GuidePedia

0
«Τρικυμίες» προκαλούν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες από τη μια ο άγριος ανταγωνισμός που εκδηλώθηκε το φετινό καλοκαίρι στη γραμμή-φιλέτο του Ηρακλείου Κρήτης (και λιγότερο σε άλλες γραμμές του Αιγαίου) και από την άλλη η δραματική μείωση της μεταφορικής κίνησης φορτηγών στις γραμμές της Αδριατικής.
Οι δύο κρητικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι Μινωικές Γραμμές και η ΑΝΕΚ, ανακοίνωσαν για το εξάμηνο ζημιές 12,7 εκατ. ευρώ και 16 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, και τώρα ποντάρουν στις καλές επιδόσεις που είχαν κατά τους «θερμούς», από τουριστικής άποψης, μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο).
Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς επισημαίνουν ότι η «ναυμαχία» του Ηρακλείου, στην οποία.... οι τρεις εμπλεκόμενες εταιρείες (Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ και Βlue Star) χρησιμοποίησαν επιθετική εμπορική πολιτική με προσφορές και εκπτώσεις στα ναύλα αλλά και με service ευρωπαϊκών προδιαγραφών, σήμανε οπωσδήποτε απώλειες για όλες τις πλευρές.
Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου τον Ιούλιο και τον Αύγουστο φέτος ήταν αυξημένη κατά 20% και 14%, αντίστοιχα.
Στα επιτελεία των τριών εταιρειών εκτιμούν ότι αυτοί οι καλοί μήνες θα έχουν θετικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2009, αλλά η επιθετική εμπορική πολιτική που ακολούθησαν για χάρη των μεριδίων αγοράς θα επηρεάσουν αρνητικά τα τελικά αποτελέσματά τους.
«Πονοκέφαλος» η Αδριατική
Πριν από μερικά χρόνια, οι γραμμές της Αδριατικής αποτελούσαν με τη σταθερή και σημαντική τους κερδοφορία το «μαξιλάρι» των Ελλήνων ακτοπλόων όταν η αγορά του Αιγαίου δεν πήγαινε καλά. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αντιστραφεί, και είναι η αγορά του Αιγαίου εκείνη που παίζει αυτόν τον ρόλο, καθώς εκτιμάται ότι στο πρώτο εξάμηνο του έτους η μεταφορά φορτηγών στις γραμμές της Αδριατικής μειώθηκε έως και 30%. Τα πράγματα για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές αυτές είναι εξαιρετικά δύσκολα. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της Βlue Star, κ. Μιχάλης Σακέλλης, εκτιμά ότι το πρόβλημα της Αδριατικής πρέπει να αντιμετωπιστεί συλλογικά και με τη συνδρομή της Πολιτείας. Υπάρχουν βέβαια και οι εκτιμήσεις ότι οι εν λόγω γραμμές είναι κορεσμένες και πως τα πλοία που τις καλύπτουν σήμερα είναι πολλά.
Το χρυσό δίμηνο
Στις Μινωικές Γραμμές δηλώνουν ενθουσιασμένοι από τις επιδόσεις της εταιρείας στο δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου, στη γραμμή του Ηρακλείου. Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, κ. Χρήστος Μπατσίδης, επισημαίνει ότι άσχετα από τα καλά νούμερα που έπιασαν οι Μινωικές Γραμμές, «ο μεγάλος κερδισμένος από τον ανταγωνισμό είναι η οικονομία του νησιού γενικότερα, η οποία χάρη και στα χαμηλά ακτοπλοϊκά ναύλα προσείλκυσε φέτος περισσότερους τουρίστες». Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμεναρχείου Ηρακλείου, οι επιβάτες που διακινήθηκαν με τα πλοία των Μινωικών Γραμμών ανήλθαν τον Ιούλιο στους 137.000, τα Ι. Χ. αυτοκίνητα στα 22.701 και τα φορτηγά στα 5.783. Τον ίδιο μήνα, με τα πλοία της ΑΝΕΚ διακινήθηκαν 41.401 επιβάτες, 9.050 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 6.017 φορτηγά. Η Βlue Star, που είναι από φέτος ο νέος «παίκτης» στη γραμμή Πειραιάς- Ηράκλειο, διακίνησε 31.110 επιβάτες, 3.968 Ι. Χ. αυτοκίνητα κα 2.130 φορτηγά.
Τα αποτελέσματα εξαμήνου
Ζημιές 12,7 εκατ. ευρώ εμφάνισε ο όμιλος της Μinoan Lines κατά το α΄ εξάμηνο, ενώ ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 75,6 εκατ. ευρώ. Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία, ο κύκλος εργασιών της έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, που με τη σειρά της είχε αρνητική επίδραση στο μεταφορικό έργο των γραμμών της Αδριατικής, αλλά ώς έναν βαθμό και στις γραμμές του εσωτερικού.
Η ΑΝΕΚ διατήρησε στο πρώτο εξάμηνο του έτους τον κύκλο εργασιών της στα ίδια επίπεδα με εκείνα του 2008 (διαμορφώθηκε στα 101,5 εκατ. ευρώ). Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία, λόγω έντονης εποχικότητας στον κλάδο της ακτοπλοΐας οι πωλήσεις του α΄ εξαμήνου κάθε χρήσης δεν είναι ενδεικτικές των συνολικών ετήσιων πωλήσεων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος αυτών πραγματοποιούνται στο τρίτο τρίμηνο, για το οποίο οι μέχρι τώρα ενδείξεις είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικές.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top