GuidePedia

0


Aλλάζουν άρδην οι τακτικές πολέμου σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, με την Τουρκία να κατασκευάζει συνεχώς μη επανδρωμένα αεροχήματα νέου τύπου, τα οποία θα είναι οπλισμένα με πυραύλους, ραντάρ και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου

Κύριος στόχος της Άγκυρας συνεχώς, ( ειδικά ενόψει διαπραγματεύσεων με την Αθήνα) είναι η στρατηγική κυριαρχία στο Αιγαίο με χαμηλό κόστος και μειωμένο ρίσκο απώλειας προσωπικού.

Οι Τούρκοι, στοχοποιούν συνεχώς θέσεις των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων σε νησιά στρατηγικής σημασίας, τα οποία έχουν "γκριζαριστεί" από το τουρκικό καθεστώς.

Eτοιμοπόλεμες μοίρες UCAV και UAV με χρήση πυραύλων θα επιχειρήσουν να εξουδετερώσουν την ελληνική αεράμυνα (ραντάρ-συστοιχίες πυραύλων) καθώς και κρίσιμους στόχους (αρχηγεία-αποθήκες πυρομαχικών κά), σε περίπτωση πιθανής ελληνοτουρκικής πολεμικής διένεξης.

Η χρήση των drones θα στοχεύει στην καταστροφή ή/και σαμποτάζ κρίσιμων ελληνικών στρατιωτικών υποδομών, σε περίπτωση μιας γενικευμένες πολεμικής σύρραξης στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.


Το UCAV Anka-3 UCAV που εκτέλεσε την 1η πτήση με πυρομαχικά

Το τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης Anka-3 (UCAV) ολοκλήρωσε την πρώτη του πτήση με πυρομαχικά, όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, σύμφωνα με ξένο ΜΜΕ.

«Το ANKA III, είναι προϊόν της δύναμης και της αποφασιστικότητας μας στην πορεία προς μια πλήρως ανεξάρτητη Τουρκία, και αυτό μας προκαλεί ενθουσιασμό και υπερηφάνεια με τις επιτυχίες μας», προστίθεται στην ανακοίνωση της τουρκικής βιομηχανίας.

Το ANKA III, αποτελεί μέρος της φιλοδοξίας της Τουρκίας να αναπτύξει υπερηχητικά drones κρούσης.

Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης διαδικτυακής αλληλεπίδρασης, ο Τεμέλ Κοτίλ, Διευθύνων Σύμβουλος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TUSAŞ), δήλωσε ότι "το ANKA-3 θα είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες, επιτρέποντάς του να πετάει με «υπερηχητικές ταχύτητες».

Οι κινητήρες έχουν αναγνωριστεί ως δύο στροβιλοκινητήρες TEI (TUSAŞ Engine Industries) TF10000.

"Οι εργασίες ανάπτυξης για τον TEI-TF10000 βρίσκονται σε εξέλιξη και μόλις ολοκληρωθούν, αναμένεται να παρέχει ώθηση 6.000 λιβρών και ώθηση μετακαυστήρα (A/B) 10.000 λιβρών", τόνισε ο Τούρκος επικεφαλής.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι κινητήρες TF10000 και TF6000, αναπτύσσονται ταχύτατα για να χρησιμεύσουν ως μια εγχώρια εναλλακτική λύση στον στρόβιλοκινητήρα της General Electric F110 από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ο οποίος τροφοδοτεί επί του παρόντος το KAAN.

Η Άγκυρα αναμένει ότι η περίπλοκη σχέση μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Τουρκίας θα μπορούσε να οδηγήσει την Ουάσιγκτον να διακόψει την πώληση του F110.

Το τουρκικό drone Anka-3 είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προγράμματα στην αεροδιαστημική βιομηχανία της Τουρκίας.

Αναπτύχθηκε από την TAI, το drone τύπου stealth flying wing έχει άνοιγμα φτερών περίπου 17,5 μέτρα και μήκος περίπου 8 μέτρα, σχεδιασμένο για να εκτελεί διαφορετικούς τύπους αποστολών με μέγιστο βάρος απογείωσης 6,5 τόνους και χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 750 κιλά.

Το πρωτότυπο όχημα έκανε την παρθενική του πτήση στις 28 Δεκεμβρίου 2023.

Επί του παρόντος, το ANKA-3 είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο κινητήρα AI-322, επιτρέποντας στο drone να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 450 κόμβων.

Το ανώτατο όριο εξυπηρέτησης είναι 12.000 μέτρα (39.000 πόδια), με ανώτατο όριο τα 40.000 πόδια (12.000 μέτρα).

Η μελλοντική έκδοση του ANKA-3 είναι πιθανό να είναι μεγαλύτερη και ικανή να μεταφέρει βαρύτερο ωφέλιμο φορτίο, με σχήμα που θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να βελτιστοποιηθεί για υπερηχητικές ταχύτητες.

Αν και διαθέτει εξελιγμένες δυνατότητες και προηγμένη τεχνολογία, ο πρωταρχικός ρόλος του ANKA-3 είναι περισσότερο ευθυγραμμισμένος με τις παραδοσιακές λειτουργίες ενός UCAV.

Μπορεί να εκτελεί αποστολές ISR (Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance), να μεταφέρει πυρομαχικά με καθοδήγηση ακριβείας και να διεξάγει επιχειρήσεις ηλεκτρονικού πολέμου.

Θα είναι σε θέση να πετάει αυτόνομα και να εκτελεί αποστολές, αν και πιθανότατα θα διαχειρίζεται ή θα παρακολουθείται από επίγειους σταθμούς.

Το σίγουρο είναι ότι αυτή η εξέλιξη θα πιέσει την ελληνική πλευρά να βρει άμεσα λύση για το Αιγαίο και τον Έβρο, διότι οι Τούρκοι είναι γνωστό το που πάνε. 

 πηγή


Οι απόψεις που αναφέρονται στο κείμενο είναι προσωπικές του αρθρογράφου και δεν εκφράζουν απαραίτητα τη θέση του Ellada simera.


Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

 
Top