GuidePedia

0


Του Άρη Χατζηγεωργίου
– Στην πράξη, κανένα από τα συστήματα δεν λειτουργεί σήμερα καθώς είτε οι συμβάσεις έχουν «κλείσει» με «τρύπες», είτε ξεκινούν νέες συμβάσεις «ανάταξης» όπως συνέβη το 2014 με την 717. Υποτίθεται ότι όλα τα ανοικτά μέτωπα θα κλείσουν με την εργολαβία-μαμούθ των 463 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών από τον Daniel.

– Από το σκάνδαλο με τη Siemens μέχρι τις «υπογραφές» του Κ. Αχ. Καραμανλή, του Γ. Γεραπετρίτη και του Χρ. Σταϊκούρα.

– Χωρίς τέλος το παιχνίδι της συγκάλυψης των ευθυνών που παρακολουθούμε από την 28η Φεβρουαρίου 2023 και η υπέρτατη προσπάθεια να αποδοθούν ευθύνες μόνο στον σταθμάρχη και τους νεκρούς μηχανοδηγούς.

«Η φάμπρικα δεν σταματά» στον ελληνικό σιδηρόδρομο με τις συμβάσεις που λειτουργούν μόνο για το συμφέρον των κατασκευαστικών εταιρειών χωρίς να καταφέρνουν, εδώ και 20 χρόνια, να βελτιώσουν την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Το ίδιο σύστημα που «κατάφερε» από την δεκαετία του 2000 να «ξεχειλώσει» δεκάδες συμβάσεις, να πληρώνει «καπέλα» με παρατάσεις και συμπληρώσεις με την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά να μην αποτρέπει εγκλήματα όπως εκείνο των Τεμπών, ετοιμάζεται τώρα να αναθέσει νέα έργα για να κλείσει τις «τρύπες» των προηγούμενων χωρίς κανείς να πληρώσει τις αμαρτίες του παρελθόντος.

Οι Data Journalists εστιάζουν σήμερα στις συμβάσεις εκείνες που αφορούν στην ασφαλή διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων. Μία από αυτές, η διαβόητη 717/2014 για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που βγήκε από την αφάνεια μετά τον θάνατο 57 ανθρώπων στις 28 Φεβρουαρίου 2023 και θεωρήθηκε «περατωθείσα» τον Νοέμβριο του ιδίου έτους, παρά το γεγονός ότι πολλά από τα συστήματά της καταστράφηκαν με την κακοκαιρία Daniel τον Σεπτέμβριο.

Δίπλα της, μια άλλη σύμβαση για το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R που θα μπορούσε επίσης να αποτρέψει τα Τέμπη, αφού θα εξασφάλιζε την άμεση επικοινωνία ανάμεσα στους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν μετωπικά. Εδώ ξεκινά νέα προκήρυξη που αν κάποτε καταλήξει, θα αποδώσει έργο στο διπλάσιο κόστος από εκείνο που ξεκίνησε το μακρινό 2006.

Μνημείο επιδέξιων χειρισμών, δύο ακόμη συμβάσεις για το σύστημα ETCS που αναγκάζει τα τρένα να φρενάρουν αυτόματα ακόμη και παρά την θέληση του μηχανοδηγού εάν εκείνος παραβιάσει το όριο ταχύτητας ή μπει σε τμήμα της γραμμής που κυκλοφορεί άλλο τρένο. Εδώ αποκαλύπτουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)παραλάμβαναν και ενέκριναν μέσα στο έτος 2022 την λειτουργία του συστήματος, ενώ ο κατασκευαστής του έργου (ΤΕΡΝΑ) δήλωνε στο τέλος του ιδίου έτους ότι το 30% του εξοπλισμού δεν λειτουργεί.

Διαβάστε όλη την αποκαλυπτική έρευνα ΕΔΩ

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top