωμένους Γερμανούς. Τουλάχιστον 75 εκατομμύρια απ’ αυτά τα λεφτά έφυγαν κατ’ ευθείαν εκτός Ελλάδας. Και σαν «μπόνους» φιλοδώρησαν την κυβέρνηση της Νουδούλας με την καταγγελία της σύμβασης παραμονές των εθνικών εκλογών!
Το «δούλεμα»
Με την αλλαγή της κυβέρνησης ο Β. Βενιζέλος βρέθηκε στο Πεντάγωνο και αποφάσισε για δικούς του λόγους να πάρει πάνω του το θέμα των ναυπηγείων και των υποβρυχίων. Ο Μπένι το 2000 ήταν υπουργός Ανάπτυξης, όταν τα ναυπηγεία πωλούνταν στους Γερμανούς.
Το «δούλεμα» συνεχίστηκε και μετά τις εκλογές. Οι Γερμανοί συνέχισαν να πουλάνε τρέλα παριστάνοντας τους... αδικημένους επειδή το ελληνικό Δημόσιο αρνείται να πληρώσει και άρχισαν να λένε ανοιχτά ότι είναι αποφασισμένοι να κλείσουν τον Σκαραμαγκά. Και αυτό είναι μάλλον το μόνο αληθινό. Γι’ αυτό δεν δίστασαν ακόμη και να κλείσουν τα ταμεία μισθοδοσίας του προ σωπικού τους.
Ο Μπένι, από την πλευρά του, προσπάθησε να κάνει ντρίμπλα βάζοντας στο παιχνίδι διεθνή οίκο αξιολόγησης προσφορών ενδιαφερομένων αγοραστών. Το σκηνικό των δήθεν ή πραγματικά ενδιαφερομένων είναι εξίσου περίπλοκο:
Οι Γερμανοί «σπρώχνουν» με χίλια την πρόταση της Άμπου Ντάμπι Μαρ, μιας εταιρείας που όλως περιέργως πριν από λίγους μήνες εξαγόρασε το σχεδιαστήριο και το ναυπηγικό κομμάτι της Thyssen, που έχει σχέση με τις φρεγάτες! Σύμπτωση είναι ότι ο ελληνικός στόλος θέλει να παραγγείλει φρεγάτες κι έχει ήδη προχωρημένες συζητήσεις με τους Γάλλους.
Οι όροι που θέτει η Άμπου Ντάμπι Μαρ είναι... αποικιοκρατικοί. Ζητάνε να αναλαμβάνουν με συνοπτικές διαδικασίες οποιοδήποτε πλεούμενο παραγγέλλεται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Από την άλλη, οι Γερμανοί φέρονται να μην πουλάνε με τίποτε στους Γάλλους, οι οποίοι, προκειμένου να σιγουρέψουν το πρόγραμμα των φρεγατών, δέχονται να αναλάβουν τα ναυπηγεία. Στην πραγματικότητα κάνουν τον σταυρό τους να μπει λουκέτο, ώστε να ναυπηγήσουν και τα έξι πλοία στα ναυπηγεία της Λοριάν και να δουλέψουν τα δικά τους εργατικά χέρια.
Κάπου ανάμεσα σ’ αυτές τις προτάσεις έχει «σκάσει μύτη» και ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκος Ταβουλάρης, ο οποίος έχει προτείνει να πάρει τα ναυπηγεία ουσιαστικά για λογαριασμό των Γάλλων!
Τα ναυπηγεία Ελευσίνας βρίσκονται σε εξίσου δραματική οικονομική κατάσταση και παραμένουν εν λειτουργία μόνο και μόνο από τις οικονομικές ενέσεις του Πενταγώνου. Έχουν πάρει το 65% των χρημάτων για τη ναυπήγηση δύο τορπιλακάτων, χωρίς ακόμη να έχουν παραδώσει ούτε λαμαρίνα! Πώς λοιπόν επιχειρούν να πάρουν και τον Σκαραμαγκά;
Είναι απλό: Οι Γερμανοί πουλάνε το ναυπηγείο προς 120 εκατομμύρια ευρώ, με τρία υποβρύχια υπό παράδοση μέσα. Όποιος το πάρει, παραδίδει τα υποβρύχια, τα οποία για να ολοκληρωθούν, χρειάζονται σχετικά λίγα χρήματα, και εισπράττει 300 εκατομμυριάκια! Κι αφού τα βάλει «παντελόνι», θ’ αρχίσει να πιέζει την κυβέρνηση να του δώσει κρατικές δουλειές, απειλώντας κι αυτός με τη σειρά του ότι θα κλείσει τα ναυπηγεία!
Το μέγα ερώτημα που προκύπτει για την κυβέρνηση είναι: Γιατί μετά την αλαζονική και καθαρά εκβιαστική συμπεριφορά των Γερμανών δεν έχει χρησιμοποιήσει κανένα από τα νομικά μέσα που διαθέτει για να τους τρίξει τα δόντια;
Δημοσίευση σχολίου