GuidePedia

0

ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΕΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ;

Ανήσυχοι για την πιθανή επιβολή τελών διέλευσης από το ελληνικό έδαφος καταφθάνουν οι εκπρόσωποι του τουρκοαζερικού αγωγού ΤΑΡ στην Ελλάδα προκειμένου να διερευνήσουν την πρόθεση της κυβέρνησης στο θέμα αυτό.
Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός ΤΑΡ που θα ξεκινάει από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ 2 της Κασπίας Θάλασσας και θα περνάει από την Τουρκία και εν συνεχεία μέασα από την Ελλάδα και μέσω της Αλβανίας θα περνάει στην Ιταλία είναι ο μοναδικός αγωγός παγκοσμίως που δεν θα πληρώνει τέλη διέλευσης τουλάχιστον στην Ελλάδα.
Επρόκειτο για μια εξευτελιστική απόφαση της κυβέρνησης Α.Σαμαρά, η οποία έμοιαζε περισσότερο «δωράκι» στις ΗΠΑ οι οποίες έχουν και την γενική επιστασία του έργου
Τώρα όμως όλα αυτά θα αλλάξουν αφού ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά είχε διακηρύξει ότι δεν θα δεχθεί αυτή την αποικιακού τύπου σύμβαση:
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ συνάντηση με τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη ζήτησαν με επιστολή τους οι εκπρόσωποι της κρατικής εταιρίας Φυσικού Αερίου του Αζερμπαϊτζάν (SOCAR), για να μάθουν τι μέλλει γενέσθαι με την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ.
Οι Αζέροι αξιωματούχοι ζητούν να μάθουν από τον νέο υπουργό, τις προθέσεις της νέας κυβέρνησης για το αν ισχύει η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών από το ελληνικό δημόσιο προς την SOCAR ή αν έχει ανατραπεί η πράξη μεταβίβασης, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά είχε δηλώσει ότι οι ενεργειακές επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, μεταξύ αυτών και ο ΔΕΣΦΑ, θα επανέλθουν σε πρώτη φάση, σε δημόσια ιδιοκτησία και έλεγχο, στο νομικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς, όπως ήταν πριν τις μνημονιακές αποφάσεις.
Ο υπουργός έχει ήδη αναγγείλει τη σταδιακή, άλλα άμεση κατάργηση των εφαρμοστικών νόμων του μνημονίου και τη διακοπή της διαδικασίας αποκρατικοποίησης ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και ΕΛΠΕ κατά την τελετή παραλαβής από τον τέως υπουργό Γ.Μανιάτη.
Παράλληλα για την πώληση του ΔΕΣΦΑ είχε πει πως η νέα κυβέρνηση θα κινηθεί μόνο μετά από την απόφαση της Κομισιόν.
Σημειώνεται πως το τελικό τίμημα που έχουν προσφέρουν οι Αζέροι για το 66% του ΔΕΣΦΑ ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ, ποσό που ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση είχε χαρακτηρίσει εξευτελιστικό.
Όλα αυτά γίνονται βασικά για τους εξής λόγους:
Η Ρωσία διά του Ρώσου πρωθυπουργού Ντμίτρι Μεντβέντεφ δέκα ημέρες πριν τις εκλογές, επίσημα ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα θα μεταμορφωθεί στον μεγαλύτερο ενεργειακό κόμβο φυσικού αερίου στην Ευρώπη και ότι μέσα από το ελληνικό έδαφος θα περνά το δίκτυο για εφοδιασμό ολόκληρης της νότιας και μέρος της κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο!
Επίσης ξεκαθάρισε ότι η Ουκρανία τελειώνει ως ενεργειακός κόμβος και πλέον θα πρέπει να δημιουργήσουν εντός της Ελλάδας υποδομές για να παραλαμβάνουν από τα ελληνοτουρκικά σύνορα το φυσικό αέριο που χρειάζονται.
«Έχουμε ως αφετηρία μας το γεγονός ότι το σύμφωνο διαμετακόμισης για τη διοχέτευση αερίου στην Ε.Ε. μέσω της Ουκρανίας τερματίζεται το 2019, οι ποσότητες φυσικού αερίου για τους Ευρωπαίους καταναλωτές θα παρέχονται από την Ελλάδα που θα υποδέχεται τον αγωγό που θα κατασκευαστεί στην Τουρκία», τόνισε ο Ρώσος πρωθυπουργός μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης με τον υπουργό Ενέργειας της χώρας Αλεξάντρ Νόβακ και τον επικεφαλής της Gazprom Αλεξέι Μίλερ, σημειώνοντας ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι απαραίτητο από κοινού με τις χώρες καταναλωτές να λάβει σε συντομότατο χρόνο απόφαση ανάπτυξης των δικών της υποδομών, ώστε οι αντίστοιχες ποσότητες φυσικού αερίου να φθάσουν στους Ευρωπαίους καταναλωτές».
«Η Ουκρανία τελείωσε για την Ρωσίας ως κόμβος μεταφοράς φυσικού αερίου. Η ζωή συνεχίζεται, υπάρχει μια σειρά από άλλες ιδέες. Είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τους Ευρωπαίους, αλλά υπό εκείνες τις συνθήκες, για τις οποίες θα κατορθώσουμε να συμφωνήσουμε», είπε ο Μεντβέντεφ κατά την έναρξη της σύσκεψης, αναφερόμενος στην ακύρωση της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου South Stream.
Αυτή η απόφαση της Ρωσίας σίγουρα θα έχει συνέπειες και στο πώς θα αντιμετωπίσουν την Αθήνα οι δανειστές, αφού πραγματικά «δεν τους παίρνει» να απωλεστεί γεωστρατηγικά η Ελλάδα σε περίπτωση που επιμείνουν στη μη διαγραφή μέρους του τοκογλυφικού χρέους.
Κάτι που είναι βέβαιο ότι θα συμβεί, αφού τυχόν έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη θα συμπαρασύρει μεν και την Κύπρο, αλλά και την Ιταλία και την Ισπανία κλπ., αλλά το κυριότερο είναι ότι θα την σπρώξει να αναζητήσει συμμάχους στην ελεύθερη αγορά, όπως είναι η Ρωσία και η Κίνα…
Συν, βέβαια τα οικονομικά οφέλη που θα έχει η Ελλάδα από την μεταβολή της σε ενεργειακό κόμβο (εκτός και αν βρεθεί κάποιος νέος Α.Σαμαράς και χαρίσει πάλι τα τέλη διέλευσης, όπως έγινε με τον ΤΑΡ), ενώ και σε επίπεδο ασφάλειας η περιοχή του Εβρου αποκτά «κρίσιμη» σημασία για την Ρωσία που θα έχει κάθε λόγο να αποτρέψει τυχόν τουρκικές «αναζητήσεις».
Συνεπώς συνοψίζοντας η Ελλάς καθίσταται διαμετακομιστικό κέντρο, σε μια κρίσιμη περιοχή για την Ευρώπη, το φυσικό άεριο θα ρέει άφθονο και από τον ρωσικό αγωγό θα παίρνει τέλη διέλευσης. Ο αγωγός ΤΑΡ καθίσταται απλώς άχρηστος.
Δεν παιρνουμε τέλη διέλευσης, είναι δωρεάν προσφορά του Α.Σαμαρά, δεν μπορεί να γεμίσει από το «λίγο» Σαχ Ντενίζ 2, και δεν μας καθιστά απαραίτητους για την Ευρώπη με τις λιγοστές ποσότητές του.
πηγή

Δημοσίευση σχολίου

 
Top