GuidePedia

0


Ενώ η χώρα φλέγεται, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει εμπλακεί σε ασύλληπτες για την κοινή λογική παλινωδίες. Παρά το γεγονός ότι από το πρωί οι πληροφορίες για την εξώθηση σε παραίτηση του υποστράτηγου Γεώργιου Κουμεντάκου, Διευθυντή της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΑΣ), έτυχαν ευρείας δημοσιότητας, αργά το βράδι τόσο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας όσο και το ΓΕΣ… διέψευσαν τα πάντα. Η παραίτηση, η δυσμενής μετάθεση και η συνεδρίαση σε περιορισμένη σύνθεση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που εκδόθηκαν ουδέποτε υπήρξαν. Με καθυστέρηση επιχειρείται να… «διαγραφούν» με μία μονοκοντυλιά. Δυστυχώς, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αποδεικνύεται «λίγος» για το χαρτοφυλάκιο του αφού ακόμη και αν δεν έλαβαν χώρα όσα έχουν γίνει γνωστά, η καθυστερημένη αντίδραση του, αφού το θέμα απέκτησε διαστάσεις, δεν μπορεί να επανορθώσει το πλήγμα που υπέστησαν οι Ένοπλες Δυνάμεις. Αν από την άλλη πλευρά, και όλες οι ενδείξεις συνηγορούν σε αυτό, έλαβαν χώρα όλα όσα έγιναν γνωστά, τότε είναι προφανές ότι υφίσταται σοβαρό θέμα πολιτικού ελέγχου των ενόπλων δυνάμεων.

Σε παραίτηση εξωθήθηκε ο υποστράτηγος Γεώργιος Κουμεντάκος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΑΣ), στον οποίο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και η κυβέρνηση επιχείρησαν να «χρεώσουν» τις τεράστιες ευθύνες τους για την παταγώδη αποτυχία του σχεδίου πυροπροστασίας. Είχε προηγηθεί η απόφαση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου του ΓΕΣ, που συνεδρίασε με περιορισμένη σύνθεση, με την οποία ο ανώτατος αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού μετακινούνταν στο Ταμείο Εθνικής Άμυνας, με δυσμενή μετάθεση.

Όμως ενάντια σε αυτή την αναίτια υποβάθμιση και εκ των πραγμάτων μετατροπή του σε «αποδιοπομπαίο τράγο» ο υποστράτηγος Κουμεντάκος υπέβαλε την παραίτηση του. Ας σημειωθεί εδώ ότι τον Μάρτιο του 2021 ο ταξίαρχος Κουμεντάκης τον Μάρτιο του 2021 προήχθη κατ’ εκλογή στον βαθμό του υποστρατήγου και στη συνέχεια τοποθετήθηκε στη θέση του Διευθυντή ΓΕΣ/ΔΑΣ. Δεν είναι λίγο περίεργο ένας αξιωματικός, κατά γενική ομολογία άριστος επαγγελματίας και με ήθος, που προάγεται από το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο κατ’ εκλογή τον Μάρτιο μετά μερικούς μήνες να μετατίθεται δυσμενώς από το ίδιο όργανο;

Όλες οι πληροφορίες συντείνουν ότι στον Διευθυντή της ΓΕΣ/ΔΑΣ «χρεώθηκε» η χαμηλή διαθεσιμότητα των μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47D Chinook και ως απόρροια αυτής η περιορισμένη συμμετοχή τους στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης. Η όλη μεθόδευση, δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα:


  • Αληθεύει ή όχι ότι σε καθημερινή βάση η στρατιωτική ιεραρχία (και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εφόσον το ζητήσει), ενημερώνεται ανελλιπώς και αναλυτικότατα για τις διαθεσιμότητες των κύριων οπλικών συστημάτων και μέσων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των ελικοπτέρων Chinook; Τι ενέργειες έγιναν από την ιεραρχία για την αποκατάσταση της διαθεσιμότητας αν αυτή ήταν χαμηλή;
  • Οι χαμηλές διαθεσιμότητες των CH-47D Chinook οι οποίες απετέλεσαν τον λόγο «καρατόμησης» του Διευθυντή της ΓΕΣ/ΔΑΣ μόνο τις τελευταίες ημέρες παρουσιάστηκαν; Τα προηγούμενα χρόνια το θέμα δεν είχε απασχολήσει καθόλου το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο;
  • Ο παραιτηθείς είχε ή όχι υποβάλλει αναφορές για την κατάσταση του Όπλου και των μέσων του μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως ΓΕΣ/ΔΑΣ; Στις αναφορές είχε αναφέρει ή όχι τα ακριβή δεδομένα;
  • Γιατί οι ευθύνες αποδόθηκαν μόνο στον Διευθυντή της ΓΕΣ/ΔΑΣ; Σύμφωνα με τον ιστότοπο του ΓΕΣ η ΔΑΣ είναι αρμόδια για την εκπαίδευση, οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία των Μονάδων Αεροπορίας Στρατού (ΜΑΣ) και μεταξύ άλλων «παρακολουθεί τα αεροπορικά υλικά των ΜΑΣ, καθώς και θέματα συντηρήσεως αυτών». Στη διαδικασία όμως εμπλέκεται και η Διεύθυνση Τεχνικού του ΓΕΣ (ΓΕΣ/ΔΤΧ) αλλά και η Διεύθυνση Υλικού Πολέμου (ΓΕΣ/ΔΥΠ), η πρώτη σε ότι αφορά τη συντήρηση – επισκευή και η δεύτερη για την προμήθεια των αναγκαίων ανταλλακτικών – υλικών. Ας σημειωθεί ότι με βάση τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας και ο Διευθυντής της ΓΕΣ/ΔΤΧ «στοχοποιήθηκε» για τη χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων.
  • Από την ονομαστική δύναμη των 25 μεταφορικών ελικοπτέρων CH-47D Chinook του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (4 ΤΕΑΣ) πόσα είναι διαθέσιμα; Και εξ αυτών, δεσμεύονται σε απόλυτη προτεραιότητα ή όχι τα ελικόπτερα που αναγκαιούν για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών και ιδιαίτερα των «ανελαστικών», δηλαδή αυτών που αν δεν μπορέσουμε να τις υποστηρίξουμε βλάπτεται άμεσα η άμυνα της χώρας;
  • Σε ό,τι αφορά τα διαθέσιμα για αεροπυρόσβεση ελικόπτερα Chinook. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, «την 1η Μαΐου που ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος η διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων ήταν στα 3, Ιούλιος πλέον και η διαθεσιμότητα έχει ανέβει στα 6». Και σε συνδυασμό με το παραπάνω ερώτημα πότε διαπίστωσε η ιεραρχία ότι τα έξι διαθέσιμα ελικόπτερα δεν ήταν αρκετά και αλήθεια, τι ποσοστό αντιπροσωπεύουν των συνολικά διαθέσιμων;
  • Πόσες ειδικές συλλογές κάδων αεροπυρόσβεσης για το Chinook διατίθενται; Αληθεύει ή όχι ότι ο αριθμός τους είναι μικρότερος από τα έξι ελικόπτερα τα οποία σύμφωνα με τον παραπάνω ρεπορτάζ της ΕΡΤ, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου ήταν διαθέσιμα;
  • Αληθεύει ή όχι ότι η χρήση των κάδων με θαλασσινό νερό δημιουργεί προβλήματα στα ελικόπτερα Chinook;
  • Εφόσον η διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων CH-47D Chinook είναι χαμηλή, πόσο λογική είναι η διάθεση ελικοπτέρου του τύπου για μεταφορά επισήμων (όπως η μεταφορά της Προέδρου της Δημοκρατίας από τη Νάξο στην Αθήνα σύμφωνα με την ειδησεογραφική πύλη www.newsbreak.gr);
  • Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων θεωρούν ότι ενώ η κρίση των πυρκαγιών βρίσκεται σε εξέλιξη, η με συνοπτικές διαδικασίες μεθόδευση που ακολουθήθηκε είναι η πρέπουσα και σύμφωνη με το ισχύον νομικό και διαδικαστικό πλαίσιο;
Και τέλος, ας κλείσουμε με τα ουσιώδη ερωτήματα που θέτει με ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία. «Μόλις την περασμένη Παρασκευή ο κ. Σκέρτσος με ανάρτησή του διαβεβαίωνε ότι η χώρα έχει διαθέσιμα 74 εναέρια μέσα πυρόσβεσης εκ των οποίων τα 32 είναι ελικόπτερα, ανάμεσά τους και τα Σινούκ της Αεροπορίας Στρατού. Σήμερα παραιτήθηκε ο Διοικητής Αεροπορίας Στρατού για λόγους που σχετίζονται με τη διαχείριση των ελικοπτέρων Σινούκ στη μάχη με τις φωτιές.

»Άρα ο κ. Σκέρτσος ή γνώριζε ότι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα δεν επιχειρούν και έλεγε συνειδητά ψέματα στον ελληνικό λαό ή δεν γνώριζε και έλεγε ψέματα για τη δημιουργία εντυπώσεων και μόνο. Και στις δυο περιπτώσεις είναι επικίνδυνος και υπόλογος απέναντι στον ελληνικό λαό. Έτσι εξηγείται και η άρνηση της κυβέρνησης να απαντήσει στις καθημερινές ερωτήσεις του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για τον ακριβή αριθμό όσων εναέριων μέσων επιχειρούν», αναφέρει η αξιωματική αντιπολίτευση.

πηγή


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

 
Top