GuidePedia

0


Η Τουρκία κινείται με ταχείς ρυθμούς προς την ανάπτυξη UCAV που μπορούν να πετούν υπερηχητικά και να συνεργάζονται με άλλα επανδρωμένα/μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (Türk Havacılık Uzay Sanayii ή TUSAS), Temel Kotil, δήλωσε ότι το ANKA-3 θα έχει δύο κινητήρες, οι οποίοι θα του επιτρέπουν να πετάει με «υπερηχητικές ταχύτητες». «Τώρα το ANKA-3 αναπτύσσει υψηλή υποηχητική ταχύτητα. Αλλά η έκδοσή του με 2 κινητήρες θα το κάνει υπερηχητικό και θα συνοδεύει το μαχητικό KAAN», ανέφερε Τούρκος αναλυτής. Ο ίδιος προσδιόρισε επίσης τους κινητήρες ως TEI (TUSAŞ Engine Industries) TF10000 turbofan. «Οι εργασίες ανάπτυξης στους TEI-TF10000 συνεχίζονται και όταν ολοκληρωθούν, ο κινητήρας θα αποδίδει 6.000 λίβρες ξηρής ώθησης και 10.000 λίβρες με μετάκαυση.

Είναι ενδιαφέρον ότι το TF10000, μαζί με το TF6000, αναπτύσσεται γρήγορα για να αποτελέσει μια εγχώρια εναλλακτική λύση στον αμερικανικό κινητήρα General Electric GE F110 που τροφοδοτεί επί του παρόντος το KAAN. Η Άγκυρα ανησυχεί ότι οι όχι και τόσο θερμές σχέσεις ΗΠΑ-Τουρκίας μπορεί να οδηγήσουν στην απαγόρευση πώλησης των F110. Ο κινητήρας TF10000 είναι και η αναβαθμισμένη έκδοση του TF6000.

ΑΝΚΑ-3

Το τουρκικό UCAV ANKA-3 είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προγράμματα της τουρκικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας. Αναπτύχθηκε από την TAI, είναι τύπου flying wing, με χαρακτηριστικά stealth, έχει εκπέτασμα περίπου 17,5 μέτρα και μήκος περίπου 8 μέτρα,. Είναι σχεδιασμένο να εκτελεί διάφορους τύπους αποστολών με μέγιστο βάρος απογείωσης 6,5 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 750 κιλά. Το πρώτο πρωτότυπο έκανε την πρώτη του πτήση στις 28 Δεκεμβρίου 2023. Προς το παρόν, το ANKA-3 είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο κινητήρα AI-322 που επιτρέπει στο UCAV να πετά με τελική ταχύτητα 450 κόμβων. Έχει οροφή 12.000 μ. Το μελλοντικό ANKA-3 θα είναι πιθανώς μεγαλύτερο και ικανό να μεταφέρει βαρύτερο ωφέλιμο φορτίο, με σχήμα που θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να βελτιστοποιηθεί για υπερηχητικές ταχύτητες. Αν και διαθέτει εξελιγμένα χαρακτηριστικά και προηγμένη τεχνολογία, ο πρωταρχικός ρόλος του ANKA-3 είναι περισσότερο ευθυγραμμισμένος με τις παραδοσιακές λειτουργίες ενός UCAV αντί να ενεργεί ως loyal wingman για το KAAN. Μπορεί να εκτελεί αποστολές ISR, να εκτελεί κρούση ακριβείας και να διεξάγει ηλεκτρονικό πόλεμο, τόσο αυτόνομα, όσο και ελεγχόμενο από το έδαφος.

Στις 18 Μαΐου 2024 δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο μια φωτογραφία αυτού που λέγεται ότι είναι το δεύτερο πρωτότυπο του ANKA-3. Το UCAV φέρεται να έχει πραγματοποιήσει τις δοκιμές εδάφους και θα είναι έτοιμο να πετάξει σύντομα. Η πιο αξιοσημείωτη διαφορά από το πρώτο πρωτότυπο είναι το νέο σχέδιο βαφής.
Είναι ενδιαφέρον ότι η νέα φωτογραφία δείχνει το UCAV δίπλα στο Şimşek (Κεραυνός) – στα δεξιά του – και το μεγαλύτερο και υψηλότερης απόδοσης μη επανδρωμένο αεροσκάφος Süper Şimşek (Super Lightning) – στα αριστερά του. Η ανάπτυξη του ANKA-3 και του υποστηρικτικού του οικοσυστήματος οριοθετούν τη συγκεκριμένη τεχνολογική τακτική κατεύθυνση της τουρκικής βιομηχανίας, η οποία προχωρά ραγδαία στην ανάπτυξη UCAV που μπορούν επίσης να εκτοξεύουν πυραύλους αέρος-αέρος. Για παράδειγμα, το Akinci είναι ένα UCAV που μπορεί να φέρει τον πύραυλο Α/Α Gokdogan AAM. Ο Gürcan Okumuş, Γενικός Διευθυντής της TUBITAK-SAGE, αναφέρθηκε στο θέμα μιλώντας στην Daily Sabah: «Με αυτούς τους πυραύλους μπορούμε να χτυπήσουμε από μακριά. Θα είναι πολύ πιο εύκολο για εμάς…”.

Πάντως είναι δύσκολο για τα UAV να εκτελούν δύσκολους ελιγμούς σε υπερηχητικές ταχύτητες σε εναέριες μάχες και ακόμα πιο δύσκολο για ελικοφόρα drones όπως το Akinci. Ενδεχομένως, το Kizilelma να μπορεί περισσότερα. Επίσης ένα drone αερομαχίας θα πρέπει να μπορεί να μεταφέρει αυξημένο βάρος καθώς θα χρειάζεται επιπλέον συστήματα, Ωστόσο η Τουρκία διαθέτει μια σειρά από άλλες υποστηρικτικές πλατφόρμες όπως αεροσκάφη AWACS, δορυφόρους και τουλάχιστον μαχητικά γενιάς 4++ (αν όχι Gen 5). Αυτά θα μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες με τα drones μέσω high-bandwidth jam-proof data links.Αυτά θα πρέπει να είναι πολύ πιο προηγμένα από το Link 16 των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ και ισάξιο του MADL (Multifunction Advanced Data Link) του F-35. Με άλλα λόγια, τα drones που εκτοξεύουν πυραύλους Α/Α θα ήταν απλές πλατφόρμες απελευθέρωσης όπλων με δεδομένα στόχευσης που λαμβάνονται από άλλα εναέρια μέσα, ως λύσεις χαμηλού κόστους, χωρίς ανθρώπινες απώλειες για να κρατήσουν μακριά τα εχθρικά αεροσκάφη, με επανδρωμένα μαχητικά ως εφεδρικό.

πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top